Hurtigfødere - telefon - hyggetråd, ikke så seriøst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2012

Eliza

er førstegngs fødende og blev sat igang 41+3 kl 12.00

havde 2 cm livmorhals og var HELT lukket, så de var ret sikre på det ikke ville ske noget den dag og gav mig en tid til dagen efter..

Da pillen havde siddet 1 time, kunne vi køre hjem. Da vi går ned mod bilen kunne jeg da godt mærke at det murrede en smugle men anede jo ik om det var veer eller bare noget med den stikpille 

så vi tog på mac D og der kunne jeg da godt mærke at det blev kraftigere og var ikke længere i tvivl om at noget var igang.. Da vi kommer hjem ca kl 14.30 går det istå igen og vi tar en kop kaffe (dumme mig sku ha taget en lur, men regnede jo med at vi sku komme igen dagen efter) 

kl. 15.45 starter hele balladen forfra igen, bare meget værre og veerene kommer nu med ca 1-2 mins mellemrum.. kæresten ringer til FG men JM insistere på at snakke med mig (selvom jeg helst ville gå ud og hænge mig) hun kommer med hele den der smørre, om førstegangs fødende, og mener heller ikke mine veer er kraftige endnu BUM.. Hun siger dog at jeg da godt kan komme ind hvis jeg absolut VIL (i en ikke så rar tone) og jeg takker pænt nej og tænker at hende skal jeg sku ik ind til før ungen hænger halvt ude!! 

1 time senere køre vi dog da jeg nu er klar til at få drugs fra ALLE hylder..! ca kl. 18.45 er vi på sygehuset.. Vandet går på deres P-plads og puhh hvor var der bare langt til Fg. Jeg er 6 cm åben og har pressetrang!!

20 min senere 8 cm. og kl 19.40 10 cm.. Det hele gik for hurtigt til at få alle de skønne stoffer jeg havde forestillet mig de sku pumpe mig med og måtte nøjes med lattergas/ild ADDDDS 

20.42 kom Malthe ud.. så ca 5 timer tog det.. har også fået beskeden fra min egen læge om at næste gang skulle vi altså se at komme afsted med det samme..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

-Sigrid-

Møn-Mor skriver:

Sigrid:

Hun sagde, at jeg skulle bare tage det stille og roligt og forsøge at arbejde med veerne og så skulle jeg jo tænke på, at der jo kunne gå noget tid, jeg var jo førstegangsfødende ...

Det er bare svært at give en dianose i telefonen tror jeg  Nogle (jeg) skriger mens andre går helt ind i sig selv under veerne 

Anmeld

28. maj 2012

-Sigrid-

Eliza skriver:

er førstegngs fødende og blev sat igang 41+3 kl 12.00

havde 2 cm livmorhals og var HELT lukket, så de var ret sikre på det ikke ville ske noget den dag og gav mig en tid til dagen efter..

Da pillen havde siddet 1 time, kunne vi køre hjem. Da vi går ned mod bilen kunne jeg da godt mærke at det murrede en smugle men anede jo ik om det var veer eller bare noget med den stikpille 

så vi tog på mac D og der kunne jeg da godt mærke at det blev kraftigere og var ikke længere i tvivl om at noget var igang.. Da vi kommer hjem ca kl 14.30 går det istå igen og vi tar en kop kaffe (dumme mig sku ha taget en lur, men regnede jo med at vi sku komme igen dagen efter) 

kl. 15.45 starter hele balladen forfra igen, bare meget værre og veerene kommer nu med ca 1-2 mins mellemrum.. kæresten ringer til FG men JM insistere på at snakke med mig (selvom jeg helst ville gå ud og hænge mig) hun kommer med hele den der smørre, om førstegangs fødende, og mener heller ikke mine veer er kraftige endnu BUM.. Hun siger dog at jeg da godt kan komme ind hvis jeg absolut VIL (i en ikke så rar tone) og jeg takker pænt nej og tænker at hende skal jeg sku ik ind til før ungen hænger halvt ude!! 

1 time senere køre vi dog da jeg nu er klar til at få drugs fra ALLE hylder..! ca kl. 18.45 er vi på sygehuset.. Vandet går på deres P-plads og puhh hvor var der bare langt til Fg. Jeg er 6 cm åben og har pressetrang!!

20 min senere 8 cm. og kl 19.40 10 cm.. Det hele gik for hurtigt til at få alle de skønne stoffer jeg havde forestillet mig de sku pumpe mig med og måtte nøjes med lattergas/ild ADDDDS 

20.42 kom Malthe ud.. så ca 5 timer tog det.. har også fået beskeden fra min egen læge om at næste gang skulle vi altså se at komme afsted med det samme..

Hehe det er vist standart at førstegangsfødende ikke har styr på det og umuligt kan føde på under 6 timer 

Anmeld

29. maj 2012

Eliza

forresten så tror jeg de skal overveje at revudere den gamle smørre om de der førstegangs fødende 

i min mødregruppe er vi 7. 6 af os har født på mellem 5 og 6 timer. Hende den 7. tog det dog 48 timer, så hun har lige lagt resten for os andre  men vi var alle førstegangs fødende.. 

Anmeld

29. maj 2012

-Sigrid-

Eliza skriver:

forresten så tror jeg de skal overveje at revudere den gamle smørre om de der førstegangs fødende 

i min mødregruppe er vi 7. 6 af os har født på mellem 5 og 6 timer. Hende den 7. tog det dog 48 timer, så hun har lige lagt resten for os andre  men vi var alle førstegangs fødende.. 

Samme i min ... Næsten ^^

Anmeld

29. maj 2012

Møn-Mor

Sigrid:

Ja der er nemlig meget forskel på hvordan man håndterer smerterne og jeg skreg overhovedet ikke under min fødsel sagde bare på et tidspunkt under den lange pressefase at nu kunne jeg altså ikke mere .

/Winnie

Anmeld

29. maj 2012

chael

Da jeg ringede her 3. Gang, vidste de godt jeg havde 2 hurtige fødsler bag mig. Så de sagde jeg bare skulle ringe og komme ind med det samme.

Ringede til fødegangen ved 01.54 ca. Og vi kørte mod Hillerød. Og kl. 02.54 er han født. Og fik min første ve kl. 01.15. Så 1 time og 39 min tog den fødsel. Og JM var helt forundret over det. Var kun på fødegangen i 19 min, så var han født. Så det var godt vi kørte med det samme.

Og heldigvis havde min mor valgt at sove der, så hun kunne tage sig af de 2 store og hun pressede også på at vi skulle afsted. Tænk hvis vi lige havde ventet 20 min længere med at køre, så havde jeg født i bilen. Var alligevel glad for jeg nåede på Fødegangen

*C

Anmeld

29. maj 2012

-Sigrid-

Møn-Mor skriver:

Sigrid:

Ja der er nemlig meget forskel på hvordan man håndterer smerterne og jeg skreg overhovedet ikke under min fødsel sagde bare på et tidspunkt under den lange pressefase at nu kunne jeg altså ikke mere .

/Winnie

Hehe ...  Min mand siger også at han ikke har hørt noget lignende..., Nogensinde! Men det hjalp altså! :O

Jeg nøøød mine presseveer 

Anmeld

29. maj 2012

-Sigrid-

chael skriver:

Da jeg ringede her 3. Gang, vidste de godt jeg havde 2 hurtige fødsler bag mig. Så de sagde jeg bare skulle ringe og komme ind med det samme.

Ringede til fødegangen ved 01.54 ca. Og vi kørte mod Hillerød. Og kl. 02.54 er han født. Og fik min første ve kl. 01.15. Så 1 time og 39 min tog den fødsel. Og JM var helt forundret over det. Var kun på fødegangen i 19 min, så var han født. Så det var godt vi kørte med det samme.

Og heldigvis havde min mor valgt at sove der, så hun kunne tage sig af de 2 store og hun pressede også på at vi skulle afsted. Tænk hvis vi lige havde ventet 20 min længere med at køre, så havde jeg født i bilen. Var alligevel glad for jeg nåede på Fødegangen

*C

Hold da op, jeg føler mig som en langsom føder ligepludselig!

Anmeld

30. maj 2012

lykkekevin

-Sigrid- skriver:

Ja, det der med hvornår I ringede, jer hurtigfødere. Hvornår gjorde I det, og hvordan reagere personalet på fødegangen på at I ringede/kom ind så hurtigt?

Jeg var heldig at det var min mand som ringede og de bare sagde at vi skulle komme ind (havde ikke vepauser), hvad gjorde I andre?

Min fødsel tog 3 timer og 46 minutter, jeg ringede til hospitalet da vandet (næsten) var færdig med at gå 20 minutter efter og fik min første ve sidst i telefonopkaldet. Da var klokken 01.50, og min mand ringede og sagde at nu kom vi 40 minutter senere... Hun var ude 05.16 selvom hun var stjernekigger, den første og vejede 4500 g. Frygter at føde i bilen næste gang, så vi kører så snart der er mistanke om at fødslen er igang 

Det nogen hurtig nogen i har jer min første fødsel tog snart 4 døgn så puha men anden gang 

Jeg fik min første ve kl 15 ringe kort efter til fg da det gør så ondt får lov at komme ind er der 16:30 kl 16:40 bliver jeg undersøgt og e kun 2 cm åben øvøv mor her ked og blev sendt i bad 16:50 siger min mor så at hun syntes jeg presser min km kom og rigtig nok 10 cm åben så åbnet min 8 cm på 10 min det gjor så ondt og 17:05 var han ude så alt i alt 2 timer 5 min så var han ude efter først lille ve 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.