Kønnet at vide...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.696 visninger
30 svar
0 synes godt om
21. april 2009

Findusinde

Hej igen...

Jeg skal til MD scanning nu her om ca 14 dage.. Og glæder mig HELT vildt.. Min mand vil vildt gerne vide kønnet, og jeg har overgivet mig, og sagt OK.. Men vores familie er meget uforstående overfor hvorfor vi vil vide kønnet... Ifølge min mand, vil han gerne vide det fordi det gør det lidt "nemmere" at indrette, købe tøj osv.. Og den er jeg egentlig hoppet med på.. Så jeg glæder mig til vi forhåbentlig kan få kønnet at vide..

Hvilke overvejelser gjorde I jer, da i stod overfor det? Var det et klart JA til at få kønnet at vide, eller et rungende NEJ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2009

snefnug

Jeg ville ikke vide kønnet og min mand var heldigvis enig, og så er det faktisk ret sjovt at høre på familie og venners ide om hvad det bliver, Min svigerinde var 100% overbevist om at vi ventede en pige, så hun havde købt et sæt tøj inden jeg havde født, det måtte hun så pænt ned og bytte da vi fik en dreng

Anmeld

21. april 2009

Stumpen

Her har vi begge gange (er gravid nu) været enige om ikke at vide det, der er bare noget helt specielt for os ved ikke at vide det..

Med Mathilde generede det mig overhovedet ikke at gå ud og købe et par sæt neutral tøj, et sæt neutralt sengetøj, en neutral håndklæde osv i den stil.. Her anden gang efter at have sorteret godt og grundigt i babytøj (har jo Mathildes, samt fået fra mine søstres piger, så der var MØJ) der kan jeg da godt mærke at det kunne være rart at vide om vi nu får brug for alt det søde lækre tøj, men ikke nok til at jeg vil vide det..

Anmeld

21. april 2009

Diana...

ingen tvivl et klart ja vi snakket ikke engang om at vi ikke ville vide det.

Anmeld

21. april 2009

sabi1979

Hejsa
vi vil ikke vide kønnet på vores baby, da vi syntes at det er mere spændende at vente til den lille bliver født
Vi køber tøj i neutrale farver og den lilles værelse kan vi ikke indrette alligevel før den lille er ca. et halvt år gammel, og vi vil alligevel helst have at den lille skal sove inde hos os det første halv år
Og min mening er også at familien ikke skal blande sig i hvis i vil vide kønnet, det er jeres barn
Held og lykke til MD scanning

knus sabrina 22+0

Anmeld

21. april 2009

Cris

Da jeg var gravid i Indien for the 1.gang fik jeg ikke at vide kønet. Det må man ikke pga pige abort. Det er noget gammelt noget, men de beholder reglen. Så kom jeg tilbage til DK og jeg tænkte, jeg kunne vente til fødsel. I Indien var der meget udvalg med baby tøj: orange, grøn, gul, rød osv osv. Men så kommer man tilbage til Europa og alt er blå eller lyserød. Jeg kan slet ikke forstå, for jeg elsker for eksempel orange til babier og små børn. Nå, men jeg har haft noget neutral tøj og nogle andre ting. Det var faktisk rigtigt sjovt, at se på kønet efter fødsel. Kan du forstille dig, at jeg fik min dreng på maven og jeg har kysset og krammet ham og kikket på hans øjnene og så efter et styk tid spørger JM: nåede du at se kønet? øøøøhh faktisk ikke! Der kunne jeg forstå, hvor irrelevant det er, at have en dreng eller en pige! Så flyttede jeg ham lidt og kunne se, at det var en dreng. Det var en sjov oplevelse. Jeg er gravid igen, og jeg tror ikke, at jeg vil vide kønet...

Anmeld

21. april 2009

3rollinger

Jeg har vidst det begge gange. Troede egentlig ikke jeg ville, men da jeg foerst stod med en positiv test i haanden kunne jeg slet ikke vente med at faa at vide hvad koennet var. Og jeg svaevede paa et stor lyseroed sky den dag jeg fik at vide at jeg skulle have en pige. Det gjorde det hele mere virkeligt for mig og jeg kunne saette navn paa hende og skrev endda en sang til hende.

Anden gang fik jeg ogsaa at vide at jeg skulle have en dreng og det var jo saadan set rart at vide da jeg kun havde pigetoej fra foerste gang.

Anmeld

21. april 2009

KarinaIda

Her var det også et klart ja.. Men næste gang tror vi ikke vi vil vide det...

Anmeld

22. april 2009

vanessa

Denne her gang.....vil jeg gerne vide det.
Der er jo også en fordel ved at vide det, det er jo man så kan købe ting ind til bebse....
Jeg venter en pige denne her gang.....

Anmeld

22. april 2009

Bamseboet :D

har fået det afvide begge gange,
men når der på et tidspunkt bliver tid til een til,
så tror jeg ikke vi vil vide det..
nu har vi jo også både drenge og pige tøj liggende
tror jeg vil prøve at se, om vi kan lade være med at få det afvide
( om vi kan styrre vores nysgerrighed... )
men nu må vi se

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.