jer som blev gravid ved et uheld?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

Faith

Her var det ganske enkelt fordi vi havde fået at vide at vi aldrig ville kunne blive gravide sammen på naturlig vis... Så var der jo ingen grund til at beskytte os

Nu er jeg så 36+2 og venter en dreng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

Nettemor

Vores var semi planlagt.

Vi havde bestemt at nu var det nu vi skulle være forældre. Jeg arbejdede som vikar på nordsøen og min mand havde et job tæt på vores lejlighed. Vi vidste at jeg højst sandsynligvis ikke kunne fortsætte som vikar men jeg havde andre muligheder og det skulle jo nok gå når han havde fast arbejde.

Da vi havde prøvet et par mdr uden held kom kæresten hjem med en fyreseddel. Hele fabrikken skulle lukke. Jeg blev mega ked af det for det var jo ikke noget at bringe et barn ind i. Så vi besluttede os for at vente. Jeg tog 14 dage på søen. Jeg var derefter hjemme i én uge. Vi havde sex 2 gange. Den ene gang glemte vi kondom. Var ikke bekymrede for det var jo ikke midt i min cyklus og det ville jo self ikke ske nu. Så jeg tog 14 dage mere på søen. 4 dage før jeg skulle hjem skulle jeg have haft min mens. Den kom ikke. Jeg blev mega irriteret (kunne jo være rart at få overstået når man alligevel ikke var i nærheden af manden ) og også lidt bekymret for hvad der kunne være galt? Der gik 1-2 dage inden jeg tænkte at det kunne være en graviditet. Og jeg havde ingen mulighed for at teste! Det er ikke lige det de har mest af derude. Så jeg måtte vente 2-3 laaaange dage på at skulle hjem.. Heldigvis fløj vi planmæssigt og kunne komme hjem og teste. 2 fine streger kom. Og vi var aldrig i tvivl om at bebsen selvfølgelig var velkommen på trods af dårlig planlægning..

Sorry det blev lidt langt. .

Anmeld

24. maj 2012

NinaNymannMadsen

den første som var et uheld var fordi vi brugte stå af i rosklide metoden. så det er vores egen skyld jo men det gør sku intet hun er super dejligt og ville ha kunnet undvære hende.

den anden var planlagt uden enlig at være det, vi havde snakket om en lillesøster eller bror til den store men ville først gå igang når hun var omkring 2 år, men lillesøster blev altså til da storesøster kun var knap og nap 1½ år så vi ahr to skønne piger med 2 år og 4 måneder imellem.

Anmeld

24. maj 2012

AnnaK89

Hansen1990 skriver:

Ja nogle gange kan man blive overrasket over at man kan få forskellige svar fra vores læger!

Men der er sku ikk noget at sige til hvis kroppen går i udu af at skifte ppiller hele tiden.

Tror jeg i morgen ville tjekke indlægs sedler på nettet på de typer piller også samligne indhold. Så kan man da selv modbevise at de er forskellige hvis apoteket siger det modsatte næste gang de sælger kopierne

Det var ikke kopier jeg fik. Men forskellige typer - og så burde det jo egentlig være klart at der er forskellig indhold i. Det burde jeg selv have tænkt på den gang, men man burde jo også kunne stole på hvad apoteket sagde.

Anmeld

24. maj 2012

Ellie79

Mor og meget mere skriver:

Vores nr. tre var en "smutter ", som trodsede alle forhindringer - heldigvis! 

Vores dengang yngste var fem måneder og blev ammet fuldt. Jeg havde ikke fået menstruation efter hans fødsel endnu, men vi var meget omhyggelige med at bruge kondom. Jeg fik lagt spiral op 6 måneder efter fødslen, og stod alligevel med en positiv test en måned senere. 

Vi antog så, at spiralen havde svigtet, men da jeg blev scannet, viste det sig, at jeg var længere henne end forventet. Jeg er således blevet gravid på trods af kondom og amning, har fået lagt spiral op til et lillebitte foster - hvilket oftest vil fremprovokere en abort - og da jeg netop havde opdaget, jeg var gravid, var jeg i tvivl, om jeg ville gennemføre graviditeten - derfor forsøgte min læge at fjerne spiralen, hvilket også ofte fremprovokerer en abort. Det lykkedes ham ikke, og min mand og jeg overvejede abort, men det kunne jeg ikke få mig selv til. 

Da vi havde besluttet at beholde barnet, scannede de mig for at få øje på den her spiral, som kunne være til fare for fosteret, men forsikrede mig for, at den måtte være blevet udstødt, uden at jeg havde opdaget det....

Jeppe blev født hjemme, og vores læge, som deltog, kiggede på moderkagen og hev smilende spiralen frem fra den. 

- Vi har aldrig været i tvivl om, at vores yngste bare VILLE til verden!! 

Hvor er det en fantastisk historie, sådan en lille basse der bare vil til verden

Anmeld

24. maj 2012

MMOGM

Hansen1990 skriver:

Hvorfor var "uheldet ude"som man siger?

Hvis i da ved det? Havde i glemt 1pille eller 5?
Eller brugte i "stå af i roskilde?

Havde glemt 3 p piller, eller deromkring, og efter tog jeg bare 2 og tænkte der ikke skete noget ved det (da jeg havde prøvet det før, og intet skete), men så var den der altså.

Godt nok kom det som et chok, men er lykkelig for at vi har valgt at beholde barnet

Anmeld

24. maj 2012

1990h

AnnaKJ skriver:

Det var ikke kopier jeg fik. Men forskellige typer - og så burde det jo egentlig være klart at der er forskellig indhold i. Det burde jeg selv have tænkt på den gang, men man burde jo også kunne stole på hvad apoteket sagde.

Ja, det burde man i høj grad..især når man tænker på hvor mange andre forskellige slags stærke mediciner de sælger hver dag..så skal de virkelig vide hvad de snakker om

Anmeld

24. maj 2012

1990h

Mikkala91 skriver:

Havde glemt 3 p piller, eller deromkring, og efter tog jeg bare 2 og tænkte der ikke skete noget ved det (da jeg havde prøvet det før, og intet skete), men så var den der altså.

Godt nok kom det som et chok, men er lykkelig for at vi har valgt at beholde barnet

dejligt..det må ha været en stor overraskelse

Anmeld

24. maj 2012

1990h

Mikkala91 skriver:

kan du huske i hvilket tidspunkt af ppillerne du havde glemt de 3?

Anmeld

26. maj 2012

MMOGM

Hansen1990 skriver:

kan du huske i hvilket tidspunkt af ppillerne du havde glemt de 3?

Det var også en stor overraskelse hehe 

Jeh tror det var omkring starten af den anden uge jeg var på pillerne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.