Stedsøn der stjæler!!!!!!???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.187 visninger
22 svar
0 synes godt om
23. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg bor sammen med min kæreste der har en søn på 15, der bor hos os. Min kæreste har været væk med sit arbejde i et par dage. Imorges tog jeg tidligt afsted på mit arb og sønnen var stadig hjemme.

Da jeg kom hjem ca 13.30, var sønnen stadig i skole, men da jeg gik ind i mit soveværelse opdagede jeg at en af mine skuffer ikke var lukket i. Det undrede jeg mig lidt over, da jeg ikke selv havde været i den om morgenen. Da jeg gik over for at lukke den opdagede jeg at der manglede ca 1000kr som jeg havde haft liggende i en lille pung. 

Min kæreste kommer først sent hjem i aften. Jeg er virkelig vred, sur, skuffet og ked af det. Jeg har ikke konfronteret sønnen endnu, da jeg synes at hans far også skal være indover.

Jeg har sendt min kæreste en sms hvor jeg skrev det. Hans svar var om sønnen havde haft venner med hjemme, da han ikke kunne forestille sig at han kunne finde på sådan noget (men det tror forældre vel aldrig deres børn kan). Men der har ikke været andre herhjemme end mig og sønnen. 

Lige nu har jeg mest lyst til at pakke min taske og flytte. Ved ikke om jeg kan bo i et hus med en dreng der går i mine skuffer og tager mine penge. Havde han taget en 100 kr seddel havde jeg måske aldrig opdaget det, men at tage rub og stub af 1000kroner synes jeg er meget voldsomt. 

Hva' synes I????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jeg bor sammen med min kæreste der har en søn på 15, der bor hos os. Min kæreste har været væk med sit arbejde i et par dage. Imorges tog jeg tidligt afsted på mit arb og sønnen var stadig hjemme.

Da jeg kom hjem ca 13.30, var sønnen stadig i skole, men da jeg gik ind i mit soveværelse opdagede jeg at en af mine skuffer ikke var lukket i. Det undrede jeg mig lidt over, da jeg ikke selv havde været i den om morgenen. Da jeg gik over for at lukke den opdagede jeg at der manglede ca 1000kr som jeg havde haft liggende i en lille pung. 

Min kæreste kommer først sent hjem i aften. Jeg er virkelig vred, sur, skuffet og ked af det. Jeg har ikke konfronteret sønnen endnu, da jeg synes at hans far også skal være indover.

Jeg har sendt min kæreste en sms hvor jeg skrev det. Hans svar var om sønnen havde haft venner med hjemme, da han ikke kunne forestille sig at han kunne finde på sådan noget (men det tror forældre vel aldrig deres børn kan). Men der har ikke været andre herhjemme end mig og sønnen. 

Lige nu har jeg mest lyst til at pakke min taske og flytte. Ved ikke om jeg kan bo i et hus med en dreng der går i mine skuffer og tager mine penge. Havde han taget en 100 kr seddel havde jeg måske aldrig opdaget det, men at tage rub og stub af 1000kroner synes jeg er meget voldsomt. 

Hva' synes I????

Det kan da bestemt ikke være rart.

Men tænker nu også, at hvis han er "skyldig", så er han bestemt ikke den første knægt til at rapse fra forældre. Det er selvfølgelig alvorligt nok, men mon ikke I tager det i opløbet. Det kan jo også være, der ligger noget desperat til grund for tyveriet. Altså fx, at han ikke føler han kan leve op til kammerater uden pengene eller at han måske skal bruge dem på at gå i byen (måske uden jeres vidende), stoffer? U never know. 

Men at du ligefrem har lyst til at flytte... Ved godt, det er skrevet i affekt, men det forekommer mig alligevel lidt barnligt, hvis du forstår. 

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

Nej tror ikke det har noget med stoffer at gøre, da han altid er hjemme og spiller computer går heller aldrig rigtig til fester eller lign. Hvis der er noget han mangler plejer han at få penge, så tror ikke det ligger i det.

Måske er det barnligt, men jeg synes bare at det er ubehageligt at jeg ikke kan ha mine ting i fred. At jeg ikke kan ha nogle penge liggende i en pung, i en skuffe i mit soveværelse uden at det bliver snuppet. Måske jeg overreagerer, men lige nu er jeg ret så arrig

Anmeld

23. maj 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Nej tror ikke det har noget med stoffer at gøre, da han altid er hjemme og spiller computer går heller aldrig rigtig til fester eller lign. Hvis der er noget han mangler plejer han at få penge, så tror ikke det ligger i det.

Måske er det barnligt, men jeg synes bare at det er ubehageligt at jeg ikke kan ha mine ting i fred. At jeg ikke kan ha nogle penge liggende i en pung, i en skuffe i mit soveværelse uden at det bliver snuppet. Måske jeg overreagerer, men lige nu er jeg ret så arrig

Kan godt forstå, du er sur. Afgjort.

Men tænker, at nu må I ikke få yderligere problemer på grund af det her. Du ved, hvis I nu allesammen går hen og bliver uvenner, eller manden tager søns parti, eller søn kommer til at hade dig, eller du kommer til at synes mindre om søn og i den dur... 

Håber, I kan skille tingene ad, og at søn godt kan se, at det bare ikke er i orden. At han siger undskyld, og vil betale pengene tilbage/evt. returnere hvad han har købt for dem, hvis muligt...

Held og lykke

Anmeld

24. maj 2012

FruK

Jeg tror mange i den alder har prøvet at snuppe penge fra forældrene. Men selvfølgelig er det ikke i orden, og da slet ikke i den målestok. Jeg kan godt forstå, at du er sur.

Men at flytte duer jo ikke. I er en familie, og I må klare den sammen. Hvad hvis det havde været jeres fælles barn, der havde taget penge fra en af jer?

I må tage en snak med ham og gøre det klart, at det under ingen omstændigheder er i orden - måske er det nok til, at det kun var den ene gang. Enten jer begge eller din mand - det må I voksne finde ud af.

Jeg ville blive meget skuffet over min mand, hvis han valgte at smutte på grund af noget, min søn havde gjort. Selvfølgelig er det ikke i orden, men det ville være noget, vi skulle klare sammen.

Håber I har fundet ud af det.

Anmeld

24. maj 2012

Talbutikken

FruK skriver:

Jeg tror mange i den alder har prøvet at snuppe penge fra forældrene. Men selvfølgelig er det ikke i orden, og da slet ikke i den målestok. Jeg kan godt forstå, at du er sur.

Men at flytte duer jo ikke. I er en familie, og I må klare den sammen. Hvad hvis det havde været jeres fælles barn, der havde taget penge fra en af jer?

I må tage en snak med ham og gøre det klart, at det under ingen omstændigheder er i orden - måske er det nok til, at det kun var den ene gang. Enten jer begge eller din mand - det må I voksne finde ud af.

Jeg ville blive meget skuffet over min mand, hvis han valgte at smutte på grund af noget, min søn havde gjort. Selvfølgelig er det ikke i orden, men det ville være noget, vi skulle klare sammen.

Håber I har fundet ud af det.

Anmeld

25. maj 2012

fairlady

Jeg vil også sige at det er JER der er de voksne. Og selvom han er 15, skal han stadig opdrages, især hvis han stjæler. Så går det jo ikke at forældrene bare flytter fra problemerne.

Jeg synes det er godt du har oplyst din mand om hvad hans søn har gjort og når han kommer hjem, synes jeg lige I skal tage den sammen hvordan I skal tackle det. Men husk nu, at det er hans søn der har været uartig -ikke din mand -så lad være med at angribe ham verbalt. Det ved jeg ikke om du kunne finde på, men nu skriver jeg det bare lige til dig, så du evt kan tænke over hvordan du vil tackle det.

Men kan da godt forstå at det kan være svært at tackle, så du får lige et kram herfra

Anmeld

25. maj 2012

JanetBJ

Jeg var blevet stiktosset hvis det var mit barn/stedbarn.

Evt lavet en situation hvor man skulle forestille sig at han blev "anholdt" for at skræmme ham og vise ham alvoren i det ... Men man kan sku nok ikke få en politibetjent til at agerer for det ..

Anmeld

25. maj 2012

mor-til-en-dejlig-baby

så må du gemme dine penge i banken. Det sikreste sted.

Anmeld

25. maj 2012

Muhmi

Synes måske det er lidt ekstremt bare at ville flytte... Tag en snak med drengen ville da være mit bud FØR du begynder at pakke

Ja det er mange penge at stjæle... Men nogle gange gør de der teenagere nogle skøre ting, også stjæle Det er jo sådan man lærer grænserne at kende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.