Ufemi datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2012

Helloo

MKBP skriver:

Hun er et barn !! Meget normalt...- og sundt. Nyd at hun er så selvstændig at hun selv finder tøj og så bær over med at det måske ikke altid passer lige godt sammen. Er tøjet hullet, skal det nok bare kasseres :-)

//Mette

Ja er da godt klar over det, men hun skaln da heller ikke "drilles" hvilket hun er blevet før grundet hun havde glemt bælte, og man kunne se lidt af sprækken?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2012

Mumto3

Jeg synes det er alt for meget med de 3 årig, 5 årige, 7 årige Divaer, der har prinsessenykker og flipper helt ud hvis de ikke har det rigtige tøj på. Små piger som går op i udseende, er i mine øjne ikke noget man skal ønske sig. (har selv en datter på 4 år, så kan blive helt hysterisk når jeg siger nej til en eller anden kjole der bare slet ikke egner sig til at have på i børnehaven)

Jeg synes det lyder mget sundere, med en pige der ikke bare gå op i sit udseende. Det skal nok komme!!! - og hvis ikke, så er det da befriende endelig at møde en pige, som har andre værdier end hvordan hun ser ud!

Jeg synes det er rigtig ærgeligt at vores samfund er kommet derhen hvor udseende betyder så meget, og hvor der er så meget fokus på kroppe og udseende, også hos små børn.

Anmeld

20. maj 2012

raca

sikke et dejligt sundt barn..

en 8 årig skal imo ikke kønskategrosieres og lære og se pæn ud..

de skal de bare lget og være børn..

Anmeld

20. maj 2012

raca

Mumto3 skriver:

Jeg synes det er alt for meget med de 3 årig, 5 årige, 7 årige Divaer, der har prinsessenykker og flipper helt ud hvis de ikke har det rigtige tøj på. Små piger som går op i udseende, er i mine øjne ikke noget man skal ønske sig. (har selv en datter på 4 år, så kan blive helt hysterisk når jeg siger nej til en eller anden kjole der bare slet ikke egner sig til at have på i børnehaven)

Jeg synes det lyder mget sundere, med en pige der ikke bare gå op i sit udseende. Det skal nok komme!!! - og hvis ikke, så er det da befriende endelig at møde en pige, som har andre værdier end hvordan hun ser ud!

Jeg synes det er rigtig ærgeligt at vores samfund er kommet derhen hvor udseende betyder så meget, og hvor der er så meget fokus på kroppe og udseende, også hos små børn.

helt ening

Anmeld

20. maj 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
Louise17 skriver:

Ja er da godt klar over det, men hun skaln da heller ikke "drilles" hvilket hun er blevet før grundet hun havde glemt bælte, og man kunne se lidt af sprækken?

Sgu aldrig rart at kunne se sprækken. Men så må du jo guide hende og foreslå en lang undertrøje ned i bukserne, så er I da ude over "sprække-problemet".

// Mette

Anmeld

20. maj 2012

Helloo

Mumto3 skriver:

jamen jeg er da fuldstændig enig med dig! Blev bare ekstrem opmærksom på det da folk omkring mig begyndte at  rykke i mig, og snakke om det. Men synes stadig at man skal se anstendig ud, og det synes jeg da også at hun gør  Jeg bliver bare nærvøs når folk tager i mig, og så at jeg egentlig selv bemærker at ja hun går ikke særlig meget op i sig selv , men altså vi (kæresten og jegg) plejer som regl at vælge tøjet, for hun gider ikke selv 

Anmeld

20. maj 2012

Fenja09

Da jeg var i den alder interesserede jeg mig bestemt heller ikke for tøj eller hår. Jeg var en "drenge-pige" der altid havde beskidte knæ og albuer. Det andet kom først meget senere. Synes altså bare du skal lade hende tage det tøj på hun har lyst til, så længe det er vasket. Jeg ser absolut intet problem i at hun ikke har lyst til at tage kjole på. Havde man proppet mig i en kjole som barn, var den røget lynhurtig af igen eller også ville den sidde oppe under hagen eller nede om knæene

Man skal nok bare huske på, at ikke alle børn er ens og at fordi det ikke er "alm" stadig kan være ganske sundt og helt naturligt.

/Fenja

Anmeld

20. maj 2012

banana3

tarkoflen skriver:

Det tror jeg altså er meget nornalt, hun skal da bare have lov til at lege og være barn og ikke tænke over, hvordan hun ser ud! Jeg synes personligt at det er et sundhedstegn! Så en pige på ca. 9 år forleden med make-up på og det synes jeg bare er så for meget!

Anmeld

20. maj 2012

Mumto3

Louise17 skriver:

jamen jeg er da fuldstændig enig med dig! Blev bare ekstrem opmærksom på det da folk omkring mig begyndte at  rykke i mig, og snakke om det. Men synes stadig at man skal se anstendig ud, og det synes jeg da også at hun gør  Jeg bliver bare nærvøs når folk tager i mig, og så at jeg egentlig selv bemærker at ja hun går ikke særlig meget op i sig selv , men altså vi (kæresten og jegg) plejer som regl at vælge tøjet, for hun gider ikke selv 

Det kan jeg godt se! Nå andre begynder at sige noget, ville jeg også blive usikker! -men som de andre skriver, tag en lille snak med hende, stille og roligt, og så fortsætter I bare med at vælge tøj, indtil hun gerne selv vil.

Anmeld

20. maj 2012

jydeinden

Louise17 skriver:

Hej! 

Har en steddatter på 7 næsten 8. Og hun er bare ikke feminien ?

Hun er lige glad med hvad hun går i, hvordan hendes hår sidder når hun skal i skole fx . Hun kan finde på at jeg orange bukser på men en slidt brun trøje (det var et eksempel, ville aldrig la hende gå sådan) 

Er det normalt? 

øhm jeg er 22 og kan stadig finde på at være fløjtende ligeglad med mit hår, ikke tage make up på, ikke gå i kjoler.. hvis jeg er en mand af den årsag så er det jeg er.. lad dog pigen gå i det hun føler sig afslappet og tilpas i.. det andet er da i den grad synd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.