Tyrkiet med 12 uger gammel baby.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

3rollinger

LykkeB skriver:

Sagen er den at min kæreste er fra Tyrkiet, så vi skal derfor ned at besøge hans familie her i slutningen af maj, til den tid er Elias 12 uger gammel, så han er jo en lille en at have med ud at rejse. 

Vi gør det nu hvor han er 12 uger, fordi jeg faktisk kun har hørt godt om at rejse med små babyer. 

Når vi skal derned, er der allerede meget varmt! Vi skal ikke ligge ved pool, strand osv. "bare" besøge familie, men nu til mit spørgsmål. Han er i forvejen en meget varm dreng og jeg kommer nu i tvivl om hvilket tøj jeg skal købe til ham, han skal vel have langærmet på, så solen ikke rammer hans krop. 

Hvad har i erfaringer med til hensyn med tøj og babyer i udlandet? Og har i nogle gode råd i gerne vil dele, når vi nu skal op at flyve?

Line 

Hvordan gik din tur til Tyrkiet? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
LykkeB skriver:

Han er jo kun 12 uger, så ved bare ikke hvor god en klapvogn er til ham. Vi skal kun være der fra lørdag til tirsdag, så det er heller ikke så mange dage. Vi har egentlig bare valgt at tage en bæresele med, men vil du råde os til at købe en klapvogn? 

Der kan være en lift i nogle klapvogne, hvis han stadig kan være i sådan en?

Med hensyn til solen, så siger man de helt små skal være i skygge og ikke have solcreme på. Altså det er slet ike nødvendig at give dem solcreme, da de ike skal være i solen. Også fordi solcreme i sig selv ikke er særlig sundt.

Anmeld

31. maj 2012

LykkeB

3rollinger skriver:

Hvordan gik din tur til Tyrkiet? 

Turen gik rigtig godt, han var bare så dygtig og sov faktisk det meste af vejen derned og hjem, trods for at flyene strejkede og vi måtte vente i lufthavnen i 8 timer, men dygtig det var han  Der var heldigvis ikke så varmt, som vi havde frygtet, men han lå bare i ble det meste af dagen. En rigtig god tur! Og kan kun anbefale at flyve med babyer, tror ikke det havde været så nemt hvis han var 6 måneder.. 

Anmeld

31. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LykkeB skriver:

Sagen er den at min kæreste er fra Tyrkiet, så vi skal derfor ned at besøge hans familie her i slutningen af maj, til den tid er Elias 12 uger gammel, så han er jo en lille en at have med ud at rejse. 

Vi gør det nu hvor han er 12 uger, fordi jeg faktisk kun har hørt godt om at rejse med små babyer. 

Når vi skal derned, er der allerede meget varmt! Vi skal ikke ligge ved pool, strand osv. "bare" besøge familie, men nu til mit spørgsmål. Han er i forvejen en meget varm dreng og jeg kommer nu i tvivl om hvilket tøj jeg skal købe til ham, han skal vel have langærmet på, så solen ikke rammer hans krop. 

Hvad har i erfaringer med til hensyn med tøj og babyer i udlandet? Og har i nogle gode råd i gerne vil dele, når vi nu skal op at flyve?

Line 

langærmet bliver alt alt for vamrt. Dit barn skal heller ikke sidde i solen trods en langærmet bluse.

Vi har lige været i Spanien og vores dreng var for det meste i skyggen og han havde kun en "undertrøje body" eller kun ble på fordi der var så varmt, også i skyggen.

God tur

p.s. husk at have mme eller amme dit barn når flyet letter og lander

Anmeld

31. maj 2012

LykkeB skriver:

Line 

langærmet bliver alt alt for vamrt. Dit barn skal heller ikke sidde i solen trods en langærmet bluse.

Vi har lige været i Spanien og vores dreng var for det meste i skyggen og han havde kun en "undertrøje body" eller kun ble på fordi der var så varmt, også i skyggen.

God tur

Anmeld

31. maj 2012

LykkeB

mor:) skriver:

God tur

Vi kom hjem igår 

Anmeld

31. maj 2012

mustafa ali can

jeg var i tyrkiet med min søn da han var 8 mdr gammel da ammede jeg ham i flymaskinen og han sov hele tiden men ik så meget om dagen pga varmen og jeg købte kildevand lunkent og bodyer og solcrem hat og en tynd bluse til om aften bller og vådservietter købte jeg dernede tag ik meget tøj med den dag du vasker det efter en time er det tørt og tøj er billigt da nede god tur og alt held og lykke jeg kommer også selv fra tyrkiet

Anmeld

31. maj 2012

3rollinger

LykkeB skriver:

Turen gik rigtig godt, han var bare så dygtig og sov faktisk det meste af vejen derned og hjem, trods for at flyene strejkede og vi måtte vente i lufthavnen i 8 timer, men dygtig det var han  Der var heldigvis ikke så varmt, som vi havde frygtet, men han lå bare i ble det meste af dagen. En rigtig god tur! Og kan kun anbefale at flyve med babyer, tror ikke det havde været så nemt hvis han var 6 måneder.. 

Det var godt at alt gik godt.

Det "vaerste" er naar de begynder at kunne gaa. Saa vil de nemlig ikke sidde ned i 3 minutter. Men paa det tidspunkt plejer jeg at lade dem kravle eller gaa frem og tilbage paa gangen under turen. Hellere det end et utilfreds barn som hyler og skriger.

Anmeld

31. maj 2012

LykkeB skriver:

Vi kom hjem igår 

hehe. så håber jeg i havde en fantastisk tur

Anmeld

31. maj 2012

LykkeB

3rollinger skriver:

Det var godt at alt gik godt.

Det "vaerste" er naar de begynder at kunne gaa. Saa vil de nemlig ikke sidde ned i 3 minutter. Men paa det tidspunkt plejer jeg at lade dem kravle eller gaa frem og tilbage paa gangen under turen. Hellere det end et utilfreds barn som hyler og skriger.

Ja, det kunne jeg godt forestille mig! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.