Hjælp: Kejsersnit ved den første og ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.055 visninger
31 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

Moar2012

Hvordan har i der har flere børn født de andre??

Jeg har fået fortaget psk ved nummer 1 grundet uk stilling og nu venter jeg nummer 2 og skal tage stilling til hvordan jeg vil føde.. Men jeg er meget i tvivl!!

Hvad har i andre gjort??? 

Tror lige nu jeg er bange for at føde selv og er kun 19+4 hebbe så der er lang tid til endnu.... Men det skræmmer mig stadigvæk..

På den ene side vil jeg også gerne føde selv for at prøve det men ja.

Kom med jeres gode og dårlige oplevelser ved fødsel nummer 2..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

Chevro

Børn og mødre har altid bedst af en normal fødsel. Barnet har godt af det, og jeg vil aldrig selv vælge ks - men er det nødvendigt vil jeg selvf. gøre det.

Min svigerinde fik aks med den første, og har lige selv født nr to, det tog ikke mange timer fra vandet gik og til pigen var ude - godt 4 timer. Så det kan sagtens lade sig gøre hun ville vælge normal fødsel, frem for ks.

Anmeld

9. maj 2012

LR85

Jeg fik selv pks ved den 1. 

Nu venter jeg min 2. dreng og har termin om 3 uger. 

Har også været meget i tvivl imens, men eftersom jeg har haft en fuldstændig ukompliceret graviditet, er der ikke så meget andet a gøre end a prøve en naturlig fødsel. 

Jeg er ret spændt på hvordan det vil gå, men nok som så mange andre der føder. 

Hop du ud i det hvis din krop og barn ikke giver dig grund til andet. 

Anmeld

9. maj 2012

Joan ( Smallie )

Jeg fik semmi aks ved den første og 19 måneder efter fødte jeg nr 2 på nomal vis og jeg vil helt sikkert vælge at føde nomalt igen. Det var en lang fødsel på 40 timer og alligevel blev hun taget med kop og jeg blev klippet men jeg ville gøre det igen.

Det er intet i verden der slår den føelse der kommer når man får sit barn op på maven og alt smerte er væk med det samme barnet er ude.

Når du får kejsersnit gør det først ondt bagefter og du må jo ikke løfte og det kan godt blive besværligt når man har et barn i forvejen.

Jeg fortrækker helt klart at føde selv. Maven trækker sig også nemmer sammen så

Anmeld

9. maj 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Moar2012 skriver:

Jeg har fået fortaget psk ved nummer 1 grundet uk stilling og nu venter jeg nummer 2 og skal tage stilling til hvordan jeg vil føde.. Men jeg er meget i tvivl!!

Tror lige nu jeg er bange for at føde selv og er kun 19+4 hebbe så der er lang tid til endnu.... Men det skræmmer mig stadigvæk..

jeg fik aks ved den første og nr 2 fik jeg pks.
ville gerne have født selv men da jeg havde døjet meget med smerte omkring mit ar. skønnede lægerne at det ville være sikrest at få et pks.

Anmeld

9. maj 2012

SaNiNa

Med den første gik jeg i fødsel men endte i aks da jeg ikke fik lavet rigtig veer og han kom aldrig ned i bækknet.

Anden gang ville jeg gerne have haft et pks, men min jordemoder fik mig overtalt til at få en fødselsplan hvilket jeg fortryder så meget i dag, det endte nemlig igen i aks da vores datter aldrig kom med i bækknet og jeg kunne ikke lave rigtig veer.

Hvilket jeg jo godt viste med mig selv så i dag bebrejder jeg dem at de fik mig overtalt.

Tænk hvis jeg ikke skulle have gået og haft så ondt fordi jeg bare selv skulle gå i fødsel, min bækken løsning kunne samtdig være skånet en del ekstra selvom det kun var et par uger der var tale om, men døjer stadig med mit bækker rigtigm meget.

så jeg vil sige følg dit hjerte og lade dig ikke overtale. Det har jeg lært af

Anmeld

9. maj 2012

TbCp

Ved nr. 1 gik jeg i fødsel 5 uger før tid, det endte dog i akut kejsersnit da hun sad skævt/fast.

Med nr. 2 glædede jeg mig til at prøve at føde selv... det gik igang 8 uger før tid... jeg havde en skrækkelig oplevelse og ville aldrig vælge at føde selv igen.

Anmeld

9. maj 2012

Kløver

Jeg blev ved den 1 sat igang grundet sf, og endte i aks. Af flere årsager valgte jeg pks 2 gang, hvilket jeg ikke fortryder, da du ikke må sættes igang, og derfor ville det alligevel være endt med ks pga sf igen 2 gang. Havde grunden til pks været en anden, og muligheden var det havde jeg klart ville føde selv, også bare det faktum at man har et barn i forvejen man ikke må løfte på og ikke kan være der for på samme måde

Men synes da du skal bede om samtale med dem på sygehuset, så kan i sammen snakke faktorer, og muligheder og hvad der er den bedste løsning for dig

Håber ik det blev for rodet, skriver fra mobil

Håber det bedste for dig og du finder ud af hvad der er bedst for dig .

Anmeld

9. maj 2012

3rollinger

Moar2012 skriver:

Jeg fik akut kejsersnit ved den foerste. Og nr to foedte jeg 22 mdr senere ved naturlig foedsel. En helt normal foedsel uden komplikationer. Det var en kaempe oplevelse. Helt anderledes en den foerste hvor jeg desuden var fuldt bedoevet og jo ligesom slet ikke oplevede foedslen. Nr 3 blev saa igen et ks, men denne gang planlagt. Ogsaa en fin oplevelse fordi jeg var vaagen og kunne foelge med i det hele. Men ikke saa god som nr 2, fordi jeg maatte ikke holde hende foer jeg var blevet syet sammen og havde vaeret paa "opvaagning".

For mig har alle foedsler vaeret fine og hver enkelt er blevet som den er af en grund. Men det vigtigste er at alle mine boern er kommet ud og har haft det godt. 

Anmeld

9. maj 2012

Hvem?

Moar2012 skriver:

Nr. 1 er født ved et meget akut kejsersnit, efter 22 timers veer, nr. 2 er også rødt ved akut kejsersnit, da der kun er 11 mdr imellem og kejsersnittet fra den 1. sprang.

MEN skulle jeg være så heldig at få nr. 3 engang, så sætter jeg min lid til at føde normalt.

Havde jeg selv måtte bestemme ved nr. 2, havde jeg valgt alm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.