Disse stærke instinkter...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg har ikke børn endnu, men tænker lidt, om du kan finde på alle de fordele der er ved "kun" at have to børn?

I kan blive i jeres nuværende bolig, hvor børnen er trygge og de kan blive i deres institutioner. I skal ikke ud og bruge penge på ny bil, jeres økonomi slipper for at lide overlast, der er ikke mange ting, som kan ødelægge et godt forhold, men stram økonomi og en baby er noget af det. Det er nemmere at få to børn passet frem for tre. I har måske bedre økonomi til at tage på ture med ungerne prøv at vend situationen på noget positivt, selvom det nok ikke er nemt!

Håber du kan finde dig til ro med dine to guldklumper

Kæmpe

Tusind tak!

Du har helt ret! Det med børnepasningen havde jeg faktisk ikke tænkt på. Men det er i hvert fald et faktum, at det er langt vanskeligere at finde pasning til to end til en - så det ville helt sikkert være et mareridt at skulle finde det til tre!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Til alle jer som har taget jer tid til at skrive et svar: Hvor er I søde!

Jeg bliver helt varm om hjertet af at læse jeres hilsner og forslag. Jeg mærker, at det hjælper på humøret og optimismen, som har fået sig en knæk af detteher. Jeg skal nu liste ind og se til de to små fantastiske væsner, som ligger og sover - og så skal jeg selv gå i seng og forsøge at drømme om alt det fantastiske, vi skal gøre sammen som en familie i fremtiden.

Sender et til jer alle!

Anmeld

10. maj 2012

Kb

Jeg står i den lidt omvendte situation af dig.
Jeg har også to børn (en pige og en dreng) og jeg kan slet ikke klare tanken om flere børn Jo jeg kan godt dagdrømme om at være gravid, se sin baby for første gang, amme osv.... MEN, jeg ORKER ikke mere natteroderi, orker ikke at bære rundt på flere børn, ikke kunne sidde ned i 2 min uden at skulle rende rundt efter en lille.... Jeg ELSKER min nyvundne frihed (ungerne er nu 3 og 5), NYDER ikke at skulle stå op om natten. Nyder at børnene nu er så store at de kan passes i lidt længere tid af gangen, så manden og jeg kan tage på små ferier...
Og så er det altså dejligt harmonisk at være to voksne til to børn

Nu skal det altså ikke opfattes som om at jeg ønsker livet uden børn mere end livet med dem - ALDRIG.
Min mand er ikke modstander af en nr 3, det gør det på en måde også lidt lettere, valget er mit eget

Anmeld

11. maj 2012

Anonym trådstarter

Kb skriver:

Jeg står i den lidt omvendte situation af dig.
Jeg har også to børn (en pige og en dreng) og jeg kan slet ikke klare tanken om flere børn Jo jeg kan godt dagdrømme om at være gravid, se sin baby for første gang, amme osv.... MEN, jeg ORKER ikke mere natteroderi, orker ikke at bære rundt på flere børn, ikke kunne sidde ned i 2 min uden at skulle rende rundt efter en lille.... Jeg ELSKER min nyvundne frihed (ungerne er nu 3 og 5), NYDER ikke at skulle stå op om natten. Nyder at børnene nu er så store at de kan passes i lidt længere tid af gangen, så manden og jeg kan tage på små ferier...
Og så er det altså dejligt harmonisk at være to voksne til to børn

Nu skal det altså ikke opfattes som om at jeg ønsker livet uden børn mere end livet med dem - ALDRIG.
Min mand er ikke modstander af en nr 3, det gør det på en måde også lidt lettere, valget er mit eget

Hvor godt at du er så afklaret omkring, hvad som er det rette for dig - og at du har muligheden for at vælge det.

Du har jo selvfølgelig ret: Der er mange fordele ved at være færdig med babytiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.