Anonym skriver:
Jeg lagde mærke her til morges at lidt højere oppe end min klitoris var der revnet lidt og der var rødt, så har jeg et problem at det sviger når jeg har sex, det så svært at nyde det. Her en time senere gør det stadigvæk ondt.. Hjælp
Er 18 uger
lyder måske som svamp - kan også klø helt uhæmmet - gør det fx på mig når jeg får en omgang.
så ringer jeg til lægen og får en vagitorie (stikpille til skeden) og creme, og så er det væk inden for en uge.
Men hvis du ikke er sikker på hvordan det føles at have svamp, skal du liiige en tur forbi lægen.
Endvidere ændrer hormonbalancen sig drastisk når man bliver gravid - det er ganske normalt at få sarte slimhinder i skeden, og så kan det svie og gøre ondt ved sex. Led jeg selv af da jeg var gravid. Det er også derfor at nogen lettere får svampeinfektioner.
At du tisser meget er ganske normal i en graviditet - men kan også være tegn på blærebetændelse, som ofte er symptomfri hos gravide. Bla derfor de tjekker gravides urin ved hvert jordemoder/lægebesøg. Bed lægen undersøge din urin en ekstra gang, når du alligevel er deroppe.
Man kan ikke få kønssygdomme af svømmehal eller offentlige toiletter, og du er jo blevet tjekket for kønssygdomme tidligt i graviditeten - så slap du bare af.
Anmeld