Vores kattes renlighed!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.382 visninger
24 svar
0 synes godt om
7. maj 2012

Lusi

Er ved at blive sindsyg!! Vi har to dejlige katte. Indekatte. De har deres kattebakke som de bruger flittigt, MEN... De vader rundt i deres nylavede lort, HVER gang..! Her til morgen, var der lort på KØKKENBORDET.. Det er jo ik mindre en klamt, men jo altså også sundhedsskadeligt for os hele badeværelsesgulvet var også smurt ind i lort, ja selv langt op ad døren derude.. Fik gjort alt rent og 10 min. Efter kunne jeg så starte forfra, for der havde de været derude igen.. Jeg måtte jagte dem rundt bagefter, for at vaske deres poter, med resultatet at blive totalt kradseperet ;( de er SÅ dejlige og sjove ellers, men kan ik holde det her ud. Mine børn skal ikke blive syge pga. deres høm høm!
Nogle der har prøvet det samme?

Skal lige siges vi skifter kattebakke MINDST 2 gange om dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2012

Mille82

Jeg tror du har en af de der mini kattebakker?

Vi har 9 NFO (er opdrætter) og har måske 1 gang om året en der kommer til at træde i en. Men vi har 2 kattebakker som er xxl størrelse, fordi har nogle damer der selskabstisser og gerne vil være 3 på bakken ad gangen.

Gruset kan også have lidt at sige, hvis de ikke graver det til?

Anmeld

7. maj 2012

Nessie

Har haft en del katte, men har aldrig oplevet det du beskriver der, med mindre den har haft dårlig mave.

Jeg ville nok også prøve at skifte kattebakken ud med én med/uden låg, altså modsat af hvad I har nu, evt. i en større størrelse.

Og kattesandet er meget vigtigt. Mine katte har altid bedst kunne lide det meget fint kornede sand, så er det også nemmere at dække efterladenskaberne til

Anmeld

7. maj 2012

mpr

Min første tanke er, hvad for noget grus bruger i og evt. hvor lidt/meget bruger i?

De eneste tidspunkter jeg har oplevet det er når en lille lort hænger fast i min kats lange pels.. Men ellers oplever jeg det ikke.

Anmeld

7. maj 2012

Lusi

Mille82 skriver:

Jeg tror du har en af de der mini kattebakker?

Vi har 9 NFO (er opdrætter) og har måske 1 gang om året en der kommer til at træde i en. Men vi har 2 kattebakker som er xxl størrelse, fordi har nogle damer der selskabstisser og gerne vil være 3 på bakken ad gangen.

Gruset kan også have lidt at sige, hvis de ikke graver det til?

Arh okay.. Kunne da være vi skulle have en større så..

Anmeld

7. maj 2012

Lusi

Nessie skriver:

Har haft en del katte, men har aldrig oplevet det du beskriver der, med mindre den har haft dårlig mave.

Jeg ville nok også prøve at skifte kattebakken ud med én med/uden låg, altså modsat af hvad I har nu, evt. i en større størrelse.

Og kattesandet er meget vigtigt. Mine katte har altid bedst kunne lide det meget fint kornede sand, så er det også nemmere at dække efterladenskaberne til

Vi har med låg og tror bestemt ik vi skal have en uden, for så ligger der grus overalt.. De graver nemlig ret voldsomt kam man høre men må prøve med en større bakke.. Vi bruger klumpende grus og fylder den godt op.. Har dog aldrig set fint grus før..

Anmeld

7. maj 2012

Lusi

Chel1992 skriver:

Min første tanke er, hvad for noget grus bruger i og evt. hvor lidt/meget bruger i?

De eneste tidspunkter jeg har oplevet det er når en lille lort hænger fast i min kats lange pels.. Men ellers oplever jeg det ikke.

Vi bruger noget billigt fra rema 1000.. Klumpende.. Kunne være det skulle skiftes ud til noget andet.. Og vi fylder bakken godt op, så de netop har rig mulighed for at grave det ned..

Anmeld

7. maj 2012

Nessie

Lykke86 skriver:

Vi har med låg og tror bestemt ik vi skal have en uden, for så ligger der grus overalt.. De graver nemlig ret voldsomt kam man høre men må prøve med en større bakke.. Vi bruger klumpende grus og fylder den godt op.. Har dog aldrig set fint grus før..

De fleste katte er ret blufærdige, og vil også helst have med låg eEn måske en større bakke kan hjælpe lidt på problemet, de graver jo tilsyneladende godt nok derinde

Jeg har i flere år købt noget halvdyrt, fint kattegrus hos dyrehandleren, men har så heller aldrig haft problemer med lugt eller lignende.

Har kun dårlige erfaringer med billigt kattegrus. Min katte har ikke brudt sig om at skulle gå rundt i det grovkornede sand, som heller ikke tog lugten.'

Held og lykke med det

Anmeld

7. maj 2012

Mille82

vores ene er en hjørnekattebakke på ca ½m x ½m. Grus (og andet) har jeg gode erfaringer med at købe via nettet i Tyskland. Kattebakkerne er købt i Dk hos 2 forskellige dyrhandlere og er med låg

Anmeld

7. maj 2012

Princesspigen

Lykke86 skriver:

Er ved at blive sindsyg!! Vi har to dejlige katte. Indekatte. De har deres kattebakke som de bruger flittigt, MEN... De vader rundt i deres nylavede lort, HVER gang..! Her til morgen, var der lort på KØKKENBORDET.. Det er jo ik mindre en klamt, men jo altså også sundhedsskadeligt for os hele badeværelsesgulvet var også smurt ind i lort, ja selv langt op ad døren derude.. Fik gjort alt rent og 10 min. Efter kunne jeg så starte forfra, for der havde de været derude igen.. Jeg måtte jagte dem rundt bagefter, for at vaske deres poter, med resultatet at blive totalt kradseperet ;( de er SÅ dejlige og sjove ellers, men kan ik holde det her ud. Mine børn skal ikke blive syge pga. deres høm høm!
Nogle der har prøvet det samme?

Skal lige siges vi skifter kattebakke MINDST 2 gange om dagen.

så snart jeg hører kattene færdige på bakken går jeg ud og fjerner lort..

desuden har du overvejet at klippe kattenes klør så de ikke kan rive ret meget ? mange er ikke klar over at det kan være nødvendigt at klippe klørne på inde katte selv om du bruger kradsetræer..

hvordan du skal løse dit problem ved jeg ikke men ihværtifal held og lykke med det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.