forklar mig.. please...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2012

Gravid2012

morethanperfect skriver:

Ja for i DK er det 1:200 eller 300 mener jeg faktisk det er ..

proever at finde ud af praecis hvor mange tal det er de tilbyder det i dk .. om det er 1:200 eller mere... man kan ikke finde noget paa google. kan du hjaelpe ? vil gerne vise det til min mand som er ved at doe af bekymring...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Frk. Himmelblå

1234567890 skriver:

Min laege har lige faaet min blodproeve tilbage, og han siger der er en risiko for min ufoedte baby er en mongol... (ved ikke om det er det rigtig ord, men mener det ikke ondt) og han vil i morgen stikke en naal op for at faa noget fostervand for at vide 100 %....

Er der mange kvinder der faar at vide at de skal ha saadan en naal op, eller tegner det ikke godt for mig ?

fortael egentlig noget mere... har kun snakket med laegen pr tlf, saa vi har ikke rigtig sat ned og diskuterede i detaljer, saa kunne godt taenke mig nogen nu, saa jeg kan i det mindste faa lidt ro i sjaelen indtil kl halv seks imorgen.....

er total bange.. ikke for naalen, for at der er noget galt....

Seriøst?

Har jeg forstået det rigtigt:

Din læge vil tage en fostervandsprøve, der medfører 1:100 risiko for abort (altså en ud af hundrede fostre dør ved undersøgelsen), fordi din NF/blodprøve viste downs-risiko på 1:1400 (altså en ud af 1400 fødsler vil resultere i baby med Downs Syndrom).

???

Enten har jeg totalt misforstået eller også er din læge rundt på gulvet på den ret så kritisable måde.

Held og lykke!

Anmeld

8. maj 2012

Gravid2012

Kamulla skriver:

1:200

havde det været mig med dit tal så havde jeg takket nej til den fostervandsprøve.. det er altså ikke helt riciko frit.. og det som de vil have den på lyder helt ekstremt.. 

det var ikke rigtig fordi han spurgte om jeg ville, han sagde at det blev jeg noedt til at faa...

hmm..

har laest mig frem til der er 1% risiko for abort med denne test... fuck noget shit...

har lyst til at skrige...

Anmeld

8. maj 2012

Gravid2012

Frk. Himmelblå skriver:

Seriøst?

Har jeg forstået det rigtigt:

Din læge vil tage en fostervandsprøve, der medfører 1:100 risiko for abort (altså en ud af hundrede fostre dør ved undersøgelsen), fordi din NF/blodprøve viste downs-risiko på 1:1400 (altså en ud af 1400 fødsler vil resultere i baby med Downs Syndrom).

???

Enten har jeg totalt misforstået eller også er din læge rundt på gulvet på den ret så kritisable måde.

Held og lykke!

ja alt er vel anderledes hernede i graekenland... og er vildt forvirret hvem jeg skal hoere paa...

fuck.... shit.... fuck......

Anmeld

8. maj 2012

Gravid2012

lukaj skriver:

hvis jeg havde dine tal tror jeg faktisk jeg ville takke pænt nej tak til den prøve. jeg tror næsten risikoen ved prøven er større end risikoen for at barnet er sygt.

men uanset hvad du vælger at gøre så held og lykke med det hele

tak .... jeg maa sove paa hvad jeg skal goere......

Anmeld

8. maj 2012

morethanperfect

1234567890 skriver:

proever at finde ud af praecis hvor mange tal det er de tilbyder det i dk .. om det er 1:200 eller mere... man kan ikke finde noget paa google. kan du hjaelpe ? vil gerne vise det til min mand som er ved at doe af bekymring...

http://babyinfo.dk/nakkefoldsscanning.1.ahtml

Her kan du læse lidt om det ..
Det er 1:300  

Anmeld

8. maj 2012

Frk. Himmelblå

1234567890 skriver:

ja alt er vel anderledes hernede i graekenland... og er vildt forvirret hvem jeg skal hoere paa...

fuck.... shit.... fuck......

Jamen, så er sagen da klar:

Du skal ikke stikkes så længe, der ikke er fuldstændig styr på, hvad der er hoved og hale i den her sag.

Og 1:1400 er meget fine tal!

Anmeld

8. maj 2012

Kamulla

du har vel lov til at bestemme om du vil det der eller ej.. jeg havde takket nej hvis mine tal var 1:1400

og ja min fejl 1:300 hedder riciko gruppen herhjemme.. men der er stadig STOR forskel

Anmeld

8. maj 2012

Gravid2012

morethanperfect skriver:

http://babyinfo.dk/nakkefoldsscanning.1.ahtml

Her kan du læse lidt om det ..
Det er 1:300  

tak soede saa vil jeg laese lidt om det og faa lidt soevn, mine roede goer ondt fordi jeg har graedt saa meget... mange tak for din hjaelp

Anmeld

8. maj 2012

Gravid2012

Frk. Himmelblå skriver:

Jamen, så er sagen da klar:

Du skal ikke stikkes så længe, der ikke er fuldstændig styr på, hvad der er hoved og hale i den her sag.

Og 1:1400 er meget fine tal!

er glad for at hoerer at det er fine tal... og mange tak fordi du svarede paa mine spoergsmaal..... nu vil jeg til at sove lidt, har vaeret total stresset hele dagen... tak igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.