Skiftetøj til vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.519 visninger
25 svar
0 synes godt om
13. maj 2012

Nea85

Hej med jer!

Min datter starter i vuggestue på tirsdag, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad jeres børn har liggende af skiftetøj i vuggestuen / dagplejen, og hvor meget af hver?

Vi har købt regntøj til hende, men er det ikke alt, alt for tidligt med gummistøvler til en pige på lidt over 1 år, der har gået halvanden måneds tid? Og hvad bruger man så i stedet?

Jeg er også lidt i tvivl, om vi bør købe termotøj, bruger jeres det nu, eller har de bare jakke eller fleecedragt på? Jeg tænker, at jeg altid kan spørge dernede, men det er nu rart at høre fra andre mødre også

Hilsen
Linnea (der ikke helt kan forstå, at hendes datter er blevet så stor nu )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2012

Mor-til-asta-09

Nea85 skriver:

Hej med jer!

Min datter starter i vuggestue på tirsdag, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad jeres børn har liggende af skiftetøj i vuggestuen / dagplejen, og hvor meget af hver?

Vi har købt regntøj til hende, men er det ikke alt, alt for tidligt med gummistøvler til en pige på lidt over 1 år, der har gået halvanden måneds tid? Og hvad bruger man så i stedet?

Jeg er også lidt i tvivl, om vi bør købe termotøj, bruger jeres det nu, eller har de bare jakke eller fleecedragt på? Jeg tænker, at jeg altid kan spørge dernede, men det er nu rart at høre fra andre mødre også

Hilsen

Min datter startede i dp da hun var 7 mdr, og der havde hun selvfølgelig thermodragt på pga hun ikke kunne gå. men vil da mene at når din datter går, så skal du have fat i gummistøvler. Hun kommer måske til at gå ude imens det regner jo..

Men nu når hun er 2½ år, så har hun kun regntøj på. Så det vi har til at lægge derovre er. Regntøj, gummistøvler, 1 par bukser, 1 trøje, undertøj, strømper, strømpebuks.

Anmeld

13. maj 2012

lycly

Jeg følger lige lidt med her. Min datter er godt nok kun 10 mdr, men starter i dagpleje på tirsdag Synes også det er svært det der med hvad de skal have liggende, jeg har overvejet bare at have en lille rygsæk med frem og tilbage hver dag. Ellers skal man hele tiden huske at have noget nyt med hvis nu noget af skiftetøjet er blevet brugt

Anmeld

13. maj 2012

lycly

Mor-til-asta-09 skriver:

Min datter startede i dp da hun var 7 mdr, og der havde hun selvfølgelig thermodragt på pga hun ikke kunne gå. men vil da mene at når din datter går, så skal du have fat i gummistøvler. Hun kommer måske til at gå ude imens det regner jo..

Men nu når hun er 2½ år, så har hun kun regntøj på. Så det vi har til at lægge derovre er. Regntøj, gummistøvler, 1 par bukser, 1 trøje, undertøj, strømper, strømpebuks.

Blander mig lige her Vil bare lige høre hvordan med det der termotøj. Fungerer det fint til en der kun kravler? Har nemlig tænkt på hvad jeg skal give hende med at tøj til at have på udendørs (hun starter på tirsdag), det er jo lidt dumt måske at give hende regntøj på når det ikke regner

Anmeld

13. maj 2012

Clisolka

Hej med jer!

Hilsen

Vi har et ekstra sæt tøj liggende + sokker og strømpebukser. Vi har dog lidt flere bodyer liggende i hendes rum, da hun hurtigt sveder for meget - en dag havde de skiftet body på hende 3 gange 

Lige pt. bruger hun termosættet udenfor - regntøjet til regndage. Jeg har endnu ikke købt gummistøvler til hende, da de syntes det er lidt for tidligt for hende endnu (hun er 1½ og har gået siden januar), så hun har et par gummisko at rende rundt i udenfor. 

Hov, suttesko har hun også til indendørs brug 

Vi har netop valgt at have en taske med frem og tilbage hver dag - netop også fordi vi skal have egne bleer med. Så er vi sikre på at der er bleer nok 

Nårh ja - og en solhat her til de solrige dage 

Anmeld

13. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har altid haft et par sæt tøj + ekstra undertøj. Vi har haft det liggende og fyldt op løbende - det har fungeret fint.

Jeg ville købe gummistøvler til hende, da hun ellers ikke kan komme ud og lege når det regner.

Vi bruger ikke termotøjet så meget mere, da det er blevet varmere i vejret og jorden ikke er så koldt mere. Men spørg personalet hvad de foretrækker. Hvis legepladsen f.eks er i skygge kan det godt tænkes, at de stadigvæk bruger det.

Anmeld

13. maj 2012

Nea85

Mor-til-asta-09 skriver:

Tak for dit svar!

Mht. gummistøvlerne har jeg bare hørt, at det ikke er godt for de helt små - ved dog ikke hvad "der ligger bag"..

Jeg pakker lidt forskelligt, tror jeg, regntøjet kommer også til at ligge der fast

Anmeld

13. maj 2012

Moar2011

Nea85 skriver:

Hej med jer!

Hilsen

Hej

Held og lykke med det stoore ny skridt i jeres liv storm er snart 13mdr han har overtræks futter på isted for gummistøvler da han ikk kan gå og som hans pædagoger siger kommer de små ikk ned i vand pytterne jo.. 

Storm har et sæt tøj til at ligge derover som skifte.. Vi købte os termotøj og han bruger det aldrig.. Så vent til de spørg .. MEN en soool hat ville være en kanon ide ellers spørg de nok snart efter en .. En sove bamse /nusse klud når hun sover ( hvis hun bruger det)

Anmeld

13. maj 2012

Janni.

Silas er 14 mdr og går i dagpleje.

I hans taske har han:

- et ekstra sæt skiftetøj (fra inderst til yderst)

- et sæt regntøj

- et sæt termotøj

- overtræksfutter (han kravler stadig)

- en tynd hue

- en sovetrøje

Anmeld

13. maj 2012

Moar2011

LuLy skriver:

Blander mig lige her Vil bare lige høre hvordan med det der termotøj. Fungerer det fint til en der kun kravler? Har nemlig tænkt på hvad jeg skal give hende med at tøj til at have på udendørs (hun starter på tirsdag), det er jo lidt dumt måske at give hende regntøj på når det ikke regner

Altså her har storm en varm trøje , en sommerjakke og en sove jakke (fleece) .. Og så har han en køre "flyverdragt i fleece" derover også og de ting fungere super ved os kommer de ikk så tit ud i møg vejr de små ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.