Alene og donorbarn? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.723 visninger
25 svar
5 synes godt om
4. maj 2012

Anonym trådstarter

Heej piger..

Jeg har længe gerne ville have et barn.. Men jeg er alene og går så med tanken om at få et donorbarn, da jeg brændende ønsker mig et barn..

Jeg vil hellere være alene med et barn end at vente flere år på den rigtige mand.. Jeg kan ikke forholde mig til at skulle leve et liv uden at få børn.. 

Jeg vil høre hvad jeres erfaringer med at få donorbørn som alene mødre.. Hvor gammel var du da du blev insemineret? Hvad kostede det? Og andre relevante ting?  

Jeg er anonym da min familie og venner ikke ved noget om det endnu  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2012

Anonym trådstarter

Slet ikke nogen der har erfaringer?

Anmeld

7. maj 2012

Dorte...

Anonym skriver:

Heej piger..

Jeg har længe gerne ville have et barn.. Men jeg er alene og går så med tanken om at få et donorbarn, da jeg brændende ønsker mig et barn..

Jeg vil hellere være alene med et barn end at vente flere år på den rigtige mand.. Jeg kan ikke forholde mig til at skulle leve et liv uden at få børn.. 

Jeg vil høre hvad jeres erfaringer med at få donorbørn som alene mødre.. Hvor gammel var du da du blev insemineret? Hvad kostede det? Og andre relevante ting?  

Hej

Jeg har valgt at få et barn alene. Jeg blev insemineret sidste år og fødte i novmeber 2011 en skøn datter. Jeg er 35 år og jeg valgte at gøre det, da jeg selvfølgelig gerne ville have et barn til men ligespå meget for at min søn ikke skulle være enebarn (har en dreng fra et tidligere forhold). pga. min alder syntes jeg ikke jeg kunne vente og se om jeg nu fandt en ny mand  

Jeg blev insemineret og blev gravid i første forsøg, det kostede mig omkring 1500 kr. Jeg valgte anonym donor. Men de fleste skal igennem mere end et forsøg.

Du skriver bare hvis der er mere du gerne vil vide

Anmeld

7. maj 2012

ForlagetInspire

Check www.SelvvalgtSinglemor.dk - der er blandt andet en blog med masser af info. 

Anmeld

7. maj 2012

Anonym trådstarter

Dorte S. skriver:

Hej

Jeg har valgt at få et barn alene. Jeg blev insemineret sidste år og fødte i novmeber 2011 en skøn datter. Jeg er 35 år og jeg valgte at gøre det, da jeg selvfølgelig gerne ville have et barn til men ligespå meget for at min søn ikke skulle være enebarn (har en dreng fra et tidligere forhold). pga. min alder syntes jeg ikke jeg kunne vente og se om jeg nu fandt en ny mand  

Jeg blev insemineret og blev gravid i første forsøg, det kostede mig omkring 1500 kr. Jeg valgte anonym donor. Men de fleste skal igennem mere end et forsøg.

Mange tak for dit svar..

Jeg er 21 år, men jeg har et par år gerne ville have et barn.. Jeg er ikke en pige der gider gå i byen og feste.. Går meget op i min familie og drømmen om at få et barn bliver bare større og større.. Især efter min søster har fået verdens dejligste dreng, så er jeg blevet endnu mere overbevist om at det er det jeg gerne vil.. Men jeg er bare virkelig nervøs over hvad omverdenen vil sige når jeg ikke er ældre end jeg er.. Men har længe følt mig klar til at få min egen familie..

Anmeld

7. maj 2012

Dorte...

Anonym skriver:

Mange tak for dit svar..

Jeg er 21 år, men jeg har et par år gerne ville have et barn.. Jeg er ikke en pige der gider gå i byen og feste.. Går meget op i min familie og drømmen om at få et barn bliver bare større og større.. Især efter min søster har fået verdens dejligste dreng, så er jeg blevet endnu mere overbevist om at det er det jeg gerne vil.. Men jeg er bare virkelig nervøs over hvad omverdenen vil sige når jeg ikke er ældre end jeg er.. Men har længe følt mig klar til at få min egen familie..

Du skal gøre det du føler er det rigtige for dig uanset hvad omverden siger  

Men hvis jeg var 21 år ville jeg nu nok selv fortrække at finde en mand at få et barn med. Jeg valgte at få barn uden mand fordi jeg følte tiden var ved at løbe fra mig. En ting man ikke kan sætte sig ind i før man har prøvet det er hvor hårdt det også kan være at være alene med et eller flere børn. Man står med alt selv. Selvom man har familie og venner der kan hjælpe, er det bare ikke det samme som en mand der er der hver dag til at hjælpe. Jeg elsker mine børn over alt på jorden og ville ikke undvære dem, men må indrømme at da jeg var i din alder var drømmen en kernefamilie

Held og lykke med det du nu beslutter dig for Du skriver bare hvis der er mere du vil vide.

Anmeld

17. maj 2012

Mutti2

Anonym skriver:

Heej piger..

Hejsa :-) 

Jeg er selv på vej ned af den sti. Har et barn fra tidligere som jeg er alene med. Og jeg ELSKER livet som enlig mor. 

Jeg har altid ønsket mig at en kæmpe børneflok. Og vil gerne når at være ung med dem. Jeg har været single, siden jeg blev skilt for knap 6 år siden, og har ingen "mr. perfekt" i kikkerten. 

Min datter er nu 4, og hun villle vær en fantastisk storesøster. Så nu har jeg taget valget om at gøre det på egen hånd. Og jeg GLÆDER mig helt vildt :-) 

Jeg er 27, men når at blive 28 inden at jeg kommer i gang. Dog er jeg under den overbevisning at det er ligegyldigt om man er 19 når man gør det, eller 39.... Hvis man brændende ønsker sig et barn, skal man følge sine drømme og hoppe ud i det ;-) 

Det er meget forskelligt hvad det koster, afhængig af om hvilket sted du vælger, hvilken slags donor du vælger, hvor mange gange du vil insemineres i en cyklus... osv :-) 

Jeg kan give et lille eksempel. 

Jeg har valgt en klinik i Hobro. Og så har jeg valgt 2 inseminationer i en cyklus, samt åben donor: 

Insemination x 2 i en cyklus: 3000 kr 

sæd med åben donor fra klinikkens sortiment: 1800 (x2) 

Ialt: 6600,- 

Men igen det er meget forskelligt. Har hørt om nogen herinde der har givet meget mere, og nogle der har givet mindre. 

Jeg kan varmt anbefale dig at læse den bog der hedder: Selvvalgt singlemor til donorbarn (Af Signe Fjord og Anne Patricia Rehldorph) Den er fantastisk, og giver svar på alle de spørgsmål du havde, og du ikke vidste du havde ;-) 

En anden ting jeg lige vil nævne, så når man får et barn vha. donor, skal du lige være opmærksom på at du ikke har ret til det månedlige faderbidrag (de 1200 kr om måneden). Men ellers er du beviliget til børnepenge osv. :-) 

Held og lykke med det :-) Og du er velkommen til at skrive på privaten hvis du skulle få lyst ;-) 

Knus Pernille 

Anmeld

17. maj 2012

Mutti2

Dorte S. skriver:

Hej

Hej Dorte :-) 

Jeg er lige lidt nysgerrig ;-) Hvor fik du det gjort henne til 1500 kr?? Var det en hjemmeinsemination??  

Knus 

Anmeld

17. maj 2012

dorthemus

Anonym skriver:

Heej piger..

Jeg er mor til en datter på to år (om en uge). Jeg er donorinsemineret på Stork Klinik. Jeg valgte en åben donor og blev gravid første gang. Fik ikke hormoner. Det kostede 5900 kr for sæden. Jeg var 38 år da jeg blev gravid og jeg har ALDRIG fortrudt min beslutning

Anmeld

17. maj 2012

henh01

Jeg synes det er super fedt at muligheden for donor sæd er tilstede, men du er kun 21 år - du skal nok finde dig en mand du kan få dine børn med Der sidder en jævnaldrene mand og har samme drømme for livet Jeg fik min datter som 18 årig og faren forlod os da min datter var 1 år - jeg ville aldrig anbefale nogle at få børn så tidligt. Man modnes med opgaven, ja, men man er jo stadig bare et barn. Ved godt du er et par år ældre, men hvad med uddannelse, økonomi, boligsituation og opbakning - har du styr på alle de ting?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.