Urinprøve hos læge/JM

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.070 visninger
30 svar
0 synes godt om
19. maj 2012

pemiro

Hej alle..
Sidder lige og fundere ldit over "tilværelsen" heeh, og så kom jeg til at tænke på, hvad er det egentligt de tester hos læge/jm med de der urinsticks?
Og bliver man nogensinde testet for blærebetændelse, eller regner de med man selv "ved" når man har det?

Håber nogen kan hjælpe så je ikke behøver spekulere helt til onsdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

Kay

hos jm er det protein og sukker...

hos læge er det protein sukker og "bakterier"/urenheder som fx. ved blærebetændelse (mener jeg nok)

Anmeld

19. maj 2012

CaWi

De tjekker for hvo meget sukker der er i urinen, sådan at de har en finger på pulsen, om man er i gang med at udvikle svangerskabs sukkersyge.
Derudover kan man også se PH'en på ens urin. Den er med til at vise om man evt er ved at få blærebetændelse.

Anmeld

19. maj 2012

pemiro

Kay skriver:

hos jm er det protein og sukker...

hos læge er det protein sukker og "bakterier"/urenheder som fx. ved blærebetændelse (mener jeg nok)

Så der bliver faktisk ikke rigtig testet for blærebetændelse? Selvom de siger man er meget udsat for det under graviditet...
Hvordan ved man så om man har det?

Anmeld

19. maj 2012

Princesspigen

pemiro skriver:

Hej alle..
Sidder lige og fundere ldit over "tilværelsen" heeh, og så kom jeg til at tænke på, hvad er det egentligt de tester hos læge/jm med de der urinsticks?
Og bliver man nogensinde testet for blærebetændelse, eller regner de med man selv "ved" når man har det?

blære betændelse, sukkersyge og sådan nogle ting de tjækker for..

Anmeld

19. maj 2012

pemiro

CAWI skriver:

De tjekker for hvo meget sukker der er i urinen, sådan at de har en finger på pulsen, om man er i gang med at udvikle svangerskabs sukkersyge.
Derudover kan man også se PH'en på ens urin. Den er med til at vise om man evt er ved at få blærebetændelse.

Hmm min ph har været "unormal" gennem hele graviditeten men har hele tiden fået at vide det var ok? At det er helt normalt den slår ud på ph under graviditet

Anmeld

19. maj 2012

Kay

pemiro skriver:

Så der bliver faktisk ikke rigtig testet for blærebetændelse? Selvom de siger man er meget udsat for det under graviditet...
Hvordan ved man så om man har det?

jeg fik afvide sidst at der var lidt urenhedder i den ved lægen... så derfor blev den sændt videre til test for blærebetændelse... så tror de der urenhedder er en indikator for det??

Anmeld

19. maj 2012

pemiro

Princesspigen skriver:

blære betændelse, sukkersyge og sådan nogle ting de tjækker for..

Uh så der blir altså testet for blærebetændelse

Anmeld

19. maj 2012

pemiro

Kay skriver:

jeg fik afvide sidst at der var lidt urenhedder i den ved lægen... så derfor blev den sændt videre til test for blærebetændelse... så tror de der urenhedder er en indikator for det??

Okay det er da rart at de så tester for det..
Det er bare længe siden jeg har været ved læge g skal det ikke mere, så kom bare lige til at tænke på det med blærebetændelse

Anmeld

19. maj 2012

Team Putte

pemiro skriver:

Hej alle..

Sukker, protein og blod mener jeg er de 3 der testes for hos min jm.. og proteinet er altså den der indikerer om man har blærebetændelse Er den meget høj kan det oz være tegn på svangerskabsforgiftning

Var nemlig nysgerrig så HAR spurgt jm om hvad de tester for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.