Naar I bager en kage eller dessert, hvad bager I saa som regel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2009

Valle81

Hejsa,

Dette er min suveræne favorit. Den er ikke nem at skære i, men den smager som en drøm:0) Den smager også endnu mere fantastisk hvis man bruger en skovbærblanding i. Og hvis har man lyst, smager det fantastisk at putte skriver med vanilieis mellem lagne:0)

http://www.arla.dk/Karolines-Kokken/Opskrifter/Sprode-bunde-med-hindbar/

God fornøjelse:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2009

Natascha

jeg bager rigtig tit bagt chokolade ganache ( det er en meget bastand chokoladekage, men super nem)

Anmeld

21. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mebach skriver:

AMO

YES!!!!

Anmeld

21. april 2009

Cris

Når der kommer nogle hos os for at spise, plejer jeg at lave tiramisú. Det er meget nemt og den skal faktisk laves aften før. Så næste dage behøver jeg ikke at tænke på at bage eller bruge tid på desserten og kan bruge ovnen til andre ting. Jeg kan ikke lide at have for meget stress pga mad og desserter. Man skal bruge mascarpone ost, nogle æg, de der lady-fingers og en kop stærk kaffe (men der smager ikke vodsomt meget af kaffe, min mand drikker aldrig kaffe, han hader smagen af kaffe og han spiser så gerne mascarpone) Der er rigigt mange opskrifter af tiramisú på nettet, hvis du bliver nysgerrige. Og siden jer er begyndt at lave tiramisú er købt tiramisu (også på restauranter) blevet rigtigt kedeligt. Hjemmelavet er nemt og altid en hit!

Anmeld

21. april 2009

DK

Min "signatur-kage" er en gulerodskage. Den vokser i dobbelthøjde af springformen, og får et tykt lag hvidt glasur med lidt smøreost i på toppen. Den smager fantastisk. Holder sig længe, og er bare så høj og flot, og god at have med på job m.m. fordi den holder sig frisk og lækker og ser så flot ud.

Ellers bager jeg en chokoladekage som jeg har fået opskriften på herinde, hvis Kirstine skal være med.
Eller jeg laver en æbletærte der er lidt dessetagtig, som jeg også har fået opskriften på herinde. Den smager SUPER godt lun, med is/creme fraise og er så nem at lave man skulle tro det var løgn.

Anmeld

21. april 2009

Miamaja

Cris skriver:

Når der kommer nogle hos os for at spise, plejer jeg at lave tiramisú. Det er meget nemt og den skal faktisk laves aften før. Så næste dage behøver jeg ikke at tænke på at bage eller bruge tid på desserten og kan bruge ovnen til andre ting. Jeg kan ikke lide at have for meget stress pga mad og desserter. Man skal bruge mascarpone ost, nogle æg, de der lady-fingers og en kop stærk kaffe (men der smager ikke vodsomt meget af kaffe, min mand drikker aldrig kaffe, han hader smagen af kaffe og han spiser så gerne mascarpone) Der er rigigt mange opskrifter af tiramisú på nettet, hvis du bliver nysgerrige. Og siden jer er begyndt at lave tiramisú er købt tiramisu (også på restauranter) blevet rigtigt kedeligt. Hjemmelavet er nemt og altid en hit!

tiramisu..det har jeg aldrig hort om. lyder virkeligt interessant hvis du ligger inde med et billede viser du det saa ik lige?

Anmeld

21. april 2009

Miamaja

Valle81 skriver:

Hejsa,

Dette er min suveræne favorit. Den er ikke nem at skære i, men den smager som en drøm:0) Den smager også endnu mere fantastisk hvis man bruger en skovbærblanding i. Og hvis har man lyst, smager det fantastisk at putte skriver med vanilieis mellem lagne:0)

http://www.arla.dk/Karolines-Kokken/Opskrifter/Sprode-bunde-med-hindbar/

God fornøjelse:0)

uha uha.. ja saadan noget er LIIIGE mig!! det maa jeg lave, men er det svaert og tager den dig lang tid at lave

Anmeld

21. april 2009

Miamaja

DK skriver:

Min "signatur-kage" er en gulerodskage. Den vokser i dobbelthøjde af springformen, og får et tykt lag hvidt glasur med lidt smøreost i på toppen. Den smager fantastisk. Holder sig længe, og er bare så høj og flot, og god at have med på job m.m. fordi den holder sig frisk og lækker og ser så flot ud.

Ellers bager jeg en chokoladekage som jeg har fået opskriften på herinde, hvis Kirstine skal være med.
Eller jeg laver en æbletærte der er lidt dessetagtig, som jeg også har fået opskriften på herinde. Den smager SUPER godt lun, med is/creme fraise og er så nem at lave man skulle tro det var løgn.

eeeelsker gulerodskage og muffins. jeg laver ofte muffinsvarianten. men kan du ikke vaere sod og give din opskrift paa din gulerodskage??

Anmeld

21. april 2009

Miamaja

Bastian skriver:

Ja det smager superlækkert, men er mere efterårsagtig.

Tærtebund:
200 g hvedemel
100 g smør
1 æg
60 g sukker
1/2 tsk salt

Tærtefyld:
425 g græskarkød
1 1/2 dl ahornsirup
1 1/2 dl piskefløde
3 æg
2 spsk smeltet smør
1 tsk kanel
1/2 tsk muskatnød
1/4 tsk stødte nelliker
1/4 tsk salt

Krydret flødeskum:
2 dl piskefløde
3 spsk flormelis
1 tsk kanel
1 tsk vanilje

Tærtebund:
Tærtedejen æltes godt sammen og stilles evt. i køleskabet et par timer. Dejen rulles ud og lægges i et tærtefad - helt op til kanten.
Tærtefyld:
Rør alle ingredienser godt sammen og spred ud dem over tærtedejen.
Bag tærten ved 180ºC i ca. 1 time - eller til fyldet føles fast og dejen er gylden.
Krydret flødeskum:
Pisk fløden og bland de resterende ingredienser i.
Pynt tærten med flødeskum når den har stået til afkøling, eller server det i en skål ved siden af.

tak tak

Anmeld

21. april 2009

Valle81

Miamaja skriver:

uha uha.. ja saadan noget er LIIIGE mig!! det maa jeg lave, men er det svaert og tager den dig lang tid at lave

NEj det gør det ikke. Bundende tager kvarter at lave, og fyld kan du lave mens bunde er i ovn.

Det eneste jeg vilæ sige til bundende er, at du skal holde øje med dem når de er i ovnen, for de bliver hurtigtere færdige end der står i opskriften, og så står man med ødelagte bunde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.