Ja, du har født en barn, men gør det dig til professor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
lillemor92 skriver:

Du har ret i det med Fb, men det er ikke helt facebook der er mit problem, som der også står i mit indlæg... Er det de såkaldte professore som tror de ved ALT! Fordi de har født , hvilket jeg er skide irreteret over. Og ville derfor høre om der var flere herinde som også kendte til sådanne typer, også for at høre om andres erfaringer og meninger med disse "mødre" 

Dit eksempel fra FB er jo tåbeligt - hvad har hun ud af at skyde det ned, som du glæder dig til? 

Bortset fra det, så gælder det vel for de fleste områder i livet, at man gør sig klog på - og nogle gange FOR klog på - de områder, man har erfaring med. Jeg forstår godt pointen i, at man "kloger sig", hvis en gravid på forhånd har lagt en plan for både fødslen og de første syv år af barnets liv, og den virker helt urealistisk - så kan man godt, på en pæn måde, forberede vedkommende på, at det jo ikke er stensikkert, alt går som planlagt. Så meget professor bliver enhver mor - at hun ved, nogle ting går i vasken, og at børn ikke kan styres med en manual.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

chael

Åh ja, og jeg er selv blevet en af dem

Og du vil også blive angrebet af det

*C

Anmeld

11. maj 2012

chael

chael skriver:

Åh ja, og jeg er selv blevet en af dem

Og du vil også blive angrebet af det

*C

Altså, ville aldrig sige sådan noget som den person har skrevet på din fb.

Men ofte over for veninder, der er gravide, eller kun har 1 barn (jeg har selv 3 stks) så kan jeg hurtigt høre mig selv kloge den lidt for meget

Anmeld

11. maj 2012

Mamalou

Dem er der mange af = cand.mag.baby

Anmeld

11. maj 2012

Fenja09

Man kan lige så godt vænne sig til, at der altid vil være folk der har en større viden omkring tingene - tror de i hvert fald. Det vil du sikkert også opleve når du har født og når barnet er 1, 2 og 15 år, så er det bare med nogle andre ting.

Synes duskal blæse på, hvad andre mener og så kun bruge tid på de råd du finder givende.

Pøj pøj med MD scanning - og uanset om man får køn eller ej at vide, så er det altid fantastisk at se sin lille guldklump

/Fenja

Anmeld

11. maj 2012

Clisolka

Dem er der mange af = cand.mag.baby

Åh ja, jeg mødte nogle af dem i graviditeten - og det bliver kun værre af at selv at få barn... Jeg plejer at lade det komme ind af det ene øre - og hurtigt ud af det andet. Jeg skal nok have min egen mening 

Anmeld

12. maj 2012

Mamalou

Babymor2010 skriver:

Åh ja, jeg mødte nogle af dem i graviditeten - og det bliver kun værre af at selv at få barn... Jeg plejer at lade det komme ind af det ene øre - og hurtigt ud af det andet. Jeg skal nok have min egen mening 

Det gjorde jeg også og især efter Villads blev født. Jeg lader det også gå ind af det ene øre og ud af det andet, og tager det jeg kan bruge... Jeg ved at langt de fleste gør det af bedste mening, så det kan ikke sætte mit p.. i kog

Anmeld

12. maj 2012

Ilya

Haha kom sådan til at smile over dette indlæg.... især med dit passende profilbillede til. Episk.

Jo! Kender dem godt! Men det skal siges, at jeg også kender mentaliteten fra andre sammenhænge. Eksempelvis er jeg meget glad for katte, men har oplevet samme hierakiske mentalitet i kattefora, hvor det naturligvis KUN er racekatteavlerne som har de rigtige og forkerte svar på alting og vi andre kan godt pakke sammen...

Sådan er det nemlig også med mange mødre. Det virker lidt som om, de ikke kun skal opdrage og oplære deres børn, men pludselig også resten af verden...? Altså, det havde jeg da min egen mor til at gøre, det bliver ikke pludselig deres arbejde!

Anyways, jeg vender også bare det døve øre til og glæder mig til fødslen og at jeg dermed avancerer til én af de rigtige mødre, hvis mening langt overvejer andres i vigtighed... Pjat.

Anmeld

12. maj 2012

Ilya

Dit eksempel fra FB er jo tåbeligt - hvad har hun ud af at skyde det ned, som du glæder dig til? 

Bortset fra det, så gælder det vel for de fleste områder i livet, at man gør sig klog på - og nogle gange FOR klog på - de områder, man har erfaring med. Jeg forstår godt pointen i, at man "kloger sig", hvis en gravid på forhånd har lagt en plan for både fødslen og de første syv år af barnets liv, og den virker helt urealistisk - så kan man godt, på en pæn måde, forberede vedkommende på, at det jo ikke er stensikkert, alt går som planlagt. Så meget professor bliver enhver mor - at hun ved, nogle ting går i vasken, og at børn ikke kan styres med en manual.

"Jeg forstår godt pointen i, at man "kloger sig", hvis en gravid på forhånd har lagt en plan for både fødslen og de første syv år af barnets liv, og den virker helt urealistisk - så kan man godt, på en pæn måde, forberede vedkommende på, at det jo ikke er stensikkert, alt går som planlagt." - Hvorfor?

Som alle andre mennesker her i verden, er der da ikke noget i vejen med at gøre sine egne erfaringer? Og som selv Sokrates  brokkede sig over, så vil ungdommen altså ikke lytte og begår igen og igen de samme dumheder.

Det er jo helt menneskeligt, og det skal man da bare have lov til! Lad dog den gravide glæde sig og planlægge og bygge mental rede, hun bliver da klogere på vejen og vokser med opgaven. Lige som alle andre.

Don't be a killjoy.

Anmeld

12. maj 2012

maria_wlt

Carl-Emil's mor skriver:

du har mødt en fra den såkaldte elite gruppe af mødre og de er til at  har også et par stykker i dem jeg kender og de har skide skarpe albuer.. jeg har lært bare at give en albue igen eller ignorer dem...

Jeg var til et arrangement da jeg var gravid med en flok mødre og da jeg fik luftet at jeg elsker mærke tøj kom de flyvende som jægerfly og hakkede på en for " det er spild af penge" " du bliver klogere " ...

smil sig ja ja og sig " vi bor jo heldigvis i et frit land"

Skrevet lige efter mine tanker 

Bare tag kommentaren og stik den op hvor solen ikke skinner 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.