Uge 8 og ingen symp???!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Ilya skriver:

Hov, yderligere er du faktisk berretiget en tidlig tryghedsscanning, hvis du før har mistet!

Det fik jeg omkring uge 8 (hvor jeg så blev sat et par uger tilbage terminsmæssigt).

Har du fået noget at vide om dette af din læge?

Der må jeg desværre rette dig. hun er IKKE berretiget til en tryghedsscanning. Reglerne hedder sig at man først gør det efter man har mistet 3 gange!. :/
Mit sygehus - Randers har dog valgt at give mig en scanning når jeg blvier gravid igen - 3 graviditet. Men betalte selv i 2. graviditet da der intet var at hente..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Hej ts..

Jeg håber alt er ok og at det gik godt på sygehuset!
Kan godt forstå du er bange og frustreret. Det er der ikke noget at sige til! Jeg håber dg det bare var sarte slimhinder der ahr voldt dig bekymring!

jeg krydser..

Knus og kram herfra..

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

Ilya skriver:

Hvis blødningen er stoppet igen og blodet er brunligt, TROR jeg, det er et godt tegn! 

Jeg læste et sted at brunligt blod er gammelt blod og derfor ikke farligt. Det er det helt klare og røde blod, der er noget skidt. - Og især, som en anden sagde, hvis der er klumper i.

Jeg ved jo ikke, hvad der er ved at ske med dig, men læste lige alle dine forklaringer igennem og tror ikke, du skal gå helt ud af dit gode skind endnu.

Tag en dyb indånding og prøv at fokusere på, at der er mange, der pletbløder under graviditeten.

Jeg har selv prøvet at miste (meget tidligt), så jeg forstår godt, du er bange. Det ville jeg også være, hvis jeg stod i samme situation som dig!! Nogle gange er det bare nemmere at forholde sig nøgternt når man ser det udefra.

Held og lykke 

Og så spark da lige ham kæresten bagi.

Taaak, heldigvis nej ingen klumper her (bare det blev ved sådan).. Nej ringede selv til lægen og bedt om tryghedsscanning, først sagde hun at hun skrev til sygehuset og sq jeg bar vente på den brev fra dem men så igår lavede hun aftale hos dem..

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

Hvor er det bare dejlig at have jer tøser til at læne sig til når sådan nogle sker...

Hare lavet update fra sygehuset her;

https://www.baby.dk/debat/175325pi1/graviditet/update-uge-8-og-ingen-sympt.aspx

Anmeld

23. maj 2012

Ilya

Der må jeg desværre rette dig. hun er IKKE berretiget til en tryghedsscanning. Reglerne hedder sig at man først gør det efter man har mistet 3 gange!. :/
Mit sygehus - Randers har dog valgt at give mig en scanning når jeg blvier gravid igen - 3 graviditet. Men betalte selv i 2. graviditet da der intet var at hente..

Gad vide om det ikke er forskelligt fra sted til sted så?

Jeg har nemlig haft en biokemisk graviditet og selvom det er så almindeligt forekommende som det er, fik jeg at vide, jeg var berettiget en tryghedsscanning, som jeg fik kvit og frit.

Derimod er reglen vist generelt, at de ikke foretager sig noget udredning i forhold at undersøge ens gener osv. før man har mistet 3 gange, netop fordi det er så almindeligt at miste tidligt.

Anmeld

23. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Ilya skriver:

Gad vide om det ikke er forskelligt fra sted til sted så?

Jeg har nemlig haft en biokemisk graviditet og selvom det er så almindeligt forekommende som det er, fik jeg at vide, jeg var berettiget en tryghedsscanning, som jeg fik kvit og frit.

Derimod er reglen vist generelt, at de ikke foretager sig noget udredning i forhold at undersøge ens gener osv. før man har mistet 3 gange, netop fordi det er så almindeligt at miste tidligt.

Det er det garenteret.. Jeg tror også det kommer an på hvordan ens læger er..
Altså mine har selvfølgelig sendt mig til scanning akut. første gang pga smerter som forstoppelse. Det vidste sig så den var død..

2. gang fordi min intuition sagde mig der var noget galt + udflåd med blod og smerter som først.

Så er ikke i tvivl om at går ejg til lægen med det mindste tegn på den er død igen jamen så sender de mig afsted selvom jeg har en scanning i ge 9-10 på hospitalet.

Men berretiget er man ihvertfald ikke her hos os..

Anmeld

23. maj 2012

Ilya

Frk-Lotusblomst skriver:

Det er det garenteret.. Jeg tror også det kommer an på hvordan ens læger er..
Altså mine har selvfølgelig sendt mig til scanning akut. første gang pga smerter som forstoppelse. Det vidste sig så den var død..

2. gang fordi min intuition sagde mig der var noget galt + udflåd med blod og smerter som først.

Så er ikke i tvivl om at går ejg til lægen med det mindste tegn på den er død igen jamen så sender de mig afsted selvom jeg har en scanning i ge 9-10 på hospitalet.

Men berretiget er man ihvertfald ikke her hos os..

Nej okay...

Så ville jeg så helt personligt mene, at når du har mistet ikke mindre end TO gange, vil det da være helt umenneskeligt IKKE at give dig en tryghedsscanning!

Det ville jeg mene, du havde krav på... Men jeg er desværre ikke læge.

Jeg synes bare, det er lang tid at gå og vente til nakkefoldsscanningen, når du har så dårlige erfaringer og det kan gå og gøre dig så nervøs at det kan være skidt for graviditeten.

Men når du siger uge 9-10, hvad er det så for en scanning, hvis det ikke er en tryghedsscanning?

Jeg håber, din læge er til at snakke med næste gang!

Anmeld

23. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Ilya skriver:

Nej okay...

Så ville jeg så helt personligt mene, at når du har mistet ikke mindre end TO gange, vil det da være helt umenneskeligt IKKE at give dig en tryghedsscanning!

Det ville jeg mene, du havde krav på... Men jeg er desværre ikke læge.

Jeg synes bare, det er lang tid at gå og vente til nakkefoldsscanningen, når du har så dårlige erfaringer og det kan gå og gøre dig så nervøs at det kan være skidt for graviditeten.

Men når du siger uge 9-10, hvad er det så for en scanning, hvis det ikke er en tryghedsscanning?

Jeg håber, din læge er til at snakke med næste gang!

jeg har fået en scanning i næste graviditet..
Det er en tryghedsscanning jeg skal til..
Men fik ikke nogen i 2. graviditet.. Og lægen sagde at grunden til jeg fik den var fordi det var det eneste de kunne tilbyde mig ..
Og for mig er det ikke nogen sikkerhed eller noget specielt. Jeg var til selvbetalt scanning i sidste graviditet og det gik alligevel galt..

og jeg er heller ikke berettiget til den.. De gav mig den fordi jeg var meget påvirket af at miste anden gang..

men vil helt klart råde folk til at hanke op i deres læger.. for det er mega stressende at være sååååå bekymret..

Anmeld

24. maj 2012

Ilya

Frk-Lotusblomst skriver:

jeg har fået en scanning i næste graviditet..
Det er en tryghedsscanning jeg skal til..
Men fik ikke nogen i 2. graviditet.. Og lægen sagde at grunden til jeg fik den var fordi det var det eneste de kunne tilbyde mig ..
Og for mig er det ikke nogen sikkerhed eller noget specielt. Jeg var til selvbetalt scanning i sidste graviditet og det gik alligevel galt..

og jeg er heller ikke berettiget til den.. De gav mig den fordi jeg var meget påvirket af at miste anden gang..

men vil helt klart råde folk til at hanke op i deres læger.. for det er mega stressende at være sååååå bekymret..

Ja netop, man kan lige så godt forsøge at få en tryghedsscanning, hvis man mener, man har brug for det.

I øvrigt er jeg ganske enig med dig i, at det absolut ikke er en garanti at få en tryghedsscanning, men man får da i hvert fald manet enkelte bekymringer til jorden. Om det skulle være et vindæg, om der er en graviditet uden for livmoderen eller om graviditeten er gået i stå tidligt.

Jeg læste et sted, at hvis man til en tidlig scanning så hjerteblink omkring (hvornår var det nu) mellem uge 7-9, var der ret lille risiko for at det gik galt. MEN, som du selv siger, kan det jo sagtens forekomme alligevel.

- Men det kan det jo altid, så hvis man får det bare en smule bedre af en tidlig scanning, er det vel dét værd. Godt at du er sikret en næste gang.

Anmeld

24. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Ilya skriver:

Ja netop, man kan lige så godt forsøge at få en tryghedsscanning, hvis man mener, man har brug for det.

I øvrigt er jeg ganske enig med dig i, at det absolut ikke er en garanti at få en tryghedsscanning, men man får da i hvert fald manet enkelte bekymringer til jorden. Om det skulle være et vindæg, om der er en graviditet uden for livmoderen eller om graviditeten er gået i stå tidligt.

Jeg læste et sted, at hvis man til en tidlig scanning så hjerteblink omkring (hvornår var det nu) mellem uge 7-9, var der ret lille risiko for at det gik galt. MEN, som du selv siger, kan det jo sagtens forekomme alligevel.

- Men det kan det jo altid, så hvis man får det bare en smule bedre af en tidlig scanning, er det vel dét værd. Godt at du er sikret en næste gang.

Præcis.. Og så må man bare presse på de læger der! Især hvis der opstår pludselig bekymring hvilket der ofte gør når man har mistet før fordi man kan få tegn som da man mistede sidst..
- De behøver ikke betyde det samme men det er da ikke underligt man er ved at gå bagover..

Det gør man ja.. Og hvis graviditeten er gået til, eller er en gul eller et vindæg ja så får man jo vished og kan få det afbrudt og komme videre . (nej hvor lyder det nemt hva. , men forstå mig ret ).. Jeg ahr følt mig meget snydt af min krop hvilket også var derfor jeg valgt at få en scanning i 7+4 fordi jeg ville opdage tidligt hvis den var gået til. MEN der var det smukkeste hjerteblink og en tilsvarende lækker dot. 2 uger efter røg jeg så til scanning og man kunne så se den var død 4 dage efter scanningen. AVS!! - SÅ sygehuset sagde til mig at de først ville give mig scanning ved 9-10 uger fordi abortrisikoen falder yderligere der..

Og ja, det kan altid ske. Fy føj.. Det er sku barsk synes jeg.. Men ja, tryghed skal til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.