Hundefodder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2012

Faith

Mimic skriver:

nu må jeg ltså lige brokke mig lidt, eller rettere sige at jeg er meget uening...

Det billige foder er absolut lige så fint som det dyre ( se link)

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/02/10/10145218

citat:

Ekspert: - Ingen dokumentation for påstande
Lektor i biologi Jan Elnif, der underviser dyrlægestuderende på LIFE, der før hed Den Kgl. Veterinære Landbohøjskole, har set på dokumentation, og bedømmelsen er klar:

- Der er intet her, der dokumenterer, at det billige foder skulle være sværere at fordøje for dyrene, at det skulle indeholde dårlige råvarer eller at det skulle betyde et kortere liv for dyret, siger han.

Alt fuldfoder er produceret efter de samme internationale standarder, der blandt andet regulerer, hvor meget protein og andet indhold, foderet minimum skal rumme for at give dyret tilstrækkelig ernæring.

http://www.dr.dk/DR1/penge/2010/02/10145847.htm

Tror såmænd ikke det billige foder giver hunden et dårligere eller kortere liv. Men de gange vi har brugt et billigt foder, har vores hund lynhurtigt fået fedtet og skællet pels, skidt op til 4 gange om dagen og slået de mest harske prutter. Så vi sværger til et dyrere foder fordi vi synes det giver en mere lækker hund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Isabella_mor

vi bruger det fra dyrehandleren, fordi jeg mener når man anskaffer sig en hund er det også vigtigt at den får noget mad der er beregnet til den. enten racemæssigt eller størrelsesmæssigt... der har vi så en der passer til vores hund og han elsker det, og får KUN tørfoder fra det mærke... 

og det fungere fint...

så har vi så sådan et ti turs kort så vi får et stempel hver gang vi køber en pose, og så får vi den 10'ende pose gratis... det er  helt i orden

jeg vil ikke fodre min hund med det billige foder fra brugsen eller pedegree... fordi jeg simpelthen ikke tror det er sundt for hunde at få det. og fordi at jeg tager mig råd til at købe det gode mad til min hund... hvis det er at det kniber med pengene kan jeg selvfølgelig se mig nødsaget til at købe det billige for at han får mad i det heletaget. men når det er at jeg føler at jeg har pengene til at give ham noget ordenligt, så får han det... 

Anmeld

10. maj 2012

mn

annec skriver:

Hvilket hundefodder bruger i? Bruger i det dyre fra dyrehandlerne, eller bruger i det fra supermarkedet? Og hvorfor

vi bruger Royal Canin til små hunde racer. Vi fik en lille pose med til hunden da vi købte ham og han elsker bare det fodder det er væk på få minutter. De få gange han har prøvet en potion af noget andet har han ikke gidet spise det eller kun spist meget lidt. Derudover har jeg den holdning at jeg har købt en hund der kan leve længe, så derfor skal den også have den mad som jeg tror er sundest for ham og derved lever længst muligt. Desuden har jeg den holdning at hvis min hund skulle have det aller billigeste der findes af mad så skal jeg også og det må jeg ærligt indrømme jeg synes livet er for kort til at nøjes med kun at spise mad fordi det er billigt. Jeg spiser kun det mad jeg synes smager godt og det skal min hund da også have lov til. Det nævnte mærke kan købes i stort set alle dyreforretninger, men vi kan ikke købe det ved dyrlægen.

Anmeld

10. maj 2012

B&J

Carl-Emil's mor skriver:

I  når du skriver om hunde for selvom du ikke er i faget så har du så utrolig stor og god viden og det er præcis folk som dig der gør mit job tusind gange sjovere

Du er bare så fantastisk

Anmeld

10. maj 2012

Carl-Emil's mor

B&J skriver:

Du er bare så fantastisk

jeg mener det virkelig fuldt ud...

Du har i alt den tid jeg har været inde og der har været snak om dyr haft et utrolig fornuftigt og jordfattet indblik og det er virkelig prisværdigt flere som dig og vi ville have flere ynkelig hunde i danmark

og tusind tak da

Anmeld

10. maj 2012

B&J

Carl-Emil's mor skriver:

jeg mener det virkelig fuldt ud...

Du har i alt den tid jeg har været inde og der har været snak om dyr haft et utrolig fornuftigt og jordfattet indblik og det er virkelig prisværdigt flere som dig og vi ville have flere ynkelig hunde i danmark

og tusind tak da

taak man lære jo blodt hvad der er godt for ens dyr... min kat får selv acana og hun ELSKER det hihiihih og hun har den skønneste pels og måske er posen dyr men hold da vimmer man jeg har mad til længe også og det er jo såå fedt dyrt men spare i en anden ende og ved mit dyr har det så godt og får fodder der er luksus

Anmeld

10. maj 2012

AnnaK89

Da vi havde vores franske bulldog, købte vi det dyre - nærmere bestemt Eukanuba Det var det bedst for hans lidt sarte mave og han fik en rigtig lækker pels

Anmeld

10. maj 2012

annec

AnnaKJ skriver:

Da vi havde vores franske bulldog, købte vi det dyre - nærmere bestemt Eukanuba Det var det bedst for hans lidt sarte mave og han fik en rigtig lækker pels

Det bruger vi også :-)

Anmeld

10. maj 2012

Aabye

Jeg bruger Taste Of The Wild da det ikke er fyldt med alt muligt unødvendige fyldstoffer.. Der er hverken korn eller farvestoffer i.. Jeg køber det i england... Jeg går aldrig tilbage til foder med korn i..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.