Ilya skriver:
Ja netop, man kan lige så godt forsøge at få en tryghedsscanning, hvis man mener, man har brug for det.
I øvrigt er jeg ganske enig med dig i, at det absolut ikke er en garanti at få en tryghedsscanning, men man får da i hvert fald manet enkelte bekymringer til jorden. Om det skulle være et vindæg, om der er en graviditet uden for livmoderen eller om graviditeten er gået i stå tidligt.
Jeg læste et sted, at hvis man til en tidlig scanning så hjerteblink omkring (hvornår var det nu) mellem uge 7-9, var der ret lille risiko for at det gik galt. MEN, som du selv siger, kan det jo sagtens forekomme alligevel.
- Men det kan det jo altid, så hvis man får det bare en smule bedre af en tidlig scanning, er det vel dét værd.
Godt at du er sikret en næste gang.
Præcis.. Og så må man bare presse på de læger der! Især hvis der opstår pludselig bekymring hvilket der ofte gør når man har mistet før fordi man kan få tegn som da man mistede sidst..
- De behøver ikke betyde det samme men det er da ikke underligt man er ved at gå bagover..
Det gør man ja.. Og hvis graviditeten er gået til, eller er en gul eller et vindæg ja så får man jo vished og kan få det afbrudt og komme videre . (nej hvor lyder det nemt hva.

, men forstå mig ret

).. Jeg ahr følt mig meget snydt af min krop hvilket også var derfor jeg valgt at få en scanning i 7+4 fordi jeg ville opdage tidligt hvis den var gået til. MEN der var det smukkeste hjerteblink og en tilsvarende lækker dot.

2 uger efter røg jeg så til scanning og man kunne så se den var død 4 dage efter scanningen. AVS!! - SÅ sygehuset sagde til mig at de først ville give mig scanning ved 9-10 uger fordi abortrisikoen falder yderligere der..
Og ja, det kan altid ske. Fy føj.. Det er sku barsk synes jeg.. Men ja, tryghed skal til...