Hurtigfødere - telefon - hyggetråd, ikke så seriøst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.772 visninger
23 svar
0 synes godt om
28. maj 2012

-Sigrid-

Ja, det der med hvornår I ringede, jer hurtigfødere. Hvornår gjorde I det, og hvordan reagere personalet på fødegangen på at I ringede/kom ind så hurtigt?

Jeg var heldig at det var min mand som ringede og de bare sagde at vi skulle komme ind (havde ikke vepauser), hvad gjorde I andre?

Min fødsel tog 3 timer og 46 minutter, jeg ringede til hospitalet da vandet (næsten) var færdig med at gå 20 minutter efter og fik min første ve sidst i telefonopkaldet. Da var klokken 01.50, og min mand ringede og sagde at nu kom vi 40 minutter senere... Hun var ude 05.16 selvom hun var stjernekigger, den første og vejede 4500 g. Frygter at føde i bilen næste gang, så vi kører så snart der er mistanke om at fødslen er igang 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

Fenja09

Jeg ringede til FG kl 7.00 om morgenen pga min kæreste blev ved med at sige at jeg skulle ringe inden han tog på job. Anede slet ikke at jeg skulle føde - havde lidt trækninger i maven, som var anderledes end plukkeveer. FG sendte en ambulance, fordi det skal de når man ringer ind og de tror der er noget galt - de troede min moderkage var gået løs.

Mit vand gik i ambulancen, fik veer efter 20 min. Åbnede mig fra 4 cm til 10 cm på 20 min. Fødte vores datter på 2 timer.

Er glad for, at vi ikke selv valgte at køre derind, kunne lige se at mit vand var gået på en p-plads eller i bilen...øv øv

Vidste godt at jeg kunne føde til en hver tid (var 40+1) men havde slet ikke oplevet noget der mindede om, at NU skulle det være.

/Fenja

Anmeld

28. maj 2012

christinak

-Sigrid- skriver:

Ja, det der med hvornår I ringede, jer hurtigfødere. Hvornår gjorde I det, og hvordan reagere personalet på fødegangen på at I ringede/kom ind så hurtigt?

Jeg var heldig at det var min mand som ringede og de bare sagde at vi skulle komme ind (havde ikke vepauser), hvad gjorde I andre?

Min fødsel tog 3 timer og 46 minutter, jeg ringede til hospitalet da vandet (næsten) var færdig med at gå 20 minutter efter og fik min første ve sidst i telefonopkaldet. Da var klokken 01.50, og min mand ringede og sagde at nu kom vi 40 minutter senere... Hun var ude 05.16 selvom hun var stjernekigger, den første og vejede 4500 g. Frygter at føde i bilen næste gang, så vi kører så snart der er mistanke om at fødslen er igang 

Ved ikke om jeg er hurtig føder men fødte på 5,5 time. Ringede 15 min efter vandet var gået og der havde jeg allerede kraftige veer, var derinde en time senere og der var jeg 8 cm åben, der gik yderlig en halv time så var jeg 10 cm og klar til at presse, men han stod skæv i bækkenet så jeg gispede igennem en del presseveer og brugte noget tid på at få ham ned på plads 

Anmeld

28. maj 2012

De3Guldklumper

Første gang tog vi på sygehuset om morgenen da jeg havde en del plukveer - jeg var 3 cm åben så de beholdte mig. Kl 13.10 går vandet og fødslen starter med veer i samme sekund og hun er født 15.30

Anden gang går vandet herhjemme i sengen kl 23.40 - kæresten ringer med det samme da vi havde fået det at vide sidste gang efter en fødsel på knap 2,5 time. Jm i røret spurgte om jeg havde veer men det havde jeg ikke - så fik at vide jeg skulle komme ind næste morgen kl 8. Men fra erfaring fra første gang så viste jeg jo at når vandet gik så var det fordi at jeg fødte inden for kort tid. Og ganske rigtigt kl 00.40 kommer barnepigen da kæresten ikke længere tør have mig hjemme. Jeg har da veer men ikke nogen som bider som første gang og keg kan sagtens snakke imens. Kl 01.10 er vi på sygehuset hvor Jm efterfølgende har indrømmet at hun troede jeg var en pyllerrøv fordi jeg kom allerede der og jeg gang ind over gelænderet og knap kunne gå for så længe siden var der jo heller ikke siden mine veer var startet. Havde da haft veer 1 time. Undersøgelse viste 8 cm åben på den første time. Kl 02.04 kom vores andet barn til verden. Jeg frygter hvis vi på et tidspunkt skal have en mere for de ar lukket fødeafdelingen her i byen så vi har nu minimum 30 min kørsel.

Anmeld

28. maj 2012

-Sigrid-

Fenja09 skriver:

Jeg ringede til FG kl 7.00 om morgenen pga min kæreste blev ved med at sige at jeg skulle ringe inden han tog på job. Anede slet ikke at jeg skulle føde - havde lidt trækninger i maven, som var anderledes end plukkeveer. FG sendte en ambulance, fordi det skal de når man ringer ind og de tror der er noget galt - de troede min moderkage var gået løs.

Mit vand gik i ambulancen, fik veer efter 20 min. Åbnede mig fra 4 cm til 10 cm på 20 min. Fødte vores datter på 2 timer.

Er glad for, at vi ikke selv valgte at køre derind, kunne lige se at mit vand var gået på en p-plads eller i bilen...øv øv

Vidste godt at jeg kunne føde til en hver tid (var 40+1) men havde slet ikke oplevet noget der mindede om, at NU skulle det være.

/Fenja

Haha wow, det lyder som en ret smart beslutning, det med ambulancen

Tror måske også jeg håber på en ambulance næste gang

Anmeld

28. maj 2012

Krussedulle

-Sigrid- skriver:

Ved min 3 fødsel, startede mine veer 03.45, og jeg ringede 04.15 til fg, havde fra start veer med 6-8 min mellemrum.. Måtte se tiden an, da det jo kunne ændre sig..

Men Kl 04.30 ringede jeg til fg igen, da jeg havde veer med 2 min mellemrum..

Kl 05.15 kører vi med ambulance mod fg (35 km) da jeg fik pressetrang,

Ankommer til fg kl 05.50 og kl 06.06 blev Sylvester født

Altså tog min fødsel 2 timer og 20 min..

Anmeld

28. maj 2012

A&F

Mit vand gik uge 39+0 kl. 00. Og jeg kontaktede fg, som bad mig om at få sovet lidt, og at jeg som førstegangsfødende ville være længere om at føde. 00.30 begyndte mine veer at tage til. Smerterne var ulidelige. Talte minutterne imellem, og kontaktede fg kl. 02. , som bad mig fokusere på min vejtrækning, og kontakte dem når smerterne tog mere til. Hun kunne høre at jeg havde veer, og bad mig ringe igen og komme forbi hvis jeg var usikker på noget. Kl. 02.50 kontakter min mand fg og fortæller at jeg har pressetrang. Og at vi er på vej. Vi ankom ca. 03.30. Jeg var 10 cm åben, da jeg blev undersøgt. Og fødte 04.28. . Tænk hvis jeg havde født hjemme. Vi kører også med det samme næste gang

Anmeld

28. maj 2012

Møn-Mor

Jeg vågnede kl. ca. 01.45 med smerter (veer) og blev ved med at gå på toilettet for følte, at jeg skulle, men det var veerne der føltes sådan.
Da kl. var ca. 03.00 ringer jeg til fødegangen og siger, at jeg har svært ved at vurdere hvor længe veerne varer og hvor hurtigt de kom efter hinanden (følte bare det stort set gjorde ondt hele tiden). Jeg fisker lidt efter om de har plads på barselsgangen til at lade mig blive, hvis jeg kommer ind til tjek og det skulle vise sig at der ikke er helt så godt gang i fødslen, men evner ikke at få spurgt om det og håber hun selv foreslår det (jeg har 1 times kørsel til sygehuset).
Hun foreslår det ikke selv, så det ender med, at jeg siger til hende, at jeg ikke vil ind til tjek for kunne ikke overskue at blive sendt hjem igen = endnu en time i bil, men ser det lidt an.

Kl. 03.45 ca. siger jeg til kæresten at nu må han gerne pakke bilen mens jeg går i bad. Kl. 04.00 går vandet mens jeg står og tørrer mig efter badet og jeg siger til kæresten, at nu må han gerne ringe og sige at vi kommer.

Kl. 05.15 ankommer vi til sygehuset og det viser sig, at jeg er 9 cm åben 15-20 min. efter starter presseveerne, som dog ender med at tage 1½ time i alt. Den sidste halve time med vedrop og så ender jeg med at blive klippet og SÅ kommer han til verden kl. 07.02

Næste gang tror jeg bare vi kører med det samme! Skal sgu ikke føde på landevejen, hvis det viser sig, at mine presseveer er bedre næste gang for så er det helt klart det der sker.

Anmeld

28. maj 2012

-Sigrid-

Har jeg nævnt at jeg elsker FB'er?

Hvordan reagerede de i telefonen? Fik I af vide at I var pyldrede, eller hvordan?

Anmeld

28. maj 2012

Møn-Mor

Sigrid:

Hun sagde, at jeg skulle bare tage det stille og roligt og forsøge at arbejde med veerne og så skulle jeg jo tænke på, at der jo kunne gå noget tid, jeg var jo førstegangsfødende ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.