Jeg vågnede kl. ca. 01.45 med smerter (veer) og blev ved med at gå på toilettet for følte, at jeg skulle, men det var veerne der føltes sådan.
Da kl. var ca. 03.00 ringer jeg til fødegangen og siger, at jeg har svært ved at vurdere hvor længe veerne varer og hvor hurtigt de kom efter hinanden (følte bare det stort set gjorde ondt hele tiden). Jeg fisker lidt efter om de har plads på barselsgangen til at lade mig blive, hvis jeg kommer ind til tjek og det skulle vise sig at der ikke er helt så godt gang i fødslen, men evner ikke at få spurgt om det og håber hun selv foreslår det (jeg har 1 times kørsel til sygehuset).
Hun foreslår det ikke selv, så det ender med, at jeg siger til hende, at jeg ikke vil ind til tjek for kunne ikke overskue at blive sendt hjem igen = endnu en time i bil, men ser det lidt an.
Kl. 03.45 ca. siger jeg til kæresten at nu må han gerne pakke bilen mens jeg går i bad. Kl. 04.00 går vandet mens jeg står og tørrer mig efter badet og jeg siger til kæresten, at nu må han gerne ringe og sige at vi kommer.
Kl. 05.15 ankommer vi til sygehuset og det viser sig, at jeg er 9 cm åben 15-20 min. efter starter presseveerne, som dog ender med at tage 1½ time i alt. Den sidste halve time med vedrop og så ender jeg med at blive klippet og SÅ kommer han til verden kl. 07.02
Næste gang tror jeg bare vi kører med det samme! Skal sgu ikke føde på landevejen, hvis det viser sig, at mine presseveer er bedre næste gang for så er det helt klart det der sker.
Anmeld