forklar mig.. please...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.974 visninger
23 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

Gravid2012

Min laege har lige faaet min blodproeve tilbage, og han siger der er en risiko for min ufoedte baby er en mongol... (ved ikke om det er det rigtig ord, men mener det ikke ondt) og han vil i morgen stikke en naal op for at faa noget fostervand for at vide 100 %....

Er der mange kvinder der faar at vide at de skal ha saadan en naal op, eller tegner det ikke godt for mig ?

fortael egentlig noget mere... har kun snakket med laegen pr tlf, saa vi har ikke rigtig sat ned og diskuterede i detaljer, saa kunne godt taenke mig nogen nu, saa jeg kan i det mindste faa lidt ro i sjaelen indtil kl halv seks imorgen.....

er total bange.. ikke for naalen, for at der er noget galt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Kamulla

gør lægen det???

hvor bor du da?

normalt bliver dine blodprøvetal, alder og nakkefold (ses ved NF scallingen) lagt sammen og derefter udregent en riciko for downs.. er den mindre end 1:200 så får man tilbudt en fostervands prøve..

alt dette foregår på hospitalet og ikke hos egen læge

Anmeld

8. maj 2012

Kofoed.

Det er vel en foster vands prøve. Men troede ikke kun de bedømte ud fra blodprøve, det gør de i hvert fald i dk.

Anmeld

8. maj 2012

Gravid2012

Kamulla skriver:

gør lægen det???

hvor bor du da?

normalt bliver dine blodprøvetal, alder og nakkefold (ses ved NF scallingen) lagt sammen og derefter udregent en riciko for downs.. er den mindre end 1:200 så får man tilbudt en fostervands prøve..

alt dette foregår på hospitalet og ikke hos egen læge

nemlig det var egentlig ogsaa det jeg mente... viste bare ikke hvordan jeg skulle forklare det, bor nemlig i graekenland, saa det hele foregaar paa Graesk... men min var 1:1400 ... men de siger den skal vaere paa 1:4500 ...

Men jeg troede egentlig jeg skulle ha gjort det ved laegen, det formodere jeg bare... men det kan godt vaere han sender mig et andet sted hen imorgen..

men i dk er det virkelig mindre end 1:200 eller mener du 1:1200?

for saa tegner det da lidt bedre for mig end jeg troede...

Anmeld

8. maj 2012

morethanperfect

1234567890 skriver:

nemlig det var egentlig ogsaa det jeg mente... viste bare ikke hvordan jeg skulle forklare det, bor nemlig i graekenland, saa det hele foregaar paa Graesk... men min var 1:1400 ... men de siger den skal vaere paa 1:4500 ...

Men jeg troede egentlig jeg skulle ha gjort det ved laegen, det formodere jeg bare... men det kan godt vaere han sender mig et andet sted hen imorgen..

Så har du da gode tal ?
Altså dvs. 1 ud af 1400 er "syg" ..

Anmeld

8. maj 2012

Gravid2012

Kofoed. skriver:

Det er vel en foster vands prøve. Men troede ikke kun de bedømte ud fra blodprøve, det gør de i hvert fald i dk.

ja nemlig en fostervandsproeve, kunne ikke lige huske hvad den hed paa Dansk... ved du hvordan den foregaar ? er det gennem navlen ? eller bare et sted paa maven ?

Anmeld

8. maj 2012

Gravid2012

morethanperfect skriver:

Så har du da gode tal ?
Altså dvs. 1 ud af 1400 er "syg" ..

det er jeg glad for at hoerer....

Anmeld

8. maj 2012

Kamulla

1234567890 skriver:

1:200

havde det været mig med dit tal så havde jeg takket nej til den fostervandsprøve.. det er altså ikke helt riciko frit.. og det som de vil have den på lyder helt ekstremt.. 

Anmeld

8. maj 2012

morethanperfect

1234567890 skriver:

det er jeg glad for at hoerer....

Ja for i DK er det 1:200 eller 300 mener jeg faktisk det er ..

Anmeld

8. maj 2012

lukaj

hvis jeg havde dine tal tror jeg faktisk jeg ville takke pænt nej tak til den prøve. jeg tror næsten risikoen ved prøven er større end risikoen for at barnet er sygt.

men uanset hvad du vælger at gøre så held og lykke med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.