Skiftetøj til vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2012

Nea85

Tusind tak for alle jeres svar, det er dejligt at høre fra så mange!

Jeg tror, jeg spørger dernede omkring termotøj, for jeg synes ikke der er nogen grund til at købe det, hvis det alligevel ikke skal bruges endnu (de snakkede om, at de bruger det til at sove i - men forhåbentlig først til efteråret )

Jeg har lagt nogle korte og lange bodyer, et par bukser, strømpebukser og strømper, regntøj, solhat, hjemmesko og nusseklud frem til i morgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

lycly

Babyklar skriver:

Altså en af pigerne i vores vs har jeg set bare kravle rundt i bukser jakje og overtræks futter .. hvilket jo passede til vejret .. Så alt ej sikke lej , molo , hummel, katvig og småfolk gem det til weekenderne .. Vuggestue er i "børnenes tegn" og ikk "hvem ser smarteste ud" forstår mig ret  

Ja okay, nok meget smart at gemme det "pæne" tøj til weekenderne

Men er det for koldt til bare at give dem bukser på eller skal de stadig have strømpebukser indenunder? Mere så hun ikke bliver kold af at sidde på jorden... Ååh synes det er så svært!

Anmeld

14. maj 2012

Pigent

Nea85 skriver:

Hej med jer!

Min datter starter i vuggestue på tirsdag, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad jeres børn har liggende af skiftetøj i vuggestuen / dagplejen, og hvor meget af hver?

Vi har købt regntøj til hende, men er det ikke alt, alt for tidligt med gummistøvler til en pige på lidt over 1 år, der har gået halvanden måneds tid? Og hvad bruger man så i stedet?

Jeg er også lidt i tvivl, om vi bør købe termotøj, bruger jeres det nu, eller har de bare jakke eller fleecedragt på? Jeg tænker, at jeg altid kan spørge dernede, men det er nu rart at høre fra andre mødre også

Hilsen
Linnea (der ikke helt kan forstå, at hendes datter er blevet så stor nu )

Jeg har ikke selv børn, men er lige pt. i børnehave.

Det kommer an hvor koldt det er, men børnene får termotøj og regntøj uden på. Dem der har en tyk regnjakke (med for) får ikke termotøj under. Nogen gange får de bare termojakke, regnjakke og regnbukser. Også gummistøvler. 

Synes du skal købe et par gummistøvler til hende.  De her små gummistølver vil være fine til hende tror jeg   http://www.smartkids.dk/sko/gummistoevler/Sort_Celavi_gummistoevle_137368_4

Anmeld

14. maj 2012

Moar2011

LuLy skriver:

Ja okay, nok meget smart at gemme det "pæne" tøj til weekenderne

Men er det for koldt til bare at give dem bukser på eller skal de stadig have strømpebukser indenunder? Mere så hun ikke bliver kold af at sidde på jorden... Ååh synes det er så svært!

Altså ved os er det ikke ret tit de små er ude hvis der er dårligt vejr .. Jeg har lagt strømpe bukser i hans kasse for nogen gang giver de ham dem på når han ska sove i de lune dage  

Husk på hvis du giver hende dem på om morgen kan hin "dø" af varme inden for .. Og det ko sleet ikk sikkert hun kommer ud

Anmeld

14. maj 2012

lycly

Babyklar skriver:

Altså ved os er det ikke ret tit de små er ude hvis der er dårligt vejr .. Jeg har lagt strømpe bukser i hans kasse for nogen gang giver de ham dem på når han ska sove i de lune dage  

Husk på hvis du giver hende dem på om morgen kan hin "dø" af varme inden for .. Og det ko sleet ikk sikkert hun kommer ud

Nå ja, det rigtig nok. Tak for svar

Anmeld

14. maj 2012

Moar2011

Nå ja, det rigtig nok. Tak for svar

Velbekom ellers

Men men tag det stille og roligt personalet ska nok hjælpe hvis de mangler nået.. Tænker på termotøj regntæj solhat osv .. Hvis det ikk er der siger de det når de skal til at igang med at bruge det feks havde vi ingen solhat og havde slet ikk tænkt over det.. Der kom pædagogen og spurgte pænt om vi ikk vilke tag en med / købe en til når han var ude ingen grund til at kæbe alt muligt uden Døres tøj for man ved hvad de bruger på dettet tidspunkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.