Putte-mor skriver:
Hejsa :-)
Jeg er selv på vej ned af den sti. Har et barn fra tidligere som jeg er alene med. Og jeg ELSKER livet som enlig mor.
Jeg har altid ønsket mig at en kæmpe børneflok. Og vil gerne når at være ung med dem. Jeg har været single, siden jeg blev skilt for knap 6 år siden, og har ingen "mr. perfekt" i kikkerten.
Min datter er nu 4, og hun villle vær en fantastisk storesøster. Så nu har jeg taget valget om at gøre det på egen hånd. Og jeg GLÆDER mig helt vildt :-)
Jeg er 27, men når at blive 28 inden at jeg kommer i gang. Dog er jeg under den overbevisning at det er ligegyldigt om man er 19 når man gør det, eller 39.... Hvis man brændende ønsker sig et barn, skal man følge sine drømme og hoppe ud i det ;-)
Det er meget forskelligt hvad det koster, afhængig af om hvilket sted du vælger, hvilken slags donor du vælger, hvor mange gange du vil insemineres i en cyklus... osv :-)
Jeg kan give et lille eksempel.
Jeg har valgt en klinik i Hobro. Og så har jeg valgt 2 inseminationer i en cyklus, samt åben donor:
Insemination x 2 i en cyklus: 3000 kr
sæd med åben donor fra klinikkens sortiment: 1800 (x2)
Ialt: 6600,-
Men igen det er meget forskelligt. Har hørt om nogen herinde der har givet meget mere, og nogle der har givet mindre.
Jeg kan varmt anbefale dig at læse den bog der hedder: Selvvalgt singlemor til donorbarn (Af Signe Fjord og Anne Patricia Rehldorph) Den er fantastisk, og giver svar på alle de spørgsmål du havde, og du ikke vidste du havde ;-)
En anden ting jeg lige vil nævne, så når man får et barn vha. donor, skal du lige være opmærksom på at du ikke har ret til det månedlige faderbidrag (de 1200 kr om måneden). Men ellers er du beviliget til børnepenge osv. :-)
Held og lykke med det :-) Og du er velkommen til at skrive på privaten hvis du skulle få lyst ;-)
Knus Pernille
Ang. faderbidraget så er vi igen berettiget til det særlige tilskud - det der svarer til faderbidraget - pr. 1.1. 2014