Vandfødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.566 visninger
44 svar
0 synes godt om
9. maj 2012

Sas1990

Ved godt der er 7.måneder til jeg har termin men er der nogen der ved noget om vandfødsel?, hvordan foregår det? fordele og ulemper ved det?.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

Annana89

Jeg havde selv overvejet det som en mulighed.

Men jeg har nok ombesluttet mig efter et besæg på fødegangen.

Det "kar" man skulle føde i lignede allermest sårn en af de der 4-kantede giftbeholdere landmanden kan ha bag på sin traktor soom lige var savet over på midten!

Det fik mig helt til at miste lysten. Kunne ikke rigtig se mig selv flyde rund i det kar der. Det så alt andet end behagleigt ud!

Men måske du skal booke dig til en rundvising på dit forventet fødested og se en fødestue. så kan du e det and og snakke med den der viser rundt hvordan de plejer at håndtere en vandfødsel!

Håber i hvert fald at forholdende ser bedre ud på dit fødested

Anmeld

9. maj 2012

Sas1990

Annana89 skriver:

Jeg havde selv overvejet det som en mulighed.

Men jeg har nok ombesluttet mig efter et besæg på fødegangen.

Det "kar" man skulle føde i lignede allermest sårn en af de der 4-kantede giftbeholdere landmanden kan ha bag på sin traktor soom lige var savet over på midten!

Det fik mig helt til at miste lysten. Kunne ikke rigtig se mig selv flyde rund i det kar der. Det så alt andet end behagleigt ud!

Men måske du skal booke dig til en rundvising på dit forventet fødested og se en fødestue. så kan du e det and og snakke med den der viser rundt hvordan de plejer at håndtere en vandfødsel!

Håber i hvert fald at forholdende ser bedre ud på dit fødested

ja okay kan man få en rundvisning på sådan noget?.

Anmeld

9. maj 2012

NinaNymannMadsen

Sas1990 skriver:

ja det kan man godt. du kan spørge din jordmor om det når du skal til undersøgelse ved hende første gang om mange uger

Anmeld

9. maj 2012

Sas1990

NinaNymannMadsen skriver:

ja det kan man godt. du kan spørge din jordmor om det når du skal til undersøgelse ved hende første gang om mange uger

ja okay vidste jeg ikk at man kunne. men tak;D

Anmeld

9. maj 2012

Annana89

Sas1990 skriver:

Ja det kan man i hvert fald som regel!

Jeg var det med mit fødselsforberedelseskursus. Men jeg har set at der nede i min JDMkons ligger en seddel med datoer hvor fødegangen holder åben som man så kan skrive sig på!

Måske der er sårn en på dit sted?

Men ja snak med din JDM når du når så langt! Hun ved nok mere om hvordan det hele foregår på dit fødested

Anmeld

9. maj 2012

AnonymMor

Sas1990 skriver:

jeg går ud fra du skal føde i horsens og der er der rundvisning på fødegangen hver onsdag

Anmeld

9. maj 2012

smask

Sas1990 skriver:

Ved godt der er 7.måneder til jeg har termin men er der nogen der ved noget om vandfødsel?, hvordan foregår det? fordele og ulemper ved det?.

Jeg havde en fantatisk vandfødsle med min den mindste ( 5mdr)

Har virkelig ikke noget dårligt at sige om det.. 

Min fødsle gik stille og rolig ( ca 3 timer)

Da jeg kom ind på syghuset kl halv 3 om natten var jeg 4-6 cm åbnet og jeg bad om at komme i badekar med det samme.. 
Jeg skulle lige ligge en lille halv time med en CTG, for at høre om hun var påvirket af veerne..

Det var hun ikke. Jeg kom i badekar ved en halv 4 tiden.. og det var så fucking dejligt.. Jeg havde sagt at jeg IKKE ville føde på fødelejet og jeg ikke ville være noget for jeg følte mig rigtig meget ustille sidste gang.. Jeg fik et håndklæde og mig, og jeg låg virkelig og slappede af i vandet.. Lyset var meget dæmpet.. og der var mig og min kæreste..

jeg fik taget vandet lidt over 4 og jeg hoppede i badekaret igen og min datter er født 04.17..

Hvis jeg dog skal sige et eller andet skidt ved det var at jeg fik ondt i nakken af at hænge på kanten af badekaret 

Anmeld

9. maj 2012

HeidiØ

Sas1990 skriver:

Jeg havde ønsket vandfødsel, så jeg fik en stue med kar. Jeg kom ind 05.30.. kom i kar kl 13.. og det satte faktisk veerne i bero! det var jo ikke så smart.. så fra at være 4 min mellem veerne gik der 6 min.. Men er egentlig glad for jeg fødte på fødelejet! .. i øvrigt sys jeg det var en smule grænseoverskridende at ligge der splitterragende nøgen i det store kar, hehe

Anmeld

9. maj 2012

Sas1990

Annana89 skriver:

Ja det kan man i hvert fald som regel!

Jeg var det med mit fødselsforberedelseskursus. Men jeg har set at der nede i min JDMkons ligger en seddel med datoer hvor fødegangen holder åben som man så kan skrive sig på!

Måske der er sårn en på dit sted?

Men ja snak med din JDM når du når så langt! Hun ved nok mere om hvordan det hele foregår på dit fødested

ja okay fødselsforbedrelse? hvor gør man sådan noget henne og hva er det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.