Stedsøn der stjæler!!!!!!???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2012

Kløver

Anonym skriver:

Nej tror ikke det har noget med stoffer at gøre, da han altid er hjemme og spiller computer går heller aldrig rigtig til fester eller lign. Hvis der er noget han mangler plejer han at få penge, så tror ikke det ligger i det.

Måske er det barnligt, men jeg synes bare at det er ubehageligt at jeg ikke kan ha mine ting i fred. At jeg ikke kan ha nogle penge liggende i en pung, i en skuffe i mit soveværelse uden at det bliver snuppet. Måske jeg overreagerer, men lige nu er jeg ret så arrig

Undskyld men hvad havde du lige gjort, hvis det var dit eget barn, havde du så også haft lyst til at pakke dine ting ?
Herre gud, det er kun penge, de kan erstattes, var jo værre hvis det netop var ejendele han havde taget, smykker eller lignende.

Tror de fleste børn eller unge har prøvet det, og mange tænker måske ikke så meget over det, eller betydningen for at de penge mangler.

Jeg havde nok i fællesskab med min mand eller selv taget en seriøs snak med sønnen og givet passende straf, feks stuearrest. Uanset hvad straffen blev, skulle han selvfølgelig betale hver en krone tilbage

Håber det hele løser sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Jeg bor sammen med min kæreste der har en søn på 15, der bor hos os. Min kæreste har været væk med sit arbejde i et par dage. Imorges tog jeg tidligt afsted på mit arb og sønnen var stadig hjemme.

Da jeg kom hjem ca 13.30, var sønnen stadig i skole, men da jeg gik ind i mit soveværelse opdagede jeg at en af mine skuffer ikke var lukket i. Det undrede jeg mig lidt over, da jeg ikke selv havde været i den om morgenen. Da jeg gik over for at lukke den opdagede jeg at der manglede ca 1000kr som jeg havde haft liggende i en lille pung. 

Min kæreste kommer først sent hjem i aften. Jeg er virkelig vred, sur, skuffet og ked af det. Jeg har ikke konfronteret sønnen endnu, da jeg synes at hans far også skal være indover.

Jeg har sendt min kæreste en sms hvor jeg skrev det. Hans svar var om sønnen havde haft venner med hjemme, da han ikke kunne forestille sig at han kunne finde på sådan noget (men det tror forældre vel aldrig deres børn kan). Men der har ikke været andre herhjemme end mig og sønnen. 

Lige nu har jeg mest lyst til at pakke min taske og flytte. Ved ikke om jeg kan bo i et hus med en dreng der går i mine skuffer og tager mine penge. Havde han taget en 100 kr seddel havde jeg måske aldrig opdaget det, men at tage rub og stub af 1000kroner synes jeg er meget voldsomt. 

Hva' synes I????

selvfølgelig skal han ikke stjæle fra dig..

men klart jeg ville vente til hans far kom hjem og så sætte os ned alle 3 og snakke om det..

hans far skal så heller ikke ude lukke at det kan være hans søn..

og spørg drengen om der er en rigtig rigtig god grund til at han har taget pengene ? om har har rodet sig ud i noget lort eller sådan ? ?

det kan os være han stadig har pengene men prøver at få opmærksomhed på denne forkerte måde.. gjorde jeg desværre selv da jeg var yngre  men blev opdaget og afleverede pengene tilbage.

Anmeld

25. maj 2012

TNBC

Anonym skriver:

Jeg bor sammen med min kæreste der har en søn på 15, der bor hos os. Min kæreste har været væk med sit arbejde i et par dage. Imorges tog jeg tidligt afsted på mit arb og sønnen var stadig hjemme.

Da jeg kom hjem ca 13.30, var sønnen stadig i skole, men da jeg gik ind i mit soveværelse opdagede jeg at en af mine skuffer ikke var lukket i. Det undrede jeg mig lidt over, da jeg ikke selv havde været i den om morgenen. Da jeg gik over for at lukke den opdagede jeg at der manglede ca 1000kr som jeg havde haft liggende i en lille pung. 

Min kæreste kommer først sent hjem i aften. Jeg er virkelig vred, sur, skuffet og ked af det. Jeg har ikke konfronteret sønnen endnu, da jeg synes at hans far også skal være indover.

Jeg har sendt min kæreste en sms hvor jeg skrev det. Hans svar var om sønnen havde haft venner med hjemme, da han ikke kunne forestille sig at han kunne finde på sådan noget (men det tror forældre vel aldrig deres børn kan). Men der har ikke været andre herhjemme end mig og sønnen. 

Lige nu har jeg mest lyst til at pakke min taske og flytte. Ved ikke om jeg kan bo i et hus med en dreng der går i mine skuffer og tager mine penge. Havde han taget en 100 kr seddel havde jeg måske aldrig opdaget det, men at tage rub og stub af 1000kroner synes jeg er meget voldsomt. 

Hva' synes I????

jeg vil sige som de andre, saet jer ned og snak med ham.. Med lad vaer med at angrib ham, for det virker som om det er foerste gang. Saa der maa jo vaere en grund til det.

En anden ting, jeg kom til at taenke paa: Hvorfor har du saa mange penge liggende i din pung, i en pung, som du ikke har med dig?

Anmeld

3. juni 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

jeg vil sige som de andre, saet jer ned og snak med ham.. Med lad vaer med at angrib ham, for det virker som om det er foerste gang. Saa der maa jo vaere en grund til det.

En anden ting, jeg kom til at taenke paa: Hvorfor har du saa mange penge liggende i din pung, i en pung, som du ikke har med dig?

Det var nogle penge jeg havde tjent på et loppemarked og jeg havde lagt dem til side, fordi jeg ikke bare ville klatte dem væk. 

Anmeld

3. juni 2012

Anonym trådstarter

Nej jeg flytter heller ikke. Ved godt at det måske var lidt overdrevet skrevet, men lige i det øjeblik følte jeg virkelig at min personlige grænse var blevet overskredet og jeg følte mig ikke tilpas i mit eget hjem. En ting var at der var taget 1000 kr., som så mange af jer skriver, ja så er det jo "bare" penge. Noget andet var at der havde været en og rode i mine ting i mine skuffer. Det er det eneste sted i huset jeg har mit helt eget. Tanken om at jeg intet privat havde mere, synes jeg var hård. Det kan godt være det lyder skørt, men sådan har jeg det altså.

Sagen endte dog sådan at min kæreste spurgte sønnen om han havde taget nogle penge fra vores soveværelse, hvortil sønnike svarer Nej! og så er der ikke sket mere ved det. Jeg har dog fået 1000kr. af min kæreste. Det er svært når man ikke står for opdragelsen. Og det er måske også det jeg har det sværest med. Når man synes noget burde være gjort anderledes, men man har ikke noget at sige!

Anmeld

3. juni 2012

mpr

Anonym skriver:

Nej jeg flytter heller ikke. Ved godt at det måske var lidt overdrevet skrevet, men lige i det øjeblik følte jeg virkelig at min personlige grænse var blevet overskredet og jeg følte mig ikke tilpas i mit eget hjem. En ting var at der var taget 1000 kr., som så mange af jer skriver, ja så er det jo "bare" penge. Noget andet var at der havde været en og rode i mine ting i mine skuffer. Det er det eneste sted i huset jeg har mit helt eget. Tanken om at jeg intet privat havde mere, synes jeg var hård. Det kan godt være det lyder skørt, men sådan har jeg det altså.

Sagen endte dog sådan at min kæreste spurgte sønnen om han havde taget nogle penge fra vores soveværelse, hvortil sønnike svarer Nej! og så er der ikke sket mere ved det. Jeg har dog fået 1000kr. af min kæreste. Det er svært når man ikke står for opdragelsen. Og det er måske også det jeg har det sværest med. Når man synes noget burde være gjort anderledes, men man har ikke noget at sige!

Syntes det er urimeligt at der ikke skete mere i sagen og kan godt forstå din furstration når du ikke er med i opdragelsen.. Og for mig selv ville jeg blive så pist over at blive stjålet fra, har oplevet det meget fra min lille bror og det har min mor også men det er svært at stoppe det.. Desværre er mangel på respekt det der har drevet min lille bror men syntes du skal tale en alvorlig snak med din kæreste og forklare ham at der skal ske et eller andet... ellers sker det igen..

Håber i finder ud af det, ved hvor fustrerende det er især når man føler man intet kan gøre!

Anmeld

3. juni 2012

Kløver

Anonym skriver:

eeenfodenestNej jeg flytter heller ikke. Ved godt at det måske var lidt overdrevet skrevet, men lige i det øjeblik følte jeg virkelig at min personlige grænse var blevet overskredet og jeg følte mig ikke tilpas i mit eget hjem. En ting var at der var taget 1000 kr., som så mange af jer skriver, ja så er det jo "bare" penge. Noget andet var at der havde været en og rode i mine ting i mine skuffer. Det er det eneste sted i huset jeg har mit helt eget. Tanken om at jeg intet privat havde mere, synes jeg var hård. Det kan godt være det lyder skørt, men sådan har jeg det altså.

Kan godt forstå det ikke Er rart, især ikke når det er eneste sted du har, som kun er dit.
Synes så din kæreste er meget respektløs, at lade det passere som ingenting, men nu ved sønnen selvfølgelig det er opdaget, og sker det igen, må der jo slåes ned på det.

Håber selfølgelig ikke det sker igen. Og du nu kan have dine ting i fred, måske det vil give dig noget at få skab med lås på, man kan vist få sådan et natlignende bord med 2 store skuffer, hvor den ene kan låses

Anmeld

3. juni 2012

TNBC

Anonym skriver:

Det var nogle penge jeg havde tjent på et loppemarked og jeg havde lagt dem til side, fordi jeg ikke bare ville klatte dem væk. 

hvorfor ik sætte dem i banken?

det er jo også fristende for en 15årig når han ved de er der

Anmeld

3. juni 2012

Kløver

Maja84 skriver:

Kan godt forstå det ikke Er rart, især ikke når det er eneste sted du har, som kun er dit.
Synes så din kæreste er meget respektløs, at lade det passere som ingenting, men nu ved sønnen selvfølgelig det er opdaget, og sker det igen, må der jo slåes ned på det.

Håber selfølgelig ikke det sker igen. Og du nu kan have dine ting i fred, måske det vil give dig noget at få skab med lås på, man kan vist få sådan et natlignende bord med 2 store skuffer, hvor den ene kan låses

Fandt lige skabet/kommode bordet hvis det har interesse

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/3015180 8/

Anmeld

3. juni 2012

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Fandt lige skabet/kommode bordet hvis det har interesse

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/3015180 8/

Ha ha ha. Ja det er da helt sikkert jeg skal ha sådan en 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.