Hvad synes I om Noelle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2012

Dinna88

Sjovt at der er nogle der ikke har hørt det før - det er brugt i Staterne, jeg kender til flere der hedder det  

Jeg synes det er super fint! Har slet ikke tænkt over det navn, men jeg synes egentlig det er rigtig smukt, sådan lidt.. Nuttet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2012

dorthemus

Fine_007 skriver:

JJeJeg

Tak, for dit svar

Jeg går ikke bevidst efter "specielle" eller "ubrugte navne".. Hvis Jeg en dag får en søn, skal han hedde Simon. 

Når det sagt, synes jeg desuden ikke der er noget galt i, når folk gerne vil give deres barn et navn, der er unikt. Det er bare hyggeligt og interssant lige at få andre folks mening

Jeg kan sagtens følge din tankegang et stykke...har selv givet min datter navnet Runa. Jeg synes bare det navn du har forelsket dig i ligger for langt fra vores nordiske ophav og kommer til at klinge mærkeligt hvis man så også har et nordisk/dansk efternavn jeg kender et barn der har fået navnet Dion Diego Hansen

Anmeld

13. maj 2012

Fine_007

Dinna88 skriver:

Sjovt at der er nogle der ikke har hørt det før - det er brugt i Staterne, jeg kender til flere der hedder det  

Jeg synes det er super fint! Har slet ikke tænkt over det navn, men jeg synes egentlig det er rigtig smukt, sådan lidt.. Nuttet

Tak, for dit svar.. og back up, hehe. 

Jeg har også selv haft kendskab til navnet længe. 

Anmeld

13. maj 2012

CS

Fine_007 skriver:

Jeg er blevet helt vild med navnet Noelle... og jeg har af en eller anden tosset grund meget svært ved at falde for pigenavne.

Hvad synes I? er det for mærkeligt? 

Alles meninger er velkomne!

Yndigt i mine øre

Anmeld

13. maj 2012

Fine_007

dorthemus skriver:

Jeg kan sagtens følge din tankegang et stykke...har selv givet min datter navnet Runa. Jeg synes bare det navn du har forelsket dig i ligger for langt fra vores nordiske ophav og kommer til at klinge mærkeligt hvis man så også har et nordisk/dansk efternavn jeg kender et barn der har fået navnet Dion Diego Hansen

Dion Diego Hansen er helt klart også en speciel cocktail  

Men jeg synes personlig det er en af tiderns force, at vi ikke alle sammen behøver at hedde Josephine eller Matin

Noelle er af fransk oprindelse, ligesom mit eget navn (Josephine). Der er faktisk utroligt mange "almindelige" navne, som ikke er af oprindelig nordisk ophav

Anmeld

13. maj 2012

Dinna88

Fine_007 skriver:

Tak, for dit svar.. og back up, hehe. 

Jeg har også selv haft kendskab til navnet længe. 

hehe, det var så lidt. 
Jeg synes ikke det gør noget, at barnet har et udenlansk-klingende fornavn og et Nordisk efteravn.

Min kæreste og jeg har snakket om navnet Aubree - det vil så være Aubree Laulund Rasmussen 

Anmeld

13. maj 2012

Fine_007

Det synes jeg bestemt heller ikke gør noget..

Aubree er også et VIRKELIGT sødt navn.. hvis det skal være det, håber jeg I holder fast i det, ligegyldigt hvad andre siger  

For vores vedkommende ville det muligvis blive en Noelle Høy Jensen. Vi er også indehavere af helt normale, kedelige og meget nordiske efternavne  

Anmeld

13. maj 2012

Trolde_mor

Har en kammerat der hedder Noel, og man tænker aldrig jul i forbindelse med hans navn.

Jeg tænker selvfølgelig på en dreng, men stavemåden er jo helt klart en pige, og dem omkring hende, vil jo straks tænke på når de hører navnet og kender hende

Så et med jul - tænk ikke på det, det vil omgivelserne ikke gøre når det er

Syntes det er et super fint navn

Anmeld

13. maj 2012

Lela

Synes det er rigtig fint - og egentlig ikke så specielt, Noelle/a falder da i meget god tråd med Isabel/le/a, Ella, Bella/e, Gabriella/e trenden

Anmeld

13. maj 2012

Fine_007

Trolde_mor skriver:

Har en kammerat der hedder Noel, og man tænker aldrig jul i forbindelse med hans navn.

Jeg tænker selvfølgelig på en dreng, men stavemåden er jo helt klart en pige, og dem omkring hende, vil jo straks tænke på når de hører navnet og kender hende

Så et med jul - tænk ikke på det, det vil omgivelserne ikke gøre når det er

Syntes det er et super fint navn

Mange tak, for dit svar  

Jeg synes nu heller ikke det skiller sig så meget ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.