moderkageproeve..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2012

GUSO

1234567890 skriver:

vil i dele jeres erfaringer med moderkageproeve?

hvor ondt goer det ?

hvad med de naeste par dage ?

hvordan er det at det foregaar ?

er det rigtig de stikker gennem navlen ?

Havde i nogen bloedninger efter proeven eller andet ?

Hej.. Vil være ærlig og sige det et meget ubehageligt men heldigvis hurtig overstået, det gør ikke ondt men føles meget mærkeligt.. Jeg havde slet ikke ondt efterfølgende heller ikke kramper eller blødninger, det værste var for mig den ventetid til man får de første svar på prøven.. krydser for alt er ok med din lille bebs.. Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Gravid2012

Tanja1234 skriver:

Det passer perfekt med min oplevelse. Det var en moderkagebiopsi.

aaarh hedder det en moderkagebiopsi... og ikke en proeve... saa laerte jeg ogsaa det idag

Anmeld

10. maj 2012

MMOGM

1234567890 skriver:

aarh det er da dejlig at hoere at i fik en rask baby... haaber jeg ogsaa er saa heldig

Selvfølgelig er du det!  

Anmeld

10. maj 2012

Gravid2012

GUSO skriver:

Hej.. Vil være ærlig og sige det et meget ubehageligt men heldigvis hurtig overstået, det gør ikke ondt men føles meget mærkeligt.. Jeg havde slet ikke ondt efterfølgende heller ikke kramper eller blødninger, det værste var for mig den ventetid til man får de første svar på prøven.. krydser for alt er ok med din lille bebs.. Camilla

okay mange tak fordi du fortalte om din erfarering... var det en rask baby ?

Anmeld

10. maj 2012

Mutti2B

AnnaKJ skriver:

Tænker bare lidt, at den bedste læge jo burde vide hvornår sådan nogle prøver burde foretages 

Men ja, man må da håbe at han ved hvad han gør.

På Rigshospitaletets hjemmeside står der:

Moderkageprøven kan tages mellem ca. 11 og 16 graviditetsuger, mens fostervandsprøve tages fra 16 uger.

Så det er jo indenfor grænsen. Hvad den er i udlandet ved jeg ikke. Men ved bare at man i DK hverken vil lave den ene eller anden undersøgelse når tallene er over 1:300.

Anmeld

10. maj 2012

GUSO

1234567890 skriver:

okay mange tak fordi du fortalte om din erfarering... var det en rask baby ?

Ja heldigvis.. Det har været det hele værd ville gøre det igen hvis eg stod i samme situation.. På trods af den meget hårde ventetid.. Held og lykke til dig..

Anmeld

10. maj 2012

Gravid2012

GUSO skriver:

Ja heldigvis.. Det har været det hele værd ville gøre det igen hvis eg stod i samme situation.. På trods af den meget hårde ventetid.. Held og lykke til dig..

mange tak

Anmeld

10. maj 2012

AnnaK89

Mutti2B skriver:

På Rigshospitaletets hjemmeside står der:

Moderkageprøven kan tages mellem ca. 11 og 16 graviditetsuger, mens fostervandsprøve tages fra 16 uger.

Så det er jo indenfor grænsen. Hvad den er i udlandet ved jeg ikke. Men ved bare at man i DK hverken vil lave den ene eller anden undersøgelse når tallene er over 1:300.

http://www.hosp.dk/hhfoedeafdelingen.nsf/ResponseDokumenter/876AF9CE0A97CDA0C1256C6700568853

Her fandt jeg det om de 11-14 uger og det passer nemlig med hvad jeg selv fik at vide, da der var snak om at jeg skal skulle have en.

Men ja, det kan jo være at det er noget andet i udlandet.

Anmeld

10. maj 2012

Gravid2012

AnnaKJ skriver:

http://www.hosp.dk/hhfoedeafdelingen.nsf/ResponseDokumenter/876AF9CE0A97CDA0C1256C6700568853

Her fandt jeg det om de 11-14 uger og det passer nemlig med hvad jeg selv fik at vide, da der var snak om at jeg skal skulle have en.

tak det tager jeg lige et kig paa...

Anmeld

10. maj 2012

Mutti2B

AnnaKJ skriver:

Ej, kan de da lige blive enige . Lidt skræmmende at der ikke er ens retningslinjer på de danske sygehuse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.