7 dage over tid - igangsættelse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2012

TrineMine86

Monis skriver:

Hej piger.

Jeg er nu 7 dage over tid og er mildest talt VANVITTIGT UTÅLMODIG!

-Og der er ikke rigtigt tegn til, at der sker noget lige foreløbigt....

Jeg har fået tid til igangsættelse mandag, hvor jeg er 11 dage over tid, dvs 41+4. -Dog fik vi af vide, at hvis der var travlt på fødegangen, så blev vi sendt hjem igen og måtte komme igen tirsdag 

Jeg håber godt nok, at der sker noget inden!

Jeg har læst på nettet, at der er større risiko for en længere og mere smertefuldfødsel ved igangsættelse samt at der er større risiko for kejsersnit.

MEN hvad er jeres erfaringer og oplevelser med igangsættelse?

Hilsen den MEGET utålmodige....

åhh hvor kan jeg godt forstå du er ved at blive vanvittig

håber det går igang af sig selv

ikke for at skræmme dig, men her er min historie ang. igangsættelse:

blev sat igang 41+4 med stikpiller x 2, fik veer om aftenen, de varede hele natten og gik i sig selv igen, dagen efter fik jeg så 2 stikpiller af gangen, de snakkede om at tage vandet men lod være, 2 stikpiller igen om eftermiddagen, blev lovet at hvis der ikke skete noget her, så ville de tage vandet dagen efter 41+6.. der skete intet, møder ind 41+6 de har for travlt på fg til at tage vandet - de giver mig en sove tabl og akupunktur og beder mig om at sove, så jeg kan være frisk til at få taget vandet om eftermiddagen - om eftermiddagen prøver de flere gange at tage vandet - det lykkedes ikke, jeg får 2 stikpiller istedet og bliver sendt hjem IGEN..

42+0 møder ind direkte på fg kl 8.00, får sat ve-drop op - veerne går igang, vandet går, har massive og hårde veer, der prøvet at ligge epi-blokade, de må  opgive efter 7 forsøg.. jeg føder kl 21.25 ved aks, da min søn kom skævt ned i bækkenet.

det blev en lang fortælling og håber virkelig at du får en nem og ukompliceret fødsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Monis

Tak for alle jeres svar. Jeg kan forstå på det hele, at der er meget blandede oplevelser med igangsættelse.

-Det kunne da være dejligt, hvis det viste sig, at jeg allerede var åbnet mig nogle centimeter, når vi når til mandag.
Jeg går udfra, at de laver en underlivsundersøgelse, inden de skyder en stikpille i mig?!

Puha hvor kunne det være skønt, hvis baby selv fandt vej ud inden. Jeg er godt nok KLAR!

-Men har hverken haft tegnblødning eller set noget til nogen slimprop. Har kun plukveer on/off - så der sker nok ikke noget foreløbigt

Anmeld

10. maj 2012

Monis

tithi skriver:

Jeg blev sat i gang 9 dage over tid. Jeg var 3 cm åben så de tog vandet, 11,5 time efter havde jeg født.

Held og lykke med det

Uha det kunne godt nok være fedt, hvis de kunne nøjes med at tage vandet, så jeg slipper for stikpillerne. Så har ens krop jo allerede lavet en del af forarbejdet...

Kunne du godt mærke, at du allerde havde været i gang med at udvide dig?

Anmeld

10. maj 2012

Monis

Månsson skriver:

Jeg blev sat igang på termin den 22/9 med stikpille 2gange den dag, 23/9 2 gange igen og den 24/9 fødte jeg efter 20 timer med konstante veer mere eller mindre.. Men det er jo ikke til at vide om det os havde været sådan hvis jeg ikke var blevet sat igang.. Det eneste de mente var en bivirkning var veestorm som fik babys hjertelyd til at dykke engang imellem

Og der var ingen veer efter de første to stikpiller?

Ja så vidt jeg kan læse mig til/har hørt, så er der større risiko for vestorm ved igangsættelse. -Avs!

Anmeld

10. maj 2012

Monis

TrineMine86 skriver:

åhh hvor kan jeg godt forstå du er ved at blive vanvittig

håber det går igang af sig selv

ikke for at skræmme dig, men her er min historie ang. igangsættelse:

blev sat igang 41+4 med stikpiller x 2, fik veer om aftenen, de varede hele natten og gik i sig selv igen, dagen efter fik jeg så 2 stikpiller af gangen, de snakkede om at tage vandet men lod være, 2 stikpiller igen om eftermiddagen, blev lovet at hvis der ikke skete noget her, så ville de tage vandet dagen efter 41+6.. der skete intet, møder ind 41+6 de har for travlt på fg til at tage vandet - de giver mig en sove tabl og akupunktur og beder mig om at sove, så jeg kan være frisk til at få taget vandet om eftermiddagen - om eftermiddagen prøver de flere gange at tage vandet - det lykkedes ikke, jeg får 2 stikpiller istedet og bliver sendt hjem IGEN..

42+0 møder ind direkte på fg kl 8.00, får sat ve-drop op - veerne går igang, vandet går, har massive og hårde veer, der prøvet at ligge epi-blokade, de må  opgive efter 7 forsøg.. jeg føder kl 21.25 ved aks, da min søn kom skævt ned i bækkenet.

det blev en lang fortælling og håber virkelig at du får en nem og ukompliceret fødsel

Puha for søren. Sikke en lang omgang og sikke da en masse besvær, for så at ende i et akut kejsersnit. Jeg håber, det går nemmere her

Men bare der kommer en rask og sund baby ud, så kan jeg vist ikke tillade mig at brokke mig.

Anmeld

10. maj 2012

morbibi

Monis skriver:

Hej piger.

Jeg har fået tid til igangsættelse mandag, hvor jeg er 11 dage over tid, dvs 41+4. -Dog fik vi af vide, at hvis der var travlt på fødegangen, så blev vi sendt hjem igen og måtte komme igen tirsdag 

Jeg har læst på nettet, at der er større risiko for en længere og mere smertefuldfødsel ved igangsættelse samt at der er større risiko for kejsersnit.

Jeg er blevet sat igang hver evige eneste gang og ingen af mine fødsler har været ens. Den ene varede i over 30 timer fra første ve og en anden tog kun 1 time fra første ve. Man bliver kun sat igang med en stikpille, hvis man ikke er moden forneden og er man moden, kan de fjerne hinder eller prikke hul på vandet. Jeg har prøvet begge dele og endda kommet igang, selvom vandet var taget og endte med ve drop

Anmeld

10. maj 2012

morethanperfect

Monis skriver:

Hej piger.

Det var en fantastisk oplevelse for mig

Mit vand gik en fredag aften , og blev sat i gang Lørdag eftermiddag ved 14 tiden , med drop ..
Han kom ud 22:46
Forløbet gik perfekt , og efter som jeg ikke aner hvordan en "normal" fødsel forløber , håber jeg lidt på at jeg blir sat igang igen når tiden er
inde  

Anmeld

10. maj 2012

Monis

morbibi skriver:

Jeg er blevet sat igang hver evige eneste gang og ingen af mine fødsler har været ens. Den ene varede i over 30 timer fra første ve og en anden tog kun 1 time fra første ve. Man bliver kun sat igang med en stikpille, hvis man ikke er moden forneden og er man moden, kan de fjerne hinder eller prikke hul på vandet. Jeg har prøvet begge dele og endda kommet igang, selvom vandet var taget og endte med ve drop

Tak for info. Så håber jeg godt nok, at jeg er moden forneden, når vi kommer til mandag!

Det ville være rart at nøjes med at få prikket vand/ fosterhinder.

Anmeld

10. maj 2012

Holbæktrunten

Monis skriver:

Hej piger.

igangsættelsesforsøg med stikpille 10 dage over tid. fik en om morgnen -  fik kun små smertefrie plukveer. fik igen om aftenen - ingen reaktion OVERHOVEDET, ikke engang en lille plikve. Næste morgen en stikpille mere - igen ingen reaktion. Blev om aftenen tilbudt ballonudvidelse, da stikpilerne jo ikke virkede, hvilket jeg takkede ja til.

AV det gjorde ondt at få lagt - og havde veer i 5-6 timer derefter, hvorefter de gik i sig selv igen. næste morgen var de i tvivl om de overhovedet kunne prikke vandet - men det lykkedes tilsidst.

derefter opførte baby sig ikke helt som han skulle,, og jeg blev lænket til sengen med en ctg. Da mine egne veer STADIG ikke gad komme igang, stod den på vedrop efter 2 timer. Baby drillede endnu mere, og han fik elektrode på hovedet... Nu kunne jeg ikke engang komme ud og tisse.

de skruer gradvist op for vedroppet, og i starten følte jeg det kun som spændinger. Efter et par timer kunne det mærkes, og efter 3 gjorde det VIRKELIG ondt - turde dog ikke den der epidural, så ventede yderligere et par timer i ulidelig vestorm før jeg var så desperat at jeg sagde je. Ingen vepause, bare veer der toppede, og dalede lidt. Desværre havde anestæsien travlt, så kom til at vente 5 timer på epi. fik kun fred 1 time, og så begyndte det forfra - dog med pauser mellem veerne denne gang...

Selve fødslen var det mindste af det hele - 11 min og 3 skub, så var han ude.

Fra veerne begyndte at bide til han var ude gik ca 12 timer

Anmeld

10. maj 2012

Camel

Jeg er blevet sat igang før tid med stikpille i begge mine fødsler.

1. gang: Fik en stikpille om eftermiddagen, efter et par timer begyndende småveer. Om natten går mit vand og dette giver lidt stærkere veer, men får dog stadig sovet lidt. Om formiddagen begynder veerne at blive lidt hårde. Grundet højt blodtryk kan jeg ikke komme i vand, som ønsket. Veerne går lidt i sig selv omkring frokost. Jeg får vedrop i armen og mavebælte på til måling af babys hjertelyd, så på dette tidspunkt er jeg bænket på en stol og kan ikke bevæge mig, kunne ikke holde ud at ligge ned. Veerne bliver voldsomme og tætte og da jeg endelig tager mig sammen til en epi er det for sent. Min datter bliver født ca. 24 timer efter igangsættelse - og ca. 5-6 timer med stærke veer.

2. gang: Fik en stikpille om formiddagen, efter en times tid begyndende småveer. Over frokost begynder veerne at være stærkere. I løbet af eftermiddagen får jeg konstant veer en periode. Derefter tager de mit vand. de konstante veer kommer igen og slut på eftermiddagen bliver jeg rådet til en epi af jm. Jeg tager denne, får mavebælte på til måling af babys hjertelyd og får ro. Faktisk så meget ro at jeg ikke mærker jeg får presveerne, vi kan kun se dem på monitoren. Min datter bliver født ca. 10 timer efter igangsættelse - og ca. 3-4 timer med stærke veer.

Jeg har ikke haft nogen dårlig oplevelse med igangsættelse og har reageret på den første stikpille. Jeg kunne dog godt tænke mig at mærke hvordan den er når kroppen selv får lov at styre fødslen, men formentlig skal jeg sættes igang igen når jeg skal føde til sommer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.