Hjælp: Kejsersnit ved den første og ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2012

Livsmor

1 gang ved AKS 8 uger før tid, grundet SSF, 2 gang 26 mdr efter blev jeg sat igang, da SSF var brudt ud igen, meb fik lov til at føde normalt. Dog blev jeg overvåget, da man skal være sikker på at snittet ikke går op.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Hvem? skriver:

Nr. 1 er født ved et meget akut kejsersnit, efter 22 timers veer, nr. 2 er også rødt ved akut kejsersnit, da der kun er 11 mdr imellem og kejsersnittet fra den 1. sprang.

MEN skulle jeg være så heldig at få nr. 3 engang, så sætter jeg min lid til at føde normalt.

Havde jeg selv måtte bestemme ved nr. 2, havde jeg valgt alm.

Må du godt føde selv hvis i ska ha nr 3, efter 2 KS? 

Vi var til kontrol scaning og samtale i går, hvor vi også sku snakke om den kommende fødsel. Fik at vide at hvis jeg sku ende med ks, må jeg under ingen omstændigheder føde normalt, hvis vi sku bestemme os for baby nr 3 i fremtiden. 

Ka nærmest slet ik finde rundt i alt den Info man får! Vh stine

Anmeld

9. maj 2012

Hvem?

StineW79 skriver:

Må du godt føde selv hvis i ska ha nr 3, efter 2 KS? 

Vi var til kontrol scaning og samtale i går, hvor vi også sku snakke om den kommende fødsel. Fik at vide at hvis jeg sku ende med ks, må jeg under ingen omstændigheder føde normalt, hvis vi sku bestemme os for baby nr 3 i fremtiden. 

Ka nærmest slet ik finde rundt i alt den Info man får! Vh stine

Det er meget forskelligt fra sygehus til sygehus, hva man mener man må, hvornår.

Da jeg ventede nr to måtte jeg under ingen omstændigheder føde alm, da der var risiko for at kejsersnittet fra nr. 1 ville springe under fødslen, da der kun var de 11 mdr imellem, at det så gjorde det da jeg var i uge 34 er en anden sag.

Vi er blevet rådet til at vente et par år med nr. 3, min krop kan slet ikke følge med, og har været hårdt belastet (hvilket jo er klart, når man har været gravid 18 mdr i træk), men ja - satser stærkt på at føde selv ved en evt. 3'er, de skal hvert flad komme med temmelige stærke agumenter for ikke lade mig prøve

Anmeld

9. maj 2012

EnGodMor

LR85 skriver:

Jeg fik selv pks ved den 1. 

Nu venter jeg min 2. dreng og har termin om 3 uger. 

Har også været meget i tvivl imens, men eftersom jeg har haft en fuldstændig ukompliceret graviditet, er der ikke så meget andet a gøre end a prøve en naturlig fødsel. 

Jeg er ret spændt på hvordan det vil gå, men nok som så mange andre der føder. 

Hop du ud i det hvis din krop og barn ikke giver dig grund til andet. 

Helt enig i dit indlæg  man må tag det som det kommer..

Har os selv termin om 3 uger (29maj) og fik akut ks ved den første  men håber da inderligt på en alm fødsel denne her gang...

Anmeld

9. maj 2012

StineW79

Moar2012 skriver:

Hvordan har i der har flere børn født de andre??

Jeg har fået fortaget psk ved nummer 1 grundet uk stilling og nu venter jeg nummer 2 og skal tage stilling til hvordan jeg vil føde.. Men jeg er meget i tvivl!!

Hvad har i andre gjort??? 

Tror lige nu jeg er bange for at føde selv og er kun 19+4 hebbe så der er lang tid til endnu.... Men det skræmmer mig stadigvæk..

På den ene side vil jeg også gerne føde selv for at prøve det men ja.

Kom med jeres gode og dårlige oplevelser ved fødsel nummer 2..

Jeg er nu i uge 32 og jeg er stadig mega meget i tvivl om, hvilken fødsel jeg ska " vælge " denne gang! 

Jeg fik aks i sep 2008, pga ssf, som udviklede sig til hellp. Nu har vi været til rigtig mange kontrol Scaninger og samtaler med forskellige læger, hver 4 uge siden uge 12 og de siger alle noget forskelligt! 

Vi var til kontrol igen i går og lægen var så rar/ god. Hun fik forklaret at der på ingen måder, sku være noget i vejen for en normal fødsel denne gang. At det er bedre for kroppen er jo " almen " viden, men jeg er stadig i tvivl! Min kærste ser helst at det bliver pks, fordi han er bange for at fødslen ska gå galt, men min krop ka bare tydeligt huske dagene efter sidste ks. Det var ik så fedt, men selve mit ks var bare en rigtig god oplevelse! Og jeg ka ik lade være med at tænke heller pks end aks. Blev vist lidt langt, men håber det gav mening! Vh stine

Anmeld

9. maj 2012

LR85

engodmor skriver:

Helt enig i dit indlæg  man må tag det som det kommer..

Har os selv termin om 3 uger (29maj) og fik akut ks ved den første  men håber da inderligt på en alm fødsel denne her gang...

har termin 1/6, så vi er jo tæt på hinanden

Anmeld

9. maj 2012

Muffinmus

Jeg ville ikke selv vælge pks uden medicinsk grund i hvert fald.

Fik selv AKS med nr 1, men har nu født 2 gange helt fint selv, senest for 10 dages tid siden og synes det er de største oplevelser nogensinde:-)

Anmeld

9. maj 2012

EnGodMor

LR85 skriver:

har termin 1/6, så vi er jo tæt på hinanden

Hehe, så os lige du har en dreng fra feb 2010... og venter en mere...

Hae selv en dreng fra april 2010 og venter selv en dreng mere

Anmeld

9. maj 2012

StineW79

Hvem? skriver:

Det er meget forskelligt fra sygehus til sygehus, hva man mener man må, hvornår.

Da jeg ventede nr to måtte jeg under ingen omstændigheder føde alm, da der var risiko for at kejsersnittet fra nr. 1 ville springe under fødslen, da der kun var de 11 mdr imellem, at det så gjorde det da jeg var i uge 34 er en anden sag.

Vi er blevet rådet til at vente et par år med nr. 3, min krop kan slet ikke følge med, og har været hårdt belastet (hvilket jo er klart, når man har været gravid 18 mdr i træk), men ja - satser stærkt på at føde selv ved en evt. 3'er, de skal hvert flad komme med temmelige stærke agumenter for ikke lade mig prøve

Hé Hé der er vist ik noget at sige til at man ka blive helt rundforvirret! 

Hvordan opdagede du at dit ar var sprunget anden gang? Var du indlagt? Det er jo lige det min kærste frygter aller mest ska ske! Vh stine

Anmeld

9. maj 2012

morstinus

Moar2012 skriver:

Hvordan har i der har flere børn født de andre??

Jeg har fået fortaget psk ved nummer 1 grundet uk stilling og nu venter jeg nummer 2 og skal tage stilling til hvordan jeg vil føde.. Men jeg er meget i tvivl!!

Hvad har i andre gjort??? 

Tror lige nu jeg er bange for at føde selv og er kun 19+4 hebbe så der er lang tid til endnu.... Men det skræmmer mig stadigvæk..

På den ene side vil jeg også gerne føde selv for at prøve det men ja.

Kom med jeres gode og dårlige oplevelser ved fødsel nummer 2..

Jeg fik et akut kejsersnit med vores datter, fordi hun lå med hovedet opad. Jeg valgte at fødslen skulle gå igang af sig selv og det var det bedste for os,på det tidspunkt

Med vores dreng der snart er 16 måneder gammel, fødte jeg selv. det var en lang fødsel og en hård omgang, men trods det ville jeg ikke have været oplevelsen foruden.  hvad siger din  mavefornemmelse?

Mig og min mand havde fået mange forskellige informationer ind omkring fødslen.en af dem var blandt andet at man jo SKAL tage på hospitalet meget før, end hvis det er en "normal" fødsel. da dagen så kommer og jeg står der med veer, så ringer vi konstant til skejby og får at vide at vi bare skal blive hjemme indtil det går rigtigt igang.

vi kommer ind og jordemoderen kigger lidt på mig og sætter måleinstrumenter på min mave. det er to plastic dutter som er på størrelse med en muffin  de måler babys hjerterytme og hvordan veerne er. det i sig selv kan godt være lidt stressene, for man kan hele tiden se atom 2 sek. så gør det ondt.. det var det ihvert fald for mig  men en rigtig fin oplevelse og vi havde en kanon jordemoder, der egentlig overlod os til os selv, for det var det vi havde behpv for  

her bagefter, kan jeg sagtens forstå de kvinder der vælger et kejsersnit fremfor en "normal" fødsel, for alting bliver malet meget lyserødt når man snakker om at føde selv. der var intet lyserødt ved min søns fødsel, og jeg var lige så nervøs og bange som du er nu, da tiden nærmede sig termin.  Men tror at du skal tænke på hvad der er bedst for dig/jer? hvad er det for en oplevelse du kunne tænke dig? fokus er dig og baby, hvad ville være bedst for jer?

Håber mit svar kunne bruges til noget, ved hvor svært det kan være at tage stilling til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.