Kønnet at vide...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2009

Challe13

Helt klart....... NEJ.......... der skulle da være noget spænding hvilket var vildt fedt ( havde dog haft en drøm inden jeg vidste jeg var gravid om hvilket køn ... og det holdt stik )
men et sted ( hvor kan jeg ikke huske) læste jeg at 90% ønsker at vide kønnet.
men vi har også valgt at holde navnet hemmeligt indtil dåben

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2009

monstar99

min mand og hans mot ville også gerne vide kønnet.
Og jeg over gav mig.
Så jeg viste fra uge 19 at det var en dreng.
Synes at det gjore det nemt at kun købe drenge tøj.
Synes heler ikke der er så meget unisex tøj.
Så det var da meget rart.
Hvis jeg havde nået at gøre Mikkel's vær. klar ville det jo også være malet blåt.
Man skal bare være sikker på at det er jo ikke 100% sikkert at det bliver det som scanning siger.

Anmeld

22. april 2009

Mira0911

Vi valgte at vide hvad det blev... I det vi kunne forholde os til, med hensyn til tøj og diverse ting og sager....

Anmeld

22. april 2009

LotteN

Her var vi begge heldigvis enige om, IKKE at vide det! Det er meget mere spændende, når man skal føe og man ligger der med spænding og venter på at få afvide hvad der kom ud..!
Min mor var sikker på det var en dreng, så da Lærke kom ud, kaldte hun hende for "han" de første par gange
Ja, selvfølgelig er fordelen at man kan købe lyserødt el. lyseblåt, men vi klarede den fint alligevel, manglede i hvert fald intet da hun blev født!
. Lærkes værelse blev alligevel først indrettede sener, hun sov jo alligevel i soveværelset det første stykke tid.

Anmeld

22. april 2009

Bastian

Vi valgte begge gange at få kønnet at vide. Det følte vi var det rigtige for os, og fordi vi ikke kunne styre vores nysgerrighed!

Men mange steder oplyser de slet ikke køn ved MD scanningen (de fokuserer naturligvis på eventuelle misdannelser), og de kan SNILDT se forkert, da de ikke har 3d udstyr.

Barn 1: De kunne ikke se kønnet ved MD scanningen. Vi betalte os til en kønsscanning privat. 2d da det ikke på det tidspunkt var ret meget fremme med 3d scanninger. Vi fik at vide, at det var en pige og fik vist skamlæber. Det var dog en dreng.

Barn 2: Fik at vide ved MD scanningen at det var svært at se, men det måske var en pige. Vi betalte os denne gang til en 3d scanning, som er det eneste sikre. Denne scanningen bekræftede det var en pige.

Så hvis I vælger at få kønnet at vide, skal I vide, at de ikke altid kigger efter køn og at der er stor chance for fejl.

Anmeld

22. april 2009

Lone Jakobsen

vi har 3 drenge og en pige tilsammen. så vi ville gerne vide det.
skal siges at jeg har ønsket at vide det hver gang... men nogen gange kan man bare ikke se det på scanningen.
ud af 4 graviditeter har man kun kunne se det på de 2...og selv om jeg nok håbede på en lille søster denne gang.... ja så er det med stolthed at vi fortalte de "store" at de skal ha en lillebror. for os var det praktisk at vide det.... og da jeg i forvejen synes at fødslen er et mirakel, ja så gør det mig ikke noget at jeg kender kønnet i forvejen.

Anmeld

22. april 2009

Findusinde

Tak for alle jeres svar..

Har tænkt meget over det, og nu glæder jeg mig faktisk rigtig meget til måske at få kønnet at vide.. Som flere af jer skriver, det blir lidt mere virkeligt, når man ved hvad der gemmer sig derinde.. Lige nu er det bare Lille blob..

Hmm, er det bare mig der synes jeg har læst mig frem til, at hvis scanningen siger en pige, er risikoen for at det er forkert større. da der kan gemme sig en lille tissefætter,..?? Det virker jo ret logiisk nu hvor jeg har skrevet det ned..

Anmeld

24. april 2009

Tina2

Vi har vidst kønnet begge gange... Første gang var jeg gravid i 2003 hvor alle scanninger var sparet væk i min kommune, så vi betalte selv for en i uge 22 på en privatklinik. Og han kunne se det var en pige:-)

2. gang blev jeg NF og MD scannet og ved MD-scanningen lå han selvfølgelig med benene krydset.....
Men vi havde tid til 3/4D scanning i uge 26 og der kunne vi MEGET tydeligt se det var en dreng:-)

Jeg vil ikkesige jeg skal vide det pga det er nemmere..... Det er jeg ret ligeglad med, men jeg er ret nysgerrig efter at vide det og min mand også......

Egentlig vil jeg allerhelst vide det fordi jeg får et tættere forhold til babyen i maven, når jeg ved hvad det er..... Kan bare bedst li at vide hvad der ligger derinde:-)

Kunne da være super sjovt at tage babyen op og se kønnet ved fødslen næste gang, MEN har bare slet ikke lyst til at gå en hel graviditet uden at vide det

Anmeld

24. april 2009

fiskeroletuegbe

Jeg vil helt klart gerne vide kønnet på min lille... da jeg er forfærdelig nysgerrig. Men jeg synes også at det er praktisk at vide, i forhold til planlægning af hvad jeg skal købe. Og heldigvid synes min mand, at det er bare helt fint at vi skal have barnets køn at vide

Anmeld

24. april 2009

anette p

helt klart ja, gør det hele meget nemmere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.