7 dage over tid - igangsættelse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.840 visninger
27 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

Monis

Hej piger.

Jeg er nu 7 dage over tid og er mildest talt VANVITTIGT UTÅLMODIG!

-Og der er ikke rigtigt tegn til, at der sker noget lige foreløbigt....

Jeg har fået tid til igangsættelse mandag, hvor jeg er 11 dage over tid, dvs 41+4. -Dog fik vi af vide, at hvis der var travlt på fødegangen, så blev vi sendt hjem igen og måtte komme igen tirsdag 

Jeg håber godt nok, at der sker noget inden!

Jeg har læst på nettet, at der er større risiko for en længere og mere smertefuldfødsel ved igangsættelse samt at der er større risiko for kejsersnit.

MEN hvad er jeres erfaringer og oplevelser med igangsættelse?

Hilsen den MEGET utålmodige....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Kofoed.

Jeg skulle sættes igang på termin, men da det var en søndag, blev den rykket til mandag. Jeg fik desværre den lange tur, altså stikpillen, men da jeg skulle ind til nummer to, blev de nervøse for hende, da hendes hjerte rytme fløj op og ned og oftest var for høj. Så jeg blev indlagt og skulle føde inden for 24 timer, da de endelig kunne tage vandet tirsdag middag, var der helt perfekt, så der kom der ro på og fik en epi da smerterne blev for slemme. Fra første ve til fødsel gik der 22 timer (havde inden små veer, men mærkede dem ikke).

Men det er meget forskelligt, hvordan og hvorledes. Noget specielt du gerne vil vide?

Kan godt huske utålmodigheden. Håber du kommer i gang af dig selv

Anmeld

10. maj 2012

Monis

Kofoed. skriver:

Jeg skulle sættes igang på termin, men da det var en søndag, blev den rykket til mandag. Jeg fik desværre den lange tur, altså stikpillen, men da jeg skulle ind til nummer to, blev de nervøse for hende, da hendes hjerte rytme fløj op og ned og oftest var for høj. Så jeg blev indlagt og skulle føde inden for 24 timer, da de endelig kunne tage vandet tirsdag middag, var der helt perfekt, så der kom der ro på og fik en epi da smerterne blev for slemme. Fra første ve til fødsel gik der 22 timer (havde inden små veer, men mærkede dem ikke).

Men det er meget forskelligt, hvordan og hvorledes. Noget specielt du gerne vil vide?

Kan godt huske utålmodigheden. Håber du kommer i gang af dig selv

22 timer - det er da også en slat timer at være i fødsel i! -Det er selvfølgelig svært at vide, om det ville have været kortere eller længere fødsel, hvis du ikke var blevet sat i gang.

Jeg håber på, at kunne undvære epi og få lov at føde i vand. Men med veer i SÅ mange timer, så tror jeg sgu ikke den plan holder....

Dvs du fik to stikpiller før det virkede? Over to dage?

Tak for dine svar

Anmeld

10. maj 2012

Kofoed.

Monis skriver:

22 timer - det er da også en slat timer at være i fødsel i! -Det er selvfølgelig svært at vide, om det ville have været kortere eller længere fødsel, hvis du ikke var blevet sat i gang.

Jeg håber på, at kunne undvære epi og få lov at føde i vand. Men med veer i SÅ mange timer, så tror jeg sgu ikke den plan holder....

Dvs du fik to stikpiller før det virkede? Over to dage?

Tak for dine svar

jeg fik to stikpiller, ej mandag morgen og en igen om aftenen, den gav veer, men de var meget uregelmæssige og gjorde ikke så meget ondt igen, vågnede dog af dem, men tror ligeså meget det var chokket over den udmelding.
Varmepuder og cocktail hjælper godt til nattesøvnen.

Jeg kunne måske havde haft en kortere fødsel, hvis det ikke var for natten, de synes jeg skulle sove og sætte fødselen på standby, altså ikke gøre noget, hvis det kom naturligt, ja så var der ikke noget at gøre.

Så lidt

Anmeld

10. maj 2012

Clisolka

Monis skriver:

Hej piger.

Jeg har fået tid til igangsættelse mandag, hvor jeg er 11 dage over tid, dvs 41+4. -Dog fik vi af vide, at hvis der var travlt på fødegangen, så blev vi sendt hjem igen og måtte komme igen tirsdag 

Jeg har læst på nettet, at der er større risiko for en længere og mere smertefuldfødsel ved igangsættelse samt at der er større risiko for kejsersnit.

Jeg blev selv sat i gang 4 dage før termin. De kunne tage vandet med det samme, da jeg var 3-4 cm åben. 15 timer efter ender fødslen i et akut kejsersnit, da Isabella absolut ikke ville ud. Hun havde sat sig fast i mit bækken. 

Anmeld

10. maj 2012

Silas&Mille

Blot en indskydelse:

Man kan godt have en lang og smertende fødsel uden at blive sat i gang 

Fra jeg mærkede de første veer (uregelmæssige) til Silas var ude gik der ca 20 timer

for at der snart sker noget, så I kan få guldklumpen ud i armene.

Anmeld

10. maj 2012

SandieRa

Jeg blev sat i gang 2. juledag 'kun' 10 dage over termin (kun fordi de havde mange igangsættelser den 27-28), havde en okay oplevelse på nær med det der hedder ve-drop fordi veerne ik kom af sig selv, det fik lillemanden til at komme alt alt ALT for hurtigt ud.

På hvidovre hospi. skal der åbenbart ske noget fra de tager vandet og så en time efter, hvor jeg har hørt fra min nabo som er jordmoder at der hvor hun er, venter de i 3 timer, så det er meget forskelligt åbenbart.

Anmeld

10. maj 2012

tithi

Jeg blev sat i gang 9 dage over tid. Jeg var 3 cm åben så de tog vandet, 11,5 time efter havde jeg født.

Held og lykke med det

Anmeld

10. maj 2012

SandieRa

Jeg kender ik til det med at føde i vand, men jeg måtte ikke komme i badekar fordi de sagde at når de tog vandet sku jeg ha den dims på maven hele tiden for at være sikker på lillemanden ik tog skade

Anmeld

10. maj 2012

L&V

Monis skriver:

Hej piger.

Jeg blev sat igang på termin den 22/9 med stikpille 2gange den dag, 23/9 2 gange igen og den 24/9 fødte jeg efter 20 timer med konstante veer mere eller mindre.. Men det er jo ikke til at vide om det os havde været sådan hvis jeg ikke var blevet sat igang.. Det eneste de mente var en bivirkning var veestorm som fik babys hjertelyd til at dykke engang imellem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.