Hmm, tænkte så sent som igår at jeg ville stille dette spørgsmål. Nok mest fordi jeg mangler et alternativ til flasken, som Simon altså stadig får inden han kommer i seng

Synes egentlig det er ret pinligt at han stadig får en flaske inden han bliver puttet. Men det er næsten rent vand deri - men han elsker den bare. Nå, men det er for det meste mig der putter. Vi siger godnat til far og han får kys. Så ind på værelset hvor jeg sidder med ham mens han drikker de 180 ml vandmælk. Så synger jeg Jeg ved en lærkerede, mens Simon griner af mig, og så kysser vi godnat, og han bliver puttet i sengen sammen med Bamse. Og så går jeg. Nogle gange hører vi ikke mere her...men på det seneste (sommertid?) har der været festivitas derinde i en halv times tid. Når han bliver sur over at holde fest alene, så går far ind til ham og giver ham et kram og siger godnat igen, og så er det 95% af tiden slut her. Og de sidste 5% af dagene kræver en ekstra tur derind.
Mht. flasken så er jeg virkelig i tvivl om jeg bare skal fortsætte med den, og håbe på at han en dag selv siger fra (inden hans konfirmation forhåbentlig), eller om vi bare skal lade være at give ham den, og se hvad han siger til det... Har tænkt at jeg kunne læse en historie for ham istedet, men han synes det er federe at bladre i bøgerne, så man når aldrig at læse en hel side, for vi springer 87 sider hen et andet sted. Eller også river han siderne ud

Nå, jeg synes egentlig også bare i skal lære hende at falde i søvn alene. De første par aftener kan det være træls (tro mig, jeg har været igennem det flere gange), men hun skal bare vide at når der bliver sagt godnat, skal hun sove - og i er der naturligvis hvis hun bliver ked af det... Og når hun bliver det, så ind og trøste, sige godnat, og tilbage i seng..

Held og lykke med det.
Anmeld