Alene og donorbarn? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2012

Dorte...

Milla-Victoria's mor skriver:

Hej Dorte :-) 

Jeg er lige lidt nysgerrig ;-) Hvor fik du det gjort henne til 1500 kr?? Var det en hjemmeinsemination??  

Knus 

Hej

Nej det var ikke hjemmeinsemination. Jeg var i behandling på Copenhagen Fertility Center. Der kostede det omkring 1500 kr med en henvisning og anonym donor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

ForlagetInspire

Hej Anonym

Forlaget Inspire står bag bogen Selvvalgt Singlemor til donorbarn - beslutningsprocessen. Vi er nu igang med at researche til en kommende bog, her kunne vi blandt andet godt tænke os at få din historie med - altså historien om at donorbarn er et førstevalg af en ung kvinde og ikke en "nødløsning" som en kvinde sidst i 30'erne vælger.

Såfremt du kunne være interesseret i at dele din historie med os og evt. medvirke i bogen må du meget gerne sende en mail til os på info@forlagetinspire.dk

På forhånd tak og rigtig god weekend.

De bedste hilsener

Forlaget Inspire

www.forlagetinspire.dk

www.selvvalgtsinglemor.dk

Anmeld

30. maj 2012

tomas

Hej hej.

Jeg hedder tomas Clausen og er igang med at lave et program til DR om den problemstilling som du beskriver.

Uret tikker og behovet om at blive mor presser på - skal jeg vælge en donor til mit barn, eller skal jeg vente på at drømmemanden dukker op.

Det som vi søger er en kvinde som går med netop de obvervejelser. Jeg kunne fortælle meget mere, men ville egentlig rigtig gerne gøre det over telefonen.

Jeg arbejder som tilrettelægger på produktionsselskabet BLU, som ligger i Valby - håber på at du har mod på og lyst til at give mig et kald på 3264 - 8200. Det er nummeret til receptionen - her skal du bare bede om at kommme til at tale med mig:-)

Håber meget på at høre fra dig.

Vh

Tomas.

Anmeld

17. juni 2012

cam71

hejsa vil lige blande mig lidt da jeg var 34-35 tænkte jeg første gang på en doner da jeg ikke kunne se de mænd jeg havde kendt som far til mine kommende barn/børn, men det kunne være han ville dukke op så jeg ville give ham nogle år til det, da jeg blev 39 var han der stadigvæk ikke så jeg tog kontakt til stork klink og og startede i marts 2011 hvad jeg ikke regnede med var at jeg skulle igennem 11 forsøg hvor de sidste 5 var med hormonbehandling hvlike var en hård omgang da man skal sprøjte sig selv og hormonerne køre op og ned. jeg havde næsten opgivet håbet men efter det 11 forsøg skulle jeg ta prøven på min fødseldags og der var 2 streger så nu er jeg 7+6 uger henne. min doner er anonym og det er meget induviduelt hvad man vælger hvis det er på privat klinik men det var en af de ting jeg virkelig skulle tænke igennem. når man er 21 år er der mange år til at finde mister right ikke at man skal vente lige så længe som mig men der er bare nogle overvejelser man skal gøre sig inden man vælger at blive enlig mor. håber alt det bedste for jer allesammen

Anmeld

17. juni 2012

Christine

Anonym skriver:

Heej piger..

Jeg har længe gerne ville have et barn.. Men jeg er alene og går så med tanken om at få et donorbarn, da jeg brændende ønsker mig et barn..

Jeg vil hellere være alene med et barn end at vente flere år på den rigtige mand.. Jeg kan ikke forholde mig til at skulle leve et liv uden at få børn.. 

Jeg vil høre hvad jeres erfaringer med at få donorbørn som alene mødre.. Hvor gammel var du da du blev insemineret? Hvad kostede det? Og andre relevante ting?  

Jeg er anonym da min familie og venner ikke ved noget om det endnu  

Jeg synes du skal forholde dig til om du vil sætte et barn i verden, som fra start vil mangle sin far og altid vil gøre det.

Det er jo et barn, en ægte person der vil have følelser osv. - det er ikke noget man bare skal gøre. Så synes jeg det er bedre at anskaffe sig en hund/kat/andet.

Anmeld

24. juni 2013

Musen91

Anonym skriver:

Heej piger..

Jeg har længe gerne ville have et barn.. Men jeg er alene og går så med tanken om at få et donorbarn, da jeg brændende ønsker mig et barn..

Jeg vil hellere være alene med et barn end at vente flere år på den rigtige mand.. Jeg kan ikke forholde mig til at skulle leve et liv uden at få børn.. 

Jeg vil høre hvad jeres erfaringer med at få donorbørn som alene mødre.. Hvor gammel var du da du blev insemineret? Hvad kostede det? Og andre relevante ting?  

Jeg er anonym da min familie og venner ikke ved noget om det endnu  

Hej anonym
Nu må jeg se om der stadig er nogen der læser på denne tråd..
Jeg ville høre om du tog valget og hvilket valg du tog? Jeg står i samme situation og jeg har de sidste 2-3 brændende ønsket mig et barn.. Håber på du ser dette og svarer..

Anmeld

24. juni 2013

dorthemus

SabrinaSkov skriver:

Hej anonym
Nu må jeg se om der stadig er nogen der læser på denne tråd..
Jeg ville høre om du tog valget og hvilket valg du tog? Jeg står i samme situation og jeg har de sidste 2-3 brændende ønsket mig et barn.. Håber på du ser dette og svarer..

Du er velkommen til at skrive til mig. Jeg er mor til en datter på tre år jeg har fået vha donor

Anmeld

20. oktober 2013

Lineo

Hejsa.

Jeg synes du skal følge dit hjerte, og gøre hvad der føles rigtigt for dig.

Jeg blev 25 år i Juni, og i august fortalte jeg mine forældre og min søster, at jeg havde besluttet at jeg ville have et donor barn.

Jeg har endnu ikke taget skridtet videre, men dette skylles blot, at jeg skal have gjort min uddannelse færdig, hvilket jeg gør i feb. og gerne vil se om jeg kan få arbejde før jeg lader mig kunstigt befrugte.

Men jeg har haft tanken i flere år, og min beslutning er nu taget. Ventetiden er lang, men sådan er det. Jeg er indstillet på, evt, at skulle leve resten af livet som alenemor, da jeg ikke kan se mig selv i et forhold, og jeg er super glad for min beslutning, selvom der endnu ikk er kommet et barn til verden, men jeg ved det vil komme til at ske inden for en overskuelig fremtid. :-)

Anmeld

20. oktober 2013

Lineo

ps. har snakket med min læge som mener at det nok kommer til at koste max 3000 kr igennem det offentlige. Det kræver blot en henvisning fra din læge samt nogle undersøgelser så som blodprøver mv. 

Anmeld

20. oktober 2013

dorthemus

Putte-mor skriver:

Hejsa :-) 

Jeg er selv på vej ned af den sti. Har et barn fra tidligere som jeg er alene med. Og jeg ELSKER livet som enlig mor. 

Jeg har altid ønsket mig at en kæmpe børneflok. Og vil gerne når at være ung med dem. Jeg har været single, siden jeg blev skilt for knap 6 år siden, og har ingen "mr. perfekt" i kikkerten. 

Min datter er nu 4, og hun villle vær en fantastisk storesøster. Så nu har jeg taget valget om at gøre det på egen hånd. Og jeg GLÆDER mig helt vildt :-) 

Jeg er 27, men når at blive 28 inden at jeg kommer i gang. Dog er jeg under den overbevisning at det er ligegyldigt om man er 19 når man gør det, eller 39.... Hvis man brændende ønsker sig et barn, skal man følge sine drømme og hoppe ud i det ;-) 

Det er meget forskelligt hvad det koster, afhængig af om hvilket sted du vælger, hvilken slags donor du vælger, hvor mange gange du vil insemineres i en cyklus... osv :-) 

Jeg kan give et lille eksempel. 

Jeg har valgt en klinik i Hobro. Og så har jeg valgt 2 inseminationer i en cyklus, samt åben donor: 

Insemination x 2 i en cyklus: 3000 kr 

sæd med åben donor fra klinikkens sortiment: 1800 (x2) 

Ialt: 6600,- 

Men igen det er meget forskelligt. Har hørt om nogen herinde der har givet meget mere, og nogle der har givet mindre. 

Jeg kan varmt anbefale dig at læse den bog der hedder: Selvvalgt singlemor til donorbarn (Af Signe Fjord og Anne Patricia Rehldorph) Den er fantastisk, og giver svar på alle de spørgsmål du havde, og du ikke vidste du havde ;-) 

En anden ting jeg lige vil nævne, så når man får et barn vha. donor, skal du lige være opmærksom på at du ikke har ret til det månedlige faderbidrag (de 1200 kr om måneden). Men ellers er du beviliget til børnepenge osv. :-) 

Held og lykke med det :-) Og du er velkommen til at skrive på privaten hvis du skulle få lyst ;-) 

Knus Pernille 

Ang. faderbidraget så er vi igen berettiget til det særlige tilskud - det der svarer til faderbidraget - pr. 1.1. 2014

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.