foranliggende moderkage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.394 visninger
33 svar
0 synes godt om
22. maj 2012

Camillos

Jeg var til scanning i uge 16 igen uge 18 og jeg har en foranliggende moderkage tror jeg det hedder. 

Synes ikke rigtig jeg mærker liv endnu sådan rigtig. kan fornemme noget med nogle dages mellemrum. men ikke sådan hver dag desværre. 

Hvornår kunne i mærke liv hver dag med foranliggende moderkage? 

Jeg er 1 gangs gravid.  18+5 idag. ? 

håber i vil hjælpe lidt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2012

Malli

Hejsa, 

da jeg ventede min datter i 2009, fik jeg også at vide at min moderkage var foranliggende, og det kunne gøre at jeg senere kunne mærke liv.

Jeg begyndt så småt at mærke liv fra uge 21, og mærkede hende stort set hver dag.

Husk bare at vær opmærksom på at spørge til din MD scanning, hvis ikke du har været til den endnu om din moderkage har flyttet sig? Det siges at den i langt de fleste tilfælde flytter sig, men man skal være opmærksom på om den er, da det ellers kan give komplikationer ved fødslen, hvis moderkagen ligger i vejen for fødselskanalen.

Det var ren tilfældighed at jeg fik at vide at min moderkage var foranliggende, da jeg havde betalt mig til en kønskanning i uge 19, da de ikke kunne se det til MD scanning på hospitalet, og han var så sød at give mig en tid en månede efter, til tjek hvor den så havde flyttet sig. Men havde han ikke sagt det, ville jeg ikke ane den var foranliggende, og hvad hvis den så ikke havde flyttet sig til fødslen  ... Jeg håber snart du får lov at mærke liv, det er simpelthen guld værd! 

Anmeld

22. maj 2012

Camillos

Malli skriver:

Hejsa, 

da jeg ventede min datter i 2009, fik jeg også at vide at min moderkage var foranliggende, og det kunne gøre at jeg senere kunne mærke liv.

Jeg begyndt så småt at mærke liv fra uge 21, og mærkede hende stort set hver dag.

Husk bare at vær opmærksom på at spørge til din MD scanning, hvis ikke du har været til den endnu om din moderkage har flyttet sig? Det siges at den i langt de fleste tilfælde flytter sig, men man skal være opmærksom på om den er, da det ellers kan give komplikationer ved fødslen, hvis moderkagen ligger i vejen for fødselskanalen.

Det var ren tilfældighed at jeg fik at vide at min moderkage var foranliggende, da jeg havde betalt mig til en kønskanning i uge 19, da de ikke kunne se det til MD scanning på hospitalet, og han var så sød at give mig en tid en månede efter, til tjek hvor den så havde flyttet sig. Men havde han ikke sagt det, ville jeg ikke ane den var foranliggende, og hvad hvis den så ikke havde flyttet sig til fødslen  ... Jeg håber snart du får lov at mærke liv, det er simpelthen guld værd! 

Okay tak så er der noget tid endnu før jeg skal mærke liv, det var da dejligt. Ja jeg har godt læst om det, men de burde jo sådan set vide den er foranliggende på sygehuset, det sagde hun til mig til 16 ugers scanningen.. og igen til en betalt scanning for et par dage siden. 

Men er det ikke først hvis den ikke har flyttet sig et par uger før den fastsatte termin man skal reagere? .. 

Er lidt forvirret omkring det hele

Anmeld

22. maj 2012

Michalala

Jeg har også foranliggende moderkage.

Jeg var 100 % sikker på at have mærket liv første gang i uge 20. Nu er jeg i uge 27 og mærker liv hver dag - hvilket jeg vidst har gjort de sidste par uger. Dog ikke altid særlig meget.

Min mand mærker desværre ikke meget til bebsen endnu. Men engang imellem er han heldig

Anmeld

22. maj 2012

Camillos

Michalala skriver:

Jeg har også foranliggende moderkage.

Jeg var 100 % sikker på at have mærket liv første gang i uge 20. Nu er jeg i uge 27 og mærker liv hver dag - hvilket jeg vidst har gjort de sidste par uger. Dog ikke altid særlig meget.

Min mand mærker desværre ikke meget til bebsen endnu. Men engang imellem er han heldig

Okay tak for svar

Anmeld

22. maj 2012

AnonymMor

følger lige med da jeg også har fået at vide at min er foranliggende

Anmeld

22. maj 2012

Camillos

Rinepigen skriver:

følger lige med da jeg også har fået at vide at min er foranliggende

så skal jeg nok også ha en prinsesse hehe .. det i orden..

Anmeld

22. maj 2012

Tona

Camillos skriver:

Jeg var til scanning i uge 16 igen uge 18 og jeg har en foranliggende moderkage tror jeg det hedder. 

Synes ikke rigtig jeg mærker liv endnu sådan rigtig. kan fornemme noget med nogle dages mellemrum. men ikke sådan hver dag desværre. 

Hvornår kunne i mærke liv hver dag med foranliggende moderkage? 

Jeg er 1 gangs gravid.  18+5 idag. ? 

håber i vil hjælpe lidt.. 

Jeg havde foranliggende moderkage og jeg mærkede liv meget tidligt. Allerede fra uge 16 (og set i bakspejlet når jeg nu ved hvordan det føltes) havde jeg faktisk også allerede mærket liv omkring uge 12.

Men det er under alle omstændigheder meget tidligt og mærke liv og ekstremt tidligt når man har foranliggende moderkage. Jeg tror slet ikke at du skal bekymre dig om det, for det kan sagtens gå noget tid endnu uden at der er noget i vejen

Anmeld

22. maj 2012

Camillos

Amandas-mor skriver:

Jeg havde foranliggende moderkage og jeg mærkede liv meget tidligt. Allerede fra uge 16 (og set i bakspejlet når jeg nu ved hvordan det føltes) havde jeg faktisk også allerede mærket liv omkring uge 12.

Men det er under alle omstændigheder meget tidligt og mærke liv og ekstremt tidligt når man har foranliggende moderkage. Jeg tror slet ikke at du skal bekymre dig om det, for det kan sagtens gå noget tid endnu uden at der er noget i vejen

Okay tak ..

Anmeld

22. maj 2012

AnonymMor

Camillos skriver:

så skal jeg nok også ha en prinsesse hehe .. det i orden..

hehe jaa det er da en meget god teori vi i have kønnet at vide til MD eller først til fødslen ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.