moderkageproeve..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2012

Tulle28

1234567890 skriver:

nu spoerger jeg nok lidt dum, men dette er foerste gang jeg er gravid, hvordan foeles plukveer ? tak for dit svar

Maven bliver helt hård:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

AnnaK89

Men en moderkagebiopsi foretages normalt kun indenfor uge 11-14. Og derefter er det normalt en fostervandsprøve 

Må da sige, at din læge efterhånden forekommer mig utrolig underlig 

Anmeld

10. maj 2012

Mutti2B

1234567890 skriver:

ja men han fik et kig paa hvor min moderkage er, og han sagde vi kunne lave saadan en istedet for... og fandt ud af at mine tal var 1:360 (og ikke 1:1400) han havde ikke regnet mine blodproever ud med min alder osv. Saa jeg besluttede mig for at faa en imorgen, altsaa moderkageprove...

Det lyder da ikke som om der er særlig meget styr på det . Hvor langt er du henne?

Anmeld

10. maj 2012

Tanja1234

Tulle28 skriver:

Har kun erfaring med fostervandsprøve, men proceduren er den samme.

Kom ind og lagde mig på briksen, blev scannet og så gik de igang. De scanner hele tiden, så de sikrer at de ikke rammer barnet. Det gør ikke mere ondt end at få taget en blodprøve og selve prøven tager ikke mere end et minut ca. Til sidst fik jeg lidt plukveer og det var ikke så rart, men det var ikke smertefuldt - bare ubehageligt. Bagefter skal du ligge og hvile dig en halv times tid og så skal du hjem og slappe fuldstændig af bagefter. Jeg var sygemeldt dagen efter, havde ikke smerter, men lidt plukveer. Efterfølgende mærkede jeg ikke noget til det.

Det passer perfekt med min oplevelse. Det var en moderkagebiopsi.

Anmeld

10. maj 2012

MMOGM

1234567890 skriver:

det goer ik noget.. vil hellere vide alt, end at blive overrasket...

Men for mig imorgen kl 8, der skal jeg ha saadan en

Jeg Krydser alt det jeg kan!

Og selvfølgelig er din baby sund og rask! kan se du har "gode" odds. Du skal tænke på at der kun er 1 barn ud af de tal du har fået, som er sygt. Vi fik en risikovurdering på 1:87, og vores lille dreng er sund og rask! Så kan ikke se hvorfor din lille baby ikke skulle være det  

Glæder mig til at få en opdatering, og krydser finger for alt er som det skal være

Anmeld

10. maj 2012

Gravid2012

AnnaKJ skriver:

Men en moderkagebiopsi foretages normalt kun indenfor uge 11-14. Og derefter er det normalt en fostervandsprøve 

Må da sige, at din læge efterhånden forekommer mig utrolig underlig 

jeg er 15 uger henne nu for at vaere praesic... hmm, men maa haabe han ved hvad han goer, har i hvert fald valgt den bedste laege hernede. for alt gaar som det skal ...

Anmeld

10. maj 2012

AnnaK89

1234567890 skriver:

jeg er 15 uger henne nu for at vaere praesic... hmm, men maa haabe han ved hvad han goer, har i hvert fald valgt den bedste laege hernede. for alt gaar som det skal ...

Tænker bare lidt, at den bedste læge jo burde vide hvornår sådan nogle prøver burde foretages 

Men ja, man må da håbe at han ved hvad han gør.

Anmeld

10. maj 2012

Gravid2012

Mutti2B skriver:

Det lyder da ikke som om der er særlig meget styr på det . Hvor langt er du henne?

nej men haaber da han ved hvad han goer... jeg er 15 uger henne nu..

Anmeld

10. maj 2012

Gravid2012

AnnaKJ skriver:

Tænker bare lidt, at den bedste læge jo burde vide hvornår sådan nogle prøver burde foretages 

Men ja, man må da håbe at han ved hvad han gør.

Anmeld

10. maj 2012

Gravid2012

Mikkala91 skriver:

Jeg Krydser alt det jeg kan!

Og selvfølgelig er din baby sund og rask! kan se du har "gode" odds. Du skal tænke på at der kun er 1 barn ud af de tal du har fået, som er sygt. Vi fik en risikovurdering på 1:87, og vores lille dreng er sund og rask! Så kan ikke se hvorfor din lille baby ikke skulle være det  

Glæder mig til at få en opdatering, og krydser finger for alt er som det skal være

aarh det er da dejlig at hoere at i fik en rask baby... haaber jeg ogsaa er saa heldig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.