Hvordan putter I om aftenen og hvor lang tid tager det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.578 visninger
19 svar
0 synes godt om
20. april 2009

..

Hej alle sammen.

Vi bøvler noget med den aftenputning syntes jeg.. Vi har altid lagt hende, sunget og så bare siddet inde hos hende til hun faldt i søvn og det tog mellem 5 - 20 minutter. Nu er det så gået helt i ged.. Det tager mindst en time og hun holder den vildeste fest.. Griner, snakker og leger og prøver at få os med på den.. Det holder altså ikke, vi vil jo også gerne have lidt aften..

De sidste 2 aftener har vi prøvet at synge, sige godnat og fortælle (det er faren der putter) at nu går han ind i stuen til mor. Hun leger lidt og pjatter men det meste af tiden er hun ked/hys.. Igår tog det 1½ time

Hvordan gør I andre?

Knus Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2009

Rasmine

Vu putter, læser måske en historie, siger god nat, og så er det det.
Ngle gange holder de lidt fest, men så råber vi lige op til dem de skal sove, og så bliver der som regel ro.

Sådan har det været fra starten, vi har aldrig siddet og holdt i hånd, eller sunget dem i søvn.

Tror bare I må være konsekvente og så tage kampen op et par dage, sig god nat, og så bare ud af døren. Så bliver der nok noget skrigeri, men altså...
Det lyder som om jeg er lidt hård, men det er nok også sådan det er.

Anmeld

20. april 2009

Rasmine

Macrolf skriver:

Hej alle sammen.

Vi bøvler noget med den aftenputning syntes jeg.. Vi har altid lagt hende, sunget og så bare siddet inde hos hende til hun faldt i søvn og det tog mellem 5 - 20 minutter. Nu er det så gået helt i ged.. Det tager mindst en time og hun holder den vildeste fest.. Griner, snakker og leger og prøver at få os med på den.. Det holder altså ikke, vi vil jo også gerne have lidt aften..

De sidste 2 aftener har vi prøvet at synge, sige godnat og fortælle (det er faren der putter) at nu går han ind i stuen til mor. Hun leger lidt og pjatter men det meste af tiden er hun ked/hys.. Igår tog det 1½ time

Hvordan gør I andre?

Knus Rikke

Dejligt profilbillede du har ellers.

Anmeld

20. april 2009

..

Tak

Ved et eller andet sted godt du har ret.. Det er nok bare "the hard way" vi må igennem men det er hårdt syntes jeg..

Nu er der jo kun 6 uger til jeg har termin og så er der altså ikke lige 1½ time til at sidde og putte Smilla..

Anmeld

20. april 2009

Rasmine

Macrolf skriver:

Tak

Ved et eller andet sted godt du har ret.. Det er nok bare "the hard way" vi må igennem men det er hårdt syntes jeg..

Nu er der jo kun 6 uger til jeg har termin og så er der altså ikke lige 1½ time til at sidde og putte Smilla..

Nej, det jo det.
Men altså, tror det tager et par dage inden det kører på skinner.
SÅ på med boksehandskerne.

Skal lige siges at Razz udemærket godt ved at når Far putter, er linen noget længere.
De er jo pisse snu.

Anmeld

20. april 2009

Rasmine

PS: måske harsommertiden også noget med det at gøre, her bliver de altså puttet noget senere, end for en måned siden.
Alderen spiller jo også ind.
Da Mille var de der 1 år og 8-9 mdr. rykkede jeg også tiden, det hjalp.

Anmeld

20. april 2009

Juniors mor

Det tager max 20 min fra vi siger nu skal Julie puttes til hun ligger i sengen.
På de 20 min får hun nattøj på og børstet tænder. Så finder hun hendes to ynglingssovedyr og smider ind i sengen. Herefter sidder vi alle 3 og synger 2 sange i hendes pudehjørne. Så siger hun godnat til enten mor eller far, som så går ud af værelset. Den der er tilbage putter hende under dynen og går ud. Nogle gange ligger hun så og snakker lidt inden hun falder i søvn, men hun er aldrig ked af det, så vi skal ikke ind til hende igen......
Helle - der slet ikke ville have tålmodighed til at synge et barn i søvn......

Anmeld

20. april 2009

Tynen

Jeg ved ikke om det hører alderen til for Stella er bare blevet en pain (Igen!)
Nu kørte det ellers bare så godt og tog max 1 minut lige at smide hende i seng og sige go´nat, men nu er der godt nok kommet andre boller på suppen.
Hun græder og græder, men med det samme hun hører vi er på vej op af trappen stopper hun igen, så det er vist ikke så slemt som det lyder.

Vi har besluttet at vi altså ikke vil lave rutinerne om, for har det som dig, jeg gider ikke skulle kæmpe med putning når den lille kommer og Stig måske ikke liiige har fået fri fra arbejde og ikke er hjemme til at hjælpe.

Jeg tror bare I må tage kampen op, selvom det er vildt hårdt, men er sikker på at det falder ud til alles bedste når kampen er overstået.

Held og lykke med det!

Anmeld

20. april 2009

Muffinmus

Her har vi gjort meget ud af netop ikke at lave putteritual...
Han bliver lagt i seng, får et kys og så er det ellers godnat. Måske en historie senere, men ikke nu.
Som regel er det bare det, så lægger han sig til at sove når han er klar.
Enkelte gange tager det lang tid for ham at falde i søvn og der brokker han sig lidt.
Men generelt er bare i seng, kys og så nat nat til ham og det virker her

Anmeld

20. april 2009

Lise

Hmm, tænkte så sent som igår at jeg ville stille dette spørgsmål. Nok mest fordi jeg mangler et alternativ til flasken, som Simon altså stadig får inden han kommer i seng Synes egentlig det er ret pinligt at han stadig får en flaske inden han bliver puttet. Men det er næsten rent vand deri - men han elsker den bare. Nå, men det er for det meste mig der putter. Vi siger godnat til far og han får kys. Så ind på værelset hvor jeg sidder med ham mens han drikker de 180 ml vandmælk. Så synger jeg Jeg ved en lærkerede, mens Simon griner af mig, og så kysser vi godnat, og han bliver puttet i sengen sammen med Bamse. Og så går jeg. Nogle gange hører vi ikke mere her...men på det seneste (sommertid?) har der været festivitas derinde i en halv times tid. Når han bliver sur over at holde fest alene, så går far ind til ham og giver ham et kram og siger godnat igen, og så er det 95% af tiden slut her. Og de sidste 5% af dagene kræver en ekstra tur derind.

Mht. flasken så er jeg virkelig i tvivl om jeg bare skal fortsætte med den, og håbe på at han en dag selv siger fra (inden hans konfirmation forhåbentlig), eller om vi bare skal lade være at give ham den, og se hvad han siger til det... Har tænkt at jeg kunne læse en historie for ham istedet, men han synes det er federe at bladre i bøgerne, så man når aldrig at læse en hel side, for vi springer 87 sider hen et andet sted. Eller også river han siderne ud

Nå, jeg synes egentlig også bare i skal lære hende at falde i søvn alene. De første par aftener kan det være træls (tro mig, jeg har været igennem det flere gange), men hun skal bare vide at når der bliver sagt godnat, skal hun sove - og i er der naturligvis hvis hun bliver ked af det... Og når hun bliver det, så ind og trøste, sige godnat, og tilbage i seng.. Held og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.