Moar2012 skriver:
Hvordan har i der har flere børn født de andre??
Jeg har fået fortaget psk ved nummer 1 grundet uk stilling og nu venter jeg nummer 2 og skal tage stilling til hvordan jeg vil føde.. Men jeg er meget i tvivl!!
Hvad har i andre gjort???
Tror lige nu jeg er bange for at føde selv og er kun 19+4 hebbe så der er lang tid til endnu.... Men det skræmmer mig stadigvæk..
På den ene side vil jeg også gerne føde selv for at prøve det men ja.
Kom med jeres gode og dårlige oplevelser ved fødsel nummer 2..
Jeg fik et akut kejsersnit med vores datter, fordi hun lå med hovedet opad. Jeg valgte at fødslen skulle gå igang af sig selv og det var det bedste for os,på det tidspunkt 
Med vores dreng der snart er 16 måneder gammel, fødte jeg selv. det var en lang fødsel og en hård omgang, men trods det ville jeg ikke have været oplevelsen foruden.
hvad siger din mavefornemmelse?
Mig og min mand havde fået mange forskellige informationer ind omkring fødslen.en af dem var blandt andet at man jo SKAL tage på hospitalet meget før, end hvis det er en "normal" fødsel. da dagen så kommer og jeg står der med veer, så ringer vi konstant til skejby og får at vide at vi bare skal blive hjemme indtil det går rigtigt igang.
vi kommer ind og jordemoderen kigger lidt på mig og sætter måleinstrumenter på min mave. det er to plastic dutter som er på størrelse med en muffin
de måler babys hjerterytme og hvordan veerne er. det i sig selv kan godt være lidt stressene, for man kan hele tiden se atom 2 sek. så gør det ondt.. det var det ihvert fald for mig
men en rigtig fin oplevelse og vi havde en kanon jordemoder, der egentlig overlod os til os selv, for det var det vi havde behpv for
her bagefter, kan jeg sagtens forstå de kvinder der vælger et kejsersnit fremfor en "normal" fødsel, for alting bliver malet meget lyserødt når man snakker om at føde selv. der var intet lyserødt ved min søns fødsel, og jeg var lige så nervøs og bange som du er nu, da tiden nærmede sig termin.
Men tror at du skal tænke på hvad der er bedst for dig/jer? hvad er det for en oplevelse du kunne tænke dig? fokus er dig og baby, hvad ville være bedst for jer? 
Håber mit svar kunne bruges til noget, ved hvor svært det kan være at tage stilling til det