Skiftetøj til vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2012

Clisolka

Babyklar skriver:

ved os kommer de ikk så tit ud i møg vejr de små ..

Det gør de små heller ikke i Isabellas vuggestue 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2012

lycly

Babyklar skriver:

Altså her har storm en varm trøje , en sommerjakke og en sove jakke (fleece) .. Og så har han en køre "flyverdragt i fleece" derover også og de ting fungere super ved os kommer de ikk så tit ud i møg vejr de små ..

Okay, så når de er ude, så har han bare sine almindelige bukser på? Tænker nemlig om ikke deres bukser så bliver lynhurtigt slidt når de sådan kravler rundt udenfor

Anmeld

13. maj 2012

Moar2011

LuLy skriver:

Okay, så når de er ude, så har han bare sine almindelige bukser på? Tænker nemlig om ikke deres bukser så bliver lynhurtigt slidt når de sådan kravler rundt udenfor

Altså en af pigerne i vores vs har jeg set bare kravle rundt i bukser jakje og overtræks futter .. hvilket jo passede til vejret .. Så alt ej sikke lej , molo , hummel, katvig og småfolk gem det til weekenderne .. Vuggestue er i "børnenes tegn" og ikk "hvem ser smarteste ud" forstår mig ret  

Anmeld

13. maj 2012

Mor-til-asta-09

LuLy skriver:

Blander mig lige her Vil bare lige høre hvordan med det der termotøj. Fungerer det fint til en der kun kravler? Har nemlig tænkt på hvad jeg skal give hende med at tøj til at have på udendørs (hun starter på tirsdag), det er jo lidt dumt måske at give hende regntøj på når det ikke regner

Ja det synes jeg bestemt. Det er super lækkert. Også fordi det er lidt tykkere, så de bliver ikke kolde på røven når de sidder på græsset f.eks.

Anmeld

13. maj 2012

Mor-til-asta-09

Nea85 skriver:

Tak for dit svar!

Mht. gummistøvlerne har jeg bare hørt, at det ikke er godt for de helt små - ved dog ikke hvad "der ligger bag"..

Jeg pakker lidt forskelligt, tror jeg, regntøjet kommer også til at ligge der fast

Det er bare at høre i vuggestuen, hvordan med gummistøvler. For kan også være de tænker at de helt små ikke skal ud når det regner osv..

Anmeld

13. maj 2012

Moar2011

Mor-til-asta-09 skriver:

Ja det synes jeg bestemt. Det er super lækkert. Også fordi det er lidt tykkere, så de bliver ikke kolde på røven når de sidder på græsset f.eks.

Øhh man skal måske høre vs om de bruger det, isted for man køber og køber .. Tit børn som ikk kravler sidder i barnevogn eller dårlig vejr slet ikk ude med mindre de ska sove vores søn har ikk haft hans på selvom det har lagt derover..

Anmeld

13. maj 2012

Mor-til-asta-09

Babyklar skriver:

Øhh man skal måske høre vs om de bruger det, isted for man køber og køber .. Tit børn som ikk kravler sidder i barnevogn eller dårlig vejr slet ikk ude med mindre de ska sove vores søn har ikk haft hans på selvom det har lagt derover..

Altså da min datter startede i dp brugte hun det, pga hun ikke kunne gå. men hun kunne jo godt kravle.. Men ved ikke om det er anderledes i VS

Anmeld

13. maj 2012

Moar2011

Mor-til-asta-09 skriver:

Altså da min datter startede i dp brugte hun det, pga hun ikke kunne gå. men hun kunne jo godt kravle.. Men ved ikke om det er anderledes i VS

Tror det meget forskelligt rundt om ..

Anmeld

13. maj 2012

Mor-til-asta-09

Babyklar skriver:

Tror det meget forskelligt rundt om ..

jep

Anmeld

13. maj 2012

trunte24

Nea85 skriver:

Hej med jer!

Min datter starter i vuggestue på tirsdag, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad jeres børn har liggende af skiftetøj i vuggestuen / dagplejen, og hvor meget af hver?

Vi har købt regntøj til hende, men er det ikke alt, alt for tidligt med gummistøvler til en pige på lidt over 1 år, der har gået halvanden måneds tid? Og hvad bruger man så i stedet?

Jeg er også lidt i tvivl, om vi bør købe termotøj, bruger jeres det nu, eller har de bare jakke eller fleecedragt på? Jeg tænker, at jeg altid kan spørge dernede, men det er nu rart at høre fra andre mødre også

Hilsen
Linnea (der ikke helt kan forstå, at hendes datter er blevet så stor nu )

Vi har den jakke han har på om morgenen, en soft shell jakke, fleece jakke,samt termo bukser og regn bukser. De små ved os komme ikke ud i dårligt vejr, så derfor intet disideret regntøj. Regnbukserne er mest hvis det er fugtigt på jorden osv.  Gummistøvler, alm sko, hjemmesko. Viggo har gummistøvler, men han har også gået i 7 måneder nu på trods af han"kun" er 18 måneder Men hvis hun kun har gået i 1½ måned ville jeg springe gumistøvler over lidt endnu, hvis det er muligt.

4 sæt skifte tøj, da jeg har en grissebasse, der gerne for skiftet i hvert fald blusen 2 gange om dagen pga at han spilder mad/ drikke eller fordi han leger med vand på toilettet

Så har vi en sove bluse og hans nusseklud.

Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.