Kønnet at vide...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2009

bette

første gang ville vi ikke vide det.. det var faktisk rigtig sjovt..

men næste gang vil vi gerne vide det.. så har vi jo prøvet begge ting.. og synes nu også det er lidt nemmere at købe ting efter hånden som termin nærmer sig.. istedet for at skulle købe det hele når baby er født...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2009

Challe13

Tina2 skriver:

Vi har vidst kønnet begge gange... Første gang var jeg gravid i 2003 hvor alle scanninger var sparet væk i min kommune, så vi betalte selv for en i uge 22 på en privatklinik. Og han kunne se det var en pige:-)

2. gang blev jeg NF og MD scannet og ved MD-scanningen lå han selvfølgelig med benene krydset.....
Men vi havde tid til 3/4D scanning i uge 26 og der kunne vi MEGET tydeligt se det var en dreng:-)

Jeg vil ikkesige jeg skal vide det pga det er nemmere..... Det er jeg ret ligeglad med, men jeg er ret nysgerrig efter at vide det og min mand også......

Egentlig vil jeg allerhelst vide det fordi jeg får et tættere forhold til babyen i maven, når jeg ved hvad det er..... Kan bare bedst li at vide hvad der ligger derinde:-)

Kunne da være super sjovt at tage babyen op og se kønnet ved fødslen næste gang, MEN har bare slet ikke lyst til at gå en hel graviditet uden at vide det

Hej Tina
( ikke at vide)
Det var for mig rigtig spændende da jeg havde drømt,, inden jeg vidste jeg var gravid.. at jeg lå på en fødestue el lign. og fik besked på at det blev en pige de lagde op i mine arme.
så jeg havde en lille tro på at det var en pige, men turde alligevel ikke købe for meget lyserødt,.. tænk hvis det bare var en drøm og ikke en besked...
så da jeg lå klar til kejsersnit og anæstesi sygepl. spørger om vi ved hvad det bliver og hun siger skal vi så ikke bare kalde den lillebror.... der var jeg godt nok ved at løbe væk.. hvis det ikke lige var for den der spinal bedøvelse..

men så følte jeg heller ikke at de skulle trække tiden længere end højest nødvendig... og da de så sagde det blev en pige.... tænkte jeg .. hvad sagde jeg... eller drømmen
det var så vildt at få den besked og ja der kom en tsunami i øjnene af glæde.
så hvis der bliver en nummer to er jeg spændt på om jeg får en drøm igen.
knus Challe
P.s. føler ikke jeg havde problemer med at forholde mig til barnet jeg ventede selvom jeg ikke var blevet køns scannet. nød hvert et sekund

bare lige et par tanker....
Men hvorfor er det man vil vide.. er det for at det er LETTERE... er det fordi vi vil bestemme og ikke have overraskelser... er det fordi nu kan man scanne og så vil man vide det....

Anmeld

25. april 2009

Bønnen

Vi har sagt nej alle 3 gange. Det er ikke noget vi vil vide. Man kan også foreberede sig uden at vide for meget.
Har købt i neutrale farve og så senere gået amok i bestemte farver...

Anmeld

25. april 2009

fam.4xc

KLART JA - Selvfølgleig ville vi da vide det

Og betalte op til flere scanninger for at være sikre i vores sag

Anmeld

25. april 2009

wamse

Ved de 2 store var det ikke muligt at få kønnet af vide, ej heller at få scanningsbilleder, så ved den 3 har jeg ca 1 million scanningsbilleder og vi fik kønnet af vide, som jo var prinsesse Lærke

Anmeld

25. april 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Vi har IKKE villet vide det nogen af gangene, og skal jeg engang have flere børn vil jeg heller ikke kende kønnet før fødslen.

Synes det er mest spændende på den måde, og bryder mig ikke om at alt skal være så planlagt. Jeg synes der var noget helt specielt ved at ringe til familie og venner og fortælle hvad det var blevet. I stedet for bare "så er han/hun blevet født".
Da min datter blev født, var det hendes far der, efter hun var blevet lagt op på min mave, fortalte mig at vi havde fået en lille pige. Det synes jeg var sådan en dejlig oplevelse.

Kan godt se det er nemmere at købe ind til babyen hvis man kender kønnet, men man får aligevel så meget tøj i barselsgaver, at der er mere end rigeligt til den første tid.
Og jeg synes absolut at jeg knyttede mig lige så meget til mine børn i maven selvom jeg ikke kendte deres køn. For egentlig er det jo fuldstændig ligegyldigt om det er en dreng eller en pige

Anmeld

26. april 2009

Nanna1985

ÅÅÅRH Ja kender alt til den nysgerrighed omkring det at vil vide kønnet

Da jeg ventede vores datter, syntes jeg slet ikk det var svært ikk at vide kønnet.. Vi ville ikk vide det, hverken mig eller min mand Det var os utrolig sjovt at folk gættede og gættede Vi ville gemme det til en overraskelse og vi var os bange for at det ville ødelægge noget, så vi valgte ikk at vide det Havde dog en meget kraftigt mavefornemmelse og min mavefornemmelse var rigtig nok I November 2006 kom den smukkeste pige til verden

Er gravid med nr. 2 og vi har hele tiden været enig om at vi heller ikke ville vide kønnet denne gang her.. MEN MEN.. NØØØJ det har bare været så SVÆRT, jeg er så forbandet nysgerrig denne gang her Har været til MD-scanning og sagde at jeg meget gerne ville vide kønnet, manden ville ikk, så han gik ud, men den lille bandit lå med benene oppe under hele scanningen igennem Så det er åbenbart ikke menningen at jeg skal vide, hvad der gemmer sig i maven Så jeg må vente PÆNT til de 9 mdr er gået

Anmeld

26. april 2009

Miamaja

Jeg vil IKKE vide det. jeg kender en pige som lige har fodt og hun ville ikke vide det - og hvor var det bare en vidunderlig tid hvor alle i vores modregruppe gaettede det ene og det andet. og det kom selv bag paa hende det blev en PIGE alle troede det var en dreng.

jeg synes sgu det er endnu mere vidunderligt ikke at vide det for den lille traeder ud og gor sin entre.

det med at skulle vide hvilket kon det er bare fordi man saa ved hvad man skal kobe... na , det synes jeg er for kedeligt en grund

Anmeld

26. april 2009

Miamaja

Rikke skriver:

Vi har IKKE villet vide det nogen af gangene, og skal jeg engang have flere børn vil jeg heller ikke kende kønnet før fødslen.

Synes det er mest spændende på den måde, og bryder mig ikke om at alt skal være så planlagt. Jeg synes der var noget helt specielt ved at ringe til familie og venner og fortælle hvad det var blevet. I stedet for bare "så er han/hun blevet født".
Da min datter blev født, var det hendes far der, efter hun var blevet lagt op på min mave, fortalte mig at vi havde fået en lille pige. Det synes jeg var sådan en dejlig oplevelse.

Kan godt se det er nemmere at købe ind til babyen hvis man kender kønnet, men man får aligevel så meget tøj i barselsgaver, at der er mere end rigeligt til den første tid.
Og jeg synes absolut at jeg knyttede mig lige så meget til mine børn i maven selvom jeg ikke kendte deres køn. For egentlig er det jo fuldstændig ligegyldigt om det er en dreng eller en pige

saa enig i alt det du siger!!

Anmeld

26. april 2009

Mor.sander

Vi vil helt klart gerne vide kønnet når vi en dag kommer i lykkelige omstændigheder...

Med den stor fik jeg intet afvide om kønnet og det var en fedt oplevelse af få afvide at det var en pige..

Med nr. 2 viste at det blev en lille Simon.. jeg syntes at jeg fik et helt andet forhold til babsen i maven i forhold til første gang! Det blev mere personligt.

Da min mand og hans x ventede Isabella, viste heller ikke at hun ville blive en pige og det var den samme fede oplevese af få afvide som da jeg ventede min datter!

Men når tiden kommer for os vil vi gerne vide også af praktiske årsager, men også på det personlige plan..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.