Hvordan putter I om aftenen og hvor lang tid tager det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2009

Susan1978

Lise, vi er i samme båd.. her får Emil også stadig natflaske og tilmed i sengen..

Men ved i hvad, vi har aldrig 7*9*13* haft problemer med Emil.. han har altid faldet i søvn som en engel..

at han så måske er vågnet og har drømt eller hvad der har været i vejen.. en gang i mellem, er noget andet.. så har vi taget ham op og siddet lidt med ham også ind i seng igen 90% af gangene har det været fint.

Men det du beskriver macrolf, det ligner det show vi havde med Ea da hun var ca 2 år.. tildsidst så styrede hun hele vores aften, og det endte med at hun først sov kl 22 og vi var bare så trætte af det.
Vi måtte tage skeen i den anden hånd og så var det godnat metoden.
ind og sige godnat og gå ...de første dage 2 det godt og vel et par timer.. men det blev mindre og mindre tid.. og tildsidst havde hun fattet pointen.. skide være med om hun lå og sang,snakkede eller hyggede sig i sengen.. bare hun ikke skreg og havde det dårligt. og det blev kun værre af at vi var inde hos hende, for så troede hun bare at der var fest.

En lille uge og vi var på rette køl igen.. kæft hvor jeg bare husker det som igår.. sikke en lettelse da Ea lærte at falde i søvn uden at vi skulle prøve 100 forskellige ting først.. tror sgu hun var forvirret tilsidst.

Held og lykke med det.

og undskyld jeg bander.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2009

Anja

Ingen problemer her - og der har aldrig været det 7 - 9 -13

Ungerne kommer i seng kl 20. Inden da har de ofte været i bad efter aftensmaden, nattøj og børstet tænder. Elias får så at vide, at nu er det tid til at komme ind og sove hos sutterne (han har kun sut, når han skal sove, så det trækker jo lidt), så kysser han godnat til sine søskende og den forælder der ikke lægger ham ind. Han lægges i sengen, puttes med dynen, jeg ruller gardinet ned, aer ham på kindet og siger, at jeg elsker ham og at han nu kan sove godt. Med mindre han er syg, så er der altid ro derefter. Vi har gjort sådan fra day one og vi gør det samme med de andre.

Dog får Jonas ofte valgte ca 19.30 om han vil have godnat historie. Hvis han vil det sætter vi os i stuen og læser for ungerne - eller synger i sangbøger alt efter, hvad Jonas har valgt.

Anmeld

20. april 2009

Kaufie

Her bliver William puttet omkring kl 20. Lige for tiden er det så skredet lidt pga laaaang påskeferie og derefter skoldkopper, så han er først lige puttet her 20.30.

Men han kommer i nattøj, får børstet tænder i stuen mens jeg eller hans far læser en bog/synger en sang eller 4, får godnatkys af den, der ikke putter, og så ind i seng. Han får en drikkekop med vand, sin bamse og en bog efter eget valg med i sengen.

Som regel smider han det hele ud før vi forlader værelset - men så går vi ind og lægger det hele op i sengen igen, klapper ham på kinden og siger godnat. Derefter sker det samme nogen gange igen - andre gange ikke - og det bliver først samlet op hvis han brokker sig . Nogen gange gider han åbenbart ikke have det alligevel, og så putter han selv.

Når han sover hos mine forældre sidder min far eller mor hos ham til han sover - og det ender med de selv falder i søvn først - for han tror selvfølgelig han skal underholde dem..... De har fået at vide, at de bare skal gå ud, men....dem om det....

Anmeld

20. april 2009

Plysbjørnen

Øh vi skifter hende omkring kl. 19:00 og så bliver der børstet tænder og så på hovedet i seng og godnat. Det tager 10 min.

Dvs. Lige fortiden hvor hun leger ude næsten hele tiden, kommer hun i bad når vi har spist aftensmad omkring kl 18, kommer med ned og lege, men er gået kold på sofaen kl 19. (hun sidder op af farmand og falder i søvn).

Anmeld

21. april 2009

Millebasse

Bastian begynder vi at gøre putteklar omkring kl. 19.30, der får han nattøj på, børstet tænder og så kysser han den der ikke putter godnat og giver en krammer. Så går vi op på hans værelse hvor han får lidt mælk af en kop, så synger vi lidt af Jeg ved en lærkerede indtil han selv siger "sove" (der går max.5 min.) og så bliver han puttet med hans bamse, sutterne og bliver muttet godnat. Vi går ud og lukker døren og høre ikke mere til ham.. Sådan foregår det stort set hver aften..
Men vi har også før måttet tage godnat metoden i brug, men det fandt han hurtigt ud af. Nyder at vi har vores voksenaftner og det har man også behov for

Anmeld

21. april 2009

..

Hvor er I bare cool alle sammen - håber vi kommer frem til lige så gode resultater som jer..

Vi kæmper videre, indtil videre er det 3 aftener hvor vi har forsøgt at lægge hende sige godnat og gå ind i stuen og det tager mindst en time fordi hun skiftevis er tosset/græder/griner.. Puha det er en kamp, det er hendes far der klarer det, jeg er sygemeldt pga ondt i maven og at jeg har blødt (er 33+5) så jeg må ikke. I begyndelsen har jeg frygteligt ondt af hende og overvejer at bede Martin droppe det hele, i slutningen får jeg lyst til at bede ham knalde hende ned med en kølle (bare rolig jeg gør det ikke)

Nå, vi prøver videre og tager lidt af jeres gode råd til os.. Altså vi trøster når vi kommer ind og så lægger hende igen og siger godnat ikk? Problemet er så hun græder så snart hun ser vi går ud af værelset igen, det er ikke nemt..

Knus Rikke

Anmeld

21. april 2009

Lise

Macrolf skriver:

Hvor er I bare cool alle sammen - håber vi kommer frem til lige så gode resultater som jer..

Vi kæmper videre, indtil videre er det 3 aftener hvor vi har forsøgt at lægge hende sige godnat og gå ind i stuen og det tager mindst en time fordi hun skiftevis er tosset/græder/griner.. Puha det er en kamp, det er hendes far der klarer det, jeg er sygemeldt pga ondt i maven og at jeg har blødt (er 33+5) så jeg må ikke. I begyndelsen har jeg frygteligt ondt af hende og overvejer at bede Martin droppe det hele, i slutningen får jeg lyst til at bede ham knalde hende ned med en kølle (bare rolig jeg gør det ikke)

Nå, vi prøver videre og tager lidt af jeres gode råd til os.. Altså vi trøster når vi kommer ind og så lægger hende igen og siger godnat ikk? Problemet er så hun græder så snart hun ser vi går ud af værelset igen, det er ikke nemt..

Knus Rikke

Hvis i "bare" viser/fortæller hende at det er sådan det er nu, og er konsekvente så skal det nok lykkes for jer. Jeg kender kampen SÅ godt, og det er nærmest frygteligt mens det står på, men det tager måske ikke mere end et par dage. Vi har været så uheldige flere gange når det er gået rigtig godt, er han blev syg med høj feber, og så er man naturligvis mere eftergivende og han har puttet hos os.

Men ja - vær stille og rolig og smilende og sig godnat, og læg hende og forlad rummet. Så hyler hun, og så går man ind igen... her plejer vi at tage ham op, give kram, og så siger jeg at nu skal han ned og sove i sin seng sammen med bamse, og så putter jeg ham igen og siger godnat og går...

Og ja, det kan tage halve og hele timer i starten, men hvis man er konsekvent, så forstår barnet hurtigt at det er sådan det skal være. Og når det så endelig går godt, så er det sgu bare med at holde den linie...

Held og lykke med det!

Lise - som burde bruge sine egne råd og få sagt endeligt farvel til den flaske.

Anmeld

21. april 2009

ka li ja

ja jeg tør jo næsten ikke skrive det.
men når vi putter(sådan har det altid været. med begge børn), så får de børset tænder, får nattøj på og så er det ind og sige godtnat til dem der er, og så er det op i kassen( i et helt sort rum) gir en mysser og siger godnat. og så går jeg
det var det

Anmeld

22. april 2009

..

Jeg tør næsten ikke skrive det men 7-9-13 så gik det i forhold til de sidste dage SUPER igår.. Tog kun ½ time og hun faldt selv i søvn derinde, pludseligt var der stille.. Det var bare fantastisk..

Hvad gør I når de vågner om natten og har drømt eller hvad de nu har? Smilla vågner en gang i mellem og halvgræder og så går vi derind og sidder hos hende til hun igen sover - hun er ikke rigtigt vågen men falder til ro når vi sidder der, hvis vi går vågner hun og græder igen..??

Anmeld

22. april 2009

Astrid P

Macrolf skriver:

Jeg tør næsten ikke skrive det men 7-9-13 så gik det i forhold til de sidste dage SUPER igår.. Tog kun ½ time og hun faldt selv i søvn derinde, pludseligt var der stille.. Det var bare fantastisk..

Hvad gør I når de vågner om natten og har drømt eller hvad de nu har? Smilla vågner en gang i mellem og halvgræder og så går vi derind og sidder hos hende til hun igen sover - hun er ikke rigtigt vågen men falder til ro når vi sidder der, hvis vi går vågner hun og græder igen..??

Hvis min Smilla vågner om natten, så plejer hun at komme med over i vores seng og sove der resten af tiden... Det er simpelthen den måde at både vi og hun hurtigst kommer til at sove igen, og jeg vil utroligt gerne have min nattesøvn!!! Men ind imellem giver hun tydeligt udtryk for at hun vil i sin egen seng igen, og så kan vi bare putte hende uden problemer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.