hvad er behageligt at kaste op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

Trolde_mor

NNGG skriver:

ja.. lidt mærkeligt spørgsmål - men sagen er den, at jeg konsekvent hver dag få sek efter jeg har taget den sidste bid af morgenmaden kaster op. 

Jeg har prøvet at vente med mogenmaden - men så kaster jeg op alligevel og det er sååå ubehageligt at kaste op uden mad i maven. 

Jeg har prøvet knækbrød, toast og youghurt. Da jeg ikke når at bearbejde maden i maven er det bestemt ikke rart at kaste knækbrød og toast op.. Men omvendt så får youghurt da bare den klammeste sure smag.. øv.

Ved godt det er et lidt mærkeligt indlæg - men vil gerne prøve at gøre morgnen lidt bedre herhjemme.. Det er ikke just en drømmestart på dagen!

...

Kiks, banan, havregryn, riskiks, suppe... er de ting jeg plejer at indtage når det er..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

ønskebørn74

NNGG skriver:

ja.. lidt mærkeligt spørgsmål - men sagen er den, at jeg konsekvent hver dag få sek efter jeg har taget den sidste bid af morgenmaden kaster op. 

Jeg har prøvet at vente med mogenmaden - men så kaster jeg op alligevel og det er sååå ubehageligt at kaste op uden mad i maven. 

Jeg har prøvet knækbrød, toast og youghurt. Da jeg ikke når at bearbejde maden i maven er det bestemt ikke rart at kaste knækbrød og toast op.. Men omvendt så får youghurt da bare den klammeste sure smag.. øv.

Ved godt det er et lidt mærkeligt indlæg - men vil gerne prøve at gøre morgnen lidt bedre herhjemme.. Det er ikke just en drømmestart på dagen!

...

havregrød er helt smags neutralt når det ryger op igen..

Anmeld

16. maj 2012

Flowers

NNGG skriver:

...

Mælk er ikke godt ved opkast, så det ville jeg fraråde Men ellers er det mere vigtigt at du får vske end mad. Og gerne væske med næring eller sukker. Så saft ville være et godt alternativ

Anmeld

16. maj 2012

christina92

Jeg kaster op næsten hver morgen. Jeg spiser en portion yougurth med pære og banan, og venter jo så og ser om det kommer op, hvilket det gør de fleste gange.

Jeg kastede alt op de første 15 uger, så har kastet en del forskelligt op  Og vil sige at yougurth er bedst. men find en smag som ikke virker sur for dig når det kommer op.

Det er heller ikke ligeså anstrengende for kroppen at kaste det op.

Anmeld

16. maj 2012

Karo

Hvidt brød, knækbrød, pasta og pizza.

Og hold dig for alt i verden fra youghurt og lassagne  Det smager frygteligt på vejen op.

Anmeld

16. maj 2012

merle2010

HOLD DIG FRA MÆLK det stivner nede imaven og bliver sådan noget klumpet surt noget.. føj føj....

spis yougurt, det er ikke så slemt...

jeg plejer dog at drikke masser af væske juice f.eks og vente med at spise...

så brækker du kun væske op og juice smager bare af juice....

Anmeld

16. maj 2012

NNGG

tror vil jeg prøve at indtage væske istedet for indtil jeg har kastet op.

I starten kunne jeg ungå opkast ved at spise i sengen og først derefter stå op. Nu kommer det altid op igen. Så tror jeg må prøve det med at nøjes med væske indtil den værste kvalme har lagt sig - det er jo forsøget værd. Ellers må jeg prøve alle de andre ting, som pizza, mandler, kiks, æbler og hvad der ellers er blevet anbefalet.

Det værste jeg endnu har prøvet er at kaste op på tom mave - der kommer gult syre op, og det kan I nok forestille jer smager ganske forfærdeligt - og så kradser det utrolig meget i halsen bagefter.

Det er super dejligt at få så mange svar!

Tusind tak allesammen!

Anmeld

16. maj 2012

Team Putte

NNGG skriver:

tror vil jeg prøve at indtage væske istedet for indtil jeg har kastet op.

I starten kunne jeg ungå opkast ved at spise i sengen og først derefter stå op. Nu kommer det altid op igen. Så tror jeg må prøve det med at nøjes med væske indtil den værste kvalme har lagt sig - det er jo forsøget værd. Ellers må jeg prøve alle de andre ting, som pizza, mandler, kiks, æbler og hvad der ellers er blevet anbefalet.

Det værste jeg endnu har prøvet er at kaste op på tom mave - der kommer gult syre op, og det kan I nok forestille jer smager ganske forfærdeligt - og så kradser det utrolig meget i halsen bagefter.

Det er super dejligt at få så mange svar!

Tusind tak allesammen!

Prøv evt. med blød frugt?

Melon, jordbær, søde revet æbler, modne pærer og sådan Endelig ik noget syrligt som ananas, sure æbler, umodne blommer eller kiwi!

Og så drik godt med vand

Anmeld

16. maj 2012

frk andreasen

jeg har fundet ud af at chokoflager ( DE billige fra aldi) med mælk ikke kommer retur lige med det samme og hvis de gør så det behageligt.. ristet brød er osse en go løsning her og youghurt med pære og banan intet i er osse okay

knus tanja 9+1

Anmeld

16. maj 2012

Munder

Puha, har ingen kloge ord, men ville ikke forlade tråden uden lige at give et pip.

Håber du snart kommer over det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.