moderkageproeve..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.130 visninger
30 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

Gravid2012

vil i dele jeres erfaringer med moderkageproeve?

hvor ondt goer det ?

hvad med de naeste par dage ?

hvordan er det at det foregaar ?

er det rigtig de stikker gennem navlen ?

Havde i nogen bloedninger efter proeven eller andet ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Gravid2012

10. maj 2012

MMOGM

1234567890 skriver:

vil i dele jeres erfaringer med moderkageproeve?

hvor ondt goer det ?

hvad med de naeste par dage ?

hvordan er det at det foregaar ?

er det rigtig de stikker gennem navlen ?

Havde i nogen bloedninger efter proeven eller andet ?

Hejsa,

Jeg har været igennem sådan én, og nej, de stikker ikke en igennem navlen

Men jeg syntes det er en rigtig ubehagelig oplevelse. Jeg blev rigtig svimmel og dårlig, og fik rigtig mange smerter bagefter. Men de stikker en lang nål ned i din mave, der hvor din moderkage ligger. Jeg havde ingen blødninger eller noget efter den

Anmeld

10. maj 2012

Mutti2B

Lidt forvirret for den anden dag var det en fostervandsprøve

Anmeld

10. maj 2012

Gravid2012

Mikkala91 skriver:

Hejsa,

Jeg har været igennem sådan én, og nej, de stikker ikke en igennem navlen

Men jeg syntes det er en rigtig ubehagelig oplevelse. Jeg blev rigtig svimmel og dårlig, og fik rigtig mange smerter bagefter. Men de stikker en lang nål ned i din mave, der hvor din moderkage ligger. Jeg havde ingen blødninger eller noget efter den

tak fordi du svarede naar du siger ubehagelig, er det saa pga af din svimmelhed og smerter bagefter, eller gjorder det ogsaa ondt da han puttede naalen ind i dig?

Anmeld

10. maj 2012

Tulle28

Har kun erfaring med fostervandsprøve, men proceduren er den samme.

Kom ind og lagde mig på briksen, blev scannet og så gik de igang. De scanner hele tiden, så de sikrer at de ikke rammer barnet. Det gør ikke mere ondt end at få taget en blodprøve og selve prøven tager ikke mere end et minut ca. Til sidst fik jeg lidt plukveer og det var ikke så rart, men det var ikke smertefuldt - bare ubehageligt. Bagefter skal du ligge og hvile dig en halv times tid og så skal du hjem og slappe fuldstændig af bagefter. Jeg var sygemeldt dagen efter, havde ikke smerter, men lidt plukveer. Efterfølgende mærkede jeg ikke noget til det.

Anmeld

10. maj 2012

Gravid2012

Mutti2B skriver:

Lidt forvirret for den anden dag var det en fostervandsprøve

ja men han fik et kig paa hvor min moderkage er, og han sagde vi kunne lave saadan en istedet for... og fandt ud af at mine tal var 1:360 (og ikke 1:1400) han havde ikke regnet mine blodproever ud med min alder osv. Saa jeg besluttede mig for at faa en imorgen, altsaa moderkageprove...

Anmeld

10. maj 2012

MMOGM

1234567890 skriver:

tak fordi du svarede naar du siger ubehagelig, er det saa pga af din svimmelhed og smerter bagefter, eller gjorder det ogsaa ondt da han puttede naalen ind i dig?

Både pga. svimmelhed og smerter, men når de skal ned og tage en prøve af moderkagen, har de den der lange nål, med et håndtag for enden, og den skal hun "skrue" noget af moderkagen ud med, og både lyden og følelsen er ubehagelig.

Det er ikke for at skræmme dig, men har også hørt nogen der ikke syntes det var så slemt

Anmeld

10. maj 2012

Gravid2012

Tulle28 skriver:

Har kun erfaring med fostervandsprøve, men proceduren er den samme.

Kom ind og lagde mig på briksen, blev scannet og så gik de igang. De scanner hele tiden, så de sikrer at de ikke rammer barnet. Det gør ikke mere ondt end at få taget en blodprøve og selve prøven tager ikke mere end et minut ca. Til sidst fik jeg lidt plukveer og det var ikke så rart, men det var ikke smertefuldt - bare ubehageligt. Bagefter skal du ligge og hvile dig en halv times tid og så skal du hjem og slappe fuldstændig af bagefter. Jeg var sygemeldt dagen efter, havde ikke smerter, men lidt plukveer. Efterfølgende mærkede jeg ikke noget til det.

nu spoerger jeg nok lidt dum, men dette er foerste gang jeg er gravid, hvordan foeles plukveer ? tak for dit svar

Anmeld

10. maj 2012

Gravid2012

Mikkala91 skriver:

Både pga. svimmelhed og smerter, men når de skal ned og tage en prøve af moderkagen, har de den der lange nål, med et håndtag for enden, og den skal hun "skrue" noget af moderkagen ud med, og både lyden og følelsen er ubehagelig.

Det er ikke for at skræmme dig, men har også hørt nogen der ikke syntes det var så slemt

det goer ik noget.. vil hellere vide alt, end at blive overrasket...

Men for mig imorgen kl 8, der skal jeg ha saadan en

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.