Har i fået plads i vuggestue/dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.678 visninger
24 svar
0 synes godt om
24. maj 2012

Ka+Ma=Be

Hej piger 

Jeg har virkelig brug for nogle gode råd her!

Benjamin har fået dagplejeplads! Hvis vi da ellers takker ja til den. Men jeg kan mærke, at jeg bare slet, slet ikke er klar til det. What to do? 

Jeg starter i skole d. 18. juni og har da 2 uger på skolebænken. Derefter har jeg hele 2 måneders sommerferie! Altså starter jeg først rigtigt op til slut august. 

Benjamin kan starte i dagplejen allerede 1. juni!!!!  Det er jo om en uge for pokker! Men jeg kan ikke se, hvad vi ellers skal gøre. Jeg har jo brug for pasning i de to uger. Samtidigt synes jeg ikke, at jeg vil gå 2 måneder her hjemme, helt alene.

Har i andre fået plads endnu? og hvordan har i ikke mindst taklet det?

Hjælp, hjælp, hjælp, fra en mor der elsker at gå hjemme med sin store baby! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

Sifling

Puha, det var da også ret kort tid du har til at vende dig til tanken
Vi har fået dagpleje plads fra 1/7, fik vi allerede for halvanden månedstid siden, så har haft lang tid til at forberede mig mentalt Men syntes stadigvæk det er skræmmende, og jo tættere på det kommer, jo hårdere syntes jeg faktisk det bliver.. Glæder mig rigtigt meget til at få lidt fritid engang imellem, men samtidigt vil jeg jo heller ikke give slip på Jolan Jeg starter i skole midt i August, så er også nød til at få ham kørt i gang, syntes dog det er rigtigt trælst at det skal være lige midt i sommerferien, hvor alle andre har fri, og ja så har vores dp selvfølgelig ferie de første 2 uger af august, så der skal han enten hjem igen, eller i gæstepleje Super dårlig timing!!

Anmeld

24. maj 2012

Ka+Ma=Be

Sifling skriver:

Puha, det var da også ret kort tid du har til at vende dig til tanken
Vi har fået dagpleje plads fra 1/7, fik vi allerede for halvanden månedstid siden, så har haft lang tid til at forberede mig mentalt Men syntes stadigvæk det er skræmmende, og jo tættere på det kommer, jo hårdere syntes jeg faktisk det bliver.. Glæder mig rigtigt meget til at få lidt fritid engang imellem, men samtidigt vil jeg jo heller ikke give slip på Jolan Jeg starter i skole midt i August, så er også nød til at få ham kørt i gang, syntes dog det er rigtigt trælst at det skal være lige midt i sommerferien, hvor alle andre har fri, og ja så har vores dp selvfølgelig ferie de første 2 uger af august, så der skal han enten hjem igen, eller i gæstepleje Super dårlig timing!!

Ja det er bare typisk Københavns kommune åbenbart! Men jeg fik til min behovsdato, nu er vi bare blevet i tvivl 

Jeg var ude og se til en dagplejer i dag, men jeg tror vi takker nej. Så er spørgsmålet bare, hvad vi nu kan forvente! 

Dejligt, at i har haft så lang tid til at tænke over det, men nej, det gør det ikke nemmere! Det er endnu en omvæltning, synes jeg. Nu har man vænnet sig til sine nye roller og gået der hjemme og hygget!

Det er nemlig rigtig dårlig timing med sommerferien, det kommer vi også ud for! 

Anmeld

24. maj 2012

Sifling

Ka+Ma=Be skriver:

Ja det er bare typisk Københavns kommune åbenbart! Men jeg fik til min behovsdato, nu er vi bare blevet i tvivl 

Jeg var ude og se til en dagplejer i dag, men jeg tror vi takker nej. Så er spørgsmålet bare, hvad vi nu kan forvente! 

Dejligt, at i har haft så lang tid til at tænke over det, men nej, det gør det ikke nemmere! Det er endnu en omvæltning, synes jeg. Nu har man vænnet sig til sine nye roller og gået der hjemme og hygget!

Det er nemlig rigtig dårlig timing med sommerferien, det kommer vi også ud for! 

Har i så stadigvæk pasningsgaranti, hvis i siger nej tak?

Jeg tror vi bliver rigtig glade for vores dp, hun er lidt oppe i årene, og har kun 3 børn af gangen, hvilket jeg helt klart ser som et pluds Og så har hun ingen indendørs husdyr, kun en kanin der render frit rundt i haven Hun er ikke ryger og ja, så bor hun kun 500m væk De børn der ar der da vi var på besøg virkede også rigtigt glade for hende, og søgte tryghed ved hende når de blev bange

Anmeld

25. maj 2012

Ka+Ma=Be

Sifling skriver:

Har i så stadigvæk pasningsgaranti, hvis i siger nej tak?

Jeg tror vi bliver rigtig glade for vores dp, hun er lidt oppe i årene, og har kun 3 børn af gangen, hvilket jeg helt klart ser som et pluds Og så har hun ingen indendørs husdyr, kun en kanin der render frit rundt i haven Hun er ikke ryger og ja, så bor hun kun 500m væk De børn der ar der da vi var på besøg virkede også rigtigt glade for hende, og søgte tryghed ved hende når de blev bange

Vi må sige nej EN gang  Og så ved man ikke om det næste tilbud er bedre eller værre - men sådan er det bare med København! ØV!

Det lyder ellers rigtig dejligt! Jeg håber meget, at vi får et lige så godt tilbud

Anmeld

25. maj 2012

SaNiNa

Ka+Ma=Be skriver:

Hej piger 

Benjamin har fået dagplejeplads! Hvis vi da ellers takker ja til den. Men jeg kan mærke, at jeg bare slet, slet ikke er klar til det. What to do? 

Jeg starter i skole d. 18. juni og har da 2 uger på skolebænken. Derefter har jeg hele 2 måneders sommerferie! Altså starter jeg først rigtigt op til slut august. 

Benjamin kan starte i dagplejen allerede 1. juni!!!!  Det er jo om en uge for pokker! Men jeg kan ikke se, hvad vi ellers skal gøre. Jeg har jo brug for pasning i de to uger. Samtidigt synes jeg ikke, at jeg vil gå 2 måneder her hjemme, helt alene.

vi har også dp plads pr 1 juni og ja jeg kommer bestemt også til at savne Naia, men tror jeg har lært at aflevere nu det tog rigtig lang tid med Nicklas i sin tid.ar jeres dp ikke ferie lukket her i odense har dp helt lukket 28-29-30 så der har jeg begge børn hjemme

Naia starter så heller ikke op i dp før Nicklas er kørt ind i børnehaven, men så har vi pladsen.

Husk juli månede er betalingsfri månede

Anmeld

25. maj 2012

maryjane

Jeg ville betale for pladsen, selvom han ikke startede med det samme. Hvis det gir mening, for så er di sikker på at have en til du har brug for den

Har fået plads til 1/8 som planlagt, havde ikke sendt hende afsted før så det er jeg glad for. Synes stadig det er for tidligt, men det vil jeg mok blive ved med  ( dumme stavefejl sorry, mobil..)

Anmeld

25. maj 2012

HeidiØ

Ka+Ma=Be skriver:

Hej piger 

Wow, det var saftsusemig også kort frist!! Vi fik brev allerede for en måned siden om vi havde fået dp plads pr. 1/6 - Så jeg var ude og besøge hende. Vi har dog ferie der, så vi skal først begge to derned med William igen her d. 6/6 for at snakke og sån! .. Og jeg har jo ikke noget job pt, så det haster ikke. Men vi turde ikke takke nej, for tænk hvis så der gik lææænge inden næste plads kom :/

Men kan godt forstå dine tanker. Det blir SÅ hårdt. Men som MaryJane skriver, så ville jeg nok også takke ja og betale.. det kan jo være I kan få lov at starte stille og roligt op, eller i så fald vente

Anmeld

26. maj 2012

RiUL

Hvis I havde boet på Amager, kunne jeg passe ham sammen med Oliver  Hihi, ellers kig på bornibyen.dk - under pasning, der er altså mange private børnepassere, der passer i eget hjem, hvor de passer 3-4 børn, ligesom kommunale DPer 

Jeg har allerede fået tilbudt 3 pladser hos private børnepassere, men nu skal jeg jo gå hjemme med Oliver et års tid

Anmeld

28. maj 2012

Ka+Ma=Be

SaNiNa skriver:

vi har også dp plads pr 1 juni og ja jeg kommer bestemt også til at savne Naia, men tror jeg har lært at aflevere nu det tog rigtig lang tid med Nicklas i sin tid.ar jeres dp ikke ferie lukket her i odense har dp helt lukket 28-29-30 så der har jeg begge børn hjemme

Naia starter så heller ikke op i dp før Nicklas er kørt ind i børnehaven, men så har vi pladsen.

Husk juli månede er betalingsfri månede

Det er lavet om i Københavns kommune! Så nu er der ingen fast ferie, blot gæstedagplejer, når ens egen har ferie.

Men nu har vi så fået tilbudt den ønskede vuggestueplads! Så det gør vi i stedet! Og så bliver konklussionen nok, at vi starter ham op 1. august i stedet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.