hvad er behageligt at kaste op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

mn

NNGG skriver:

ja.. lidt mærkeligt spørgsmål - men sagen er den, at jeg konsekvent hver dag få sek efter jeg har taget den sidste bid af morgenmaden kaster op. 

Jeg har prøvet at vente med mogenmaden - men så kaster jeg op alligevel og det er sååå ubehageligt at kaste op uden mad i maven. 

Jeg har prøvet knækbrød, toast og youghurt. Da jeg ikke når at bearbejde maden i maven er det bestemt ikke rart at kaste knækbrød og toast op.. Men omvendt så får youghurt da bare den klammeste sure smag.. øv.

Ved godt det er et lidt mærkeligt indlæg - men vil gerne prøve at gøre morgnen lidt bedre herhjemme.. Det er ikke just en drømmestart på dagen!

...

Er godt nok ikke gravid men har en sygdom hvor jeg meget ofte kaster op så svare alligevel: Drik helst vand sammen med hvad du end spiser, det har ingen dårlig smag bagefter. Derudover så prøv at tygge maden rigtig mange gange så det ikke er så store stykker der kommer op. Derudover skal det helst være noget blødt. Om det så er toastbrød eller noget andet er egentlig efter dit eget valg, så længe du husker vandet så smager det ikke så meget igennem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

MariaKyedDK

NNGG skriver:

ja.. lidt mærkeligt spørgsmål - men sagen er den, at jeg konsekvent hver dag få sek efter jeg har taget den sidste bid af morgenmaden kaster op. 

Jeg har prøvet at vente med mogenmaden - men så kaster jeg op alligevel og det er sååå ubehageligt at kaste op uden mad i maven. 

Jeg har prøvet knækbrød, toast og youghurt. Da jeg ikke når at bearbejde maden i maven er det bestemt ikke rart at kaste knækbrød og toast op.. Men omvendt så får youghurt da bare den klammeste sure smag.. øv.

Ved godt det er et lidt mærkeligt indlæg - men vil gerne prøve at gøre morgnen lidt bedre herhjemme.. Det er ikke just en drømmestart på dagen!

...

Nu ved jeg godt at dette forslag er VERDENS usundeste om morgen, men jeg synes når jeg kaster op at FANTA kommer med en god smag... haha totalt mærkeligt at sige det smager '' godt '' det er jo alrig rart at kaste op, men fanta er virkelig en go smag i forhold til noget andet, altså ved mig

men ellers bare et glas vand med en smule fanta i , hvis du ik vil proppe dig med fanta.

Anmeld

16. maj 2012

Line8700

Hold dig fra mælk. Det kommer op i klumper!!

Anmeld

16. maj 2012

-Sigrid-

Jeg spiste vandmelon. Det smager bare af vandmelon når det kommer op, det kradser ikke og det giver masser af væske og vitaminer 

Anmeld

16. maj 2012

Miss Church

Vandmelon! Det ser heller ikke ulækkert ud, når det kommer op igen  

Anmeld

16. maj 2012

Kløver

Flødeis

Anmeld

16. maj 2012

Misty

honningmelon, vindruer, jordbær og banan! Det virker for mig.. 

Anmeld

16. maj 2012

MyLove E

Jeg vil sige at du skal holde dig fra alt for meget sødt.. FØJ det klamt når der kommer op.

Jeg havde det også bedst med pære banan yoghurt 3% fedt. Og så kakao. Jeg var indlagt pga kvalme og der sagde sygeplejersken at hun syntes det lød mærkeligt men næste alle der kom kunne bedst drikke kakao :-):-):-)

Anmeld

16. maj 2012

NNGG

Munder skriver:

Puha, har ingen kloge ord, men ville ikke forlade tråden uden lige at give et pip.

Håber du snart kommer over det

Tusind håber jeg virkelig også. Det sgu hårdt at have det så dårligt hver dag. :-)

Anmeld

16. maj 2012

mariamiss6

NNGG skriver:

tusind tak for svar.. kunne godt forestille mig at vaniljeis er okay behageligt at få retur - men nok ikke den sundeste morgenmad - men på den anden side - så kaster man det jo op igen! he he.

Tak for svar.. Corn flakes med mælk?

Noget andet der heller ikke overhovedet er sund morgenmad, er sun lolly is... Du ved, de trekantede man selv fryser ned....

Af en eller anden grund (muligvis det at det er en sodavandsis) er de kvalmestillende.... måske vil du kunne holde sådan en nede, som det første? Og så bagefter give din mave lidt rigtig mad af en art, eller altså noget der fylder....

Ellers umiddelbart, toastbrød måske?

Noget der i hvert fald IKKE er rart, er yoghurt der har nået at ligge lidt nede i maven. Det  bliver til en stor klump, og den er svær at få op....

Nu ved jeg godt, at chancerne for at få det her til morgenmad er noget nær ikke-eksisterende, MEN, jeg vil nu alligevel advare mod at spise hakkebøffer, mens man er opkastfasen.... Det er ret ubehageligt at få op, fordi det forbliver grynet nede i maven, og i øvrigt er det noget nær umuligt at skylle munden helt ren for alle de små kødstumper (som også sagtens kan finde vej til næsen)....

Men ellers ja, hvad du kan få ned af flydende sager... Og bløde ting, som for eksempel opblødt morgenmad som andre også foreslog....

Hvad med havregrød? Kan du lide det? 

Frugtgrød?

Kolde supper?

Ja, hvad som helst vandet vel egentlig? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.