Monis skriver:
Hej piger.
Jeg er nu 7 dage over tid og er mildest talt VANVITTIGT UTÅLMODIG!
-Og der er ikke rigtigt tegn til, at der sker noget lige foreløbigt....

Jeg har fået tid til igangsættelse mandag, hvor jeg er 11 dage over tid, dvs 41+4. -Dog fik vi af vide, at hvis der var travlt på fødegangen, så blev vi sendt hjem igen og måtte komme igen tirsdag
Jeg håber godt nok, at der sker noget inden!
Jeg har læst på nettet, at der er større risiko for en længere og mere smertefuldfødsel ved igangsættelse samt at der er større risiko for kejsersnit.
MEN hvad er jeres erfaringer og oplevelser med igangsættelse?
Hilsen den MEGET utålmodige....
igangsættelsesforsøg med stikpille 10 dage over tid. fik en om morgnen - fik kun små smertefrie plukveer. fik igen om aftenen - ingen reaktion OVERHOVEDET, ikke engang en lille plikve. Næste morgen en stikpille mere - igen ingen reaktion. Blev om aftenen tilbudt ballonudvidelse, da stikpilerne jo ikke virkede, hvilket jeg takkede ja til.
AV det gjorde ondt at få lagt - og havde veer i 5-6 timer derefter, hvorefter de gik i sig selv igen. næste morgen var de i tvivl om de overhovedet kunne prikke vandet - men det lykkedes tilsidst.
derefter opførte baby sig ikke helt som han skulle,, og jeg blev lænket til sengen med en ctg. Da mine egne veer STADIG ikke gad komme igang, stod den på vedrop efter 2 timer. Baby drillede endnu mere, og han fik elektrode på hovedet... Nu kunne jeg ikke engang komme ud og tisse.
de skruer gradvist op for vedroppet, og i starten følte jeg det kun som spændinger. Efter et par timer kunne det mærkes, og efter 3 gjorde det VIRKELIG ondt - turde dog ikke den der epidural, så ventede yderligere et par timer i ulidelig vestorm før jeg var så desperat at jeg sagde je. Ingen vepause, bare veer der toppede, og dalede lidt. Desværre havde anestæsien travlt, så kom til at vente 5 timer på epi. fik kun fred 1 time, og så begyndte det forfra - dog med pauser mellem veerne denne gang...
Selve fødslen var det mindste af det hele - 11 min og 3 skub, så var han ude.
Fra veerne begyndte at bide til han var ude gik ca 12 timer