Sommertid - jeg fordømmer dig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.916 visninger
23 svar
0 synes godt om
4. maj 2012

Jonatansmor

Det her er brok, har du en skidt dag, må du godt hoppe videre,

Drengen har altid været drømmescenariet. 0 problemer med amningen, maven, knoglerne, motorikken, udviklingen, opdragelsen. U name it og han har ikke været årsagen til en eneste ægte hovedpine hos hans forældre.

Aner ikke hvad jeg har spist siden jeg kunne lave sådan et barn..

MEN. Siden sommertid er det som om der er en eller anden der hælder koffein i hans seng inden han skal sove

Han kan være fuldstændigt udmattet efter hans bad og stadig skal vi lige have samtale om vi overhovedet gider sove idag?! Kun i hans seng, i barnevognen sover han omgående (Dobbelt så meget   )

Og idag kom dagen så hvor han regnede sin heldragt ud. Havde egentligt købt godt ind af dem fordi jeg, snedigt, havde udtænkt at den kan han ikke vride sig ud af som han kan med sit andet tøj (Ja, vi har stået på legepladsen og han pludseligt kom omkring hjørnet uden en trevl på kroppen)

Men nej. Er lige kommet derinde fra med et stks meget, meget, meget træt ung mand, alle bamserne, sutterne spredt ud i hele rummet - nogen af dem er kylet. Min dreng stod op i hans krybbe, med hans heldragt i hænderne og et "Hov mor, den faldt ned"

Lad mig sige dig dreng: Den natdragt falder fanme ikke ned af sig selv! Ej heller dine bamser! Og den sut der lå oppe i vindueskarmen, har du jo brugt til at skyde til måls efter katten med!

Tro ikke du kan narre mig for 1 sekund unge mand - jeg er 31 år gammel og MEGET mere snedig end du kan være. Endnu ihvertfald...

Een ting er at han åbenbart elsker at ræse rundt inde i sin seng inden hans kal sove, kan jeg jo være ligeglad med. Noget ganske andet er når han absolut skal have involveret den eneste forælder der er til rådighed i aften.

Men det værste, er at hjertet simpelthen ikke kan lade være med at smelte. Uanset hvor mange gange jeg så skal trave

Er min dreng den eneste der har bøvl med det sommertid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2012

-Sigrid-

Jonatansmor skriver:

Drengen har altid været drømmescenariet. 0 problemer med amningen, maven, knoglerne, motorikken, udviklingen, opdragelsen. U name it og han har ikke været årsagen til en eneste ægte hovedpine hos hans forældre.

MEN. Siden sommertid er det som om der er en eller anden der hælder koffein i hans seng inden han skal sove

Han kan være fuldstændigt udmattet efter hans bad og stadig skal vi lige have samtale om vi overhovedet gider sove idag?! Kun i hans seng, i barnevognen sover han omgående (Dobbelt så meget   )

Og idag kom dagen så hvor han regnede sin heldragt ud. Havde egentligt købt godt ind af dem fordi jeg, snedigt, havde udtænkt at den kan han ikke vride sig ud af som han kan med sit andet tøj (Ja, vi har stået på legepladsen og han pludseligt kom omkring hjørnet uden en trevl på kroppen)

Men nej. Er lige kommet derinde fra med et stks meget, meget, meget træt ung mand, alle bamserne, sutterne spredt ud i hele rummet - nogen af dem er kylet. Min dreng stod op i hans krybbe, med hans heldragt i hænderne og et "Hov mor, den faldt ned"

Lad mig sige dig dreng: Den natdragt falder fanme ikke ned af sig selv! Ej heller dine bamser! Og den sut der lå oppe i vindueskarmen, har du jo brugt til at skyde til måls efter katten med!

Tro ikke du kan narre mig for 1 sekund unge mand - jeg er 31 år gammel og MEGET mere snedig end du kan være. Endnu ihvertfald...

Een ting er at han åbenbart elsker at ræse rundt inde i sin seng inden hans kal sove, kan jeg jo være ligeglad med. Noget ganske andet er når han absolut skal have involveret den eneste forælder der er til rådighed i aften.

Men det værste, er at hjertet simpelthen ikke kan lade være med at smelte. Uanset hvor mange gange jeg så skal trave

Hahahaha!! Jeg kunne ikke lade være med at sidde og grine, sikke en bandit du har fået dig der

Men nej jeg kender ikke problemet, min datter er knap 4 måneder

Anmeld

4. maj 2012

ønskebørn74

Jonatansmor skriver:

nogle venner har.. men de har nu fået mørklægningsgardiner og det hjalp..

Anmeld

4. maj 2012

Jonatansmor

-Sigrid- skriver:

Hahahaha!! Jeg kunne ikke lade være med at sidde og grine, sikke en bandit du har fået dig der

Men nej jeg kender ikke problemet, min datter er knap 4 måneder

Puha du skulle bare vide

Og du må godt grine af mine problemer - så er der da idet mindste en der kan se humoren i det

Anmeld

4. maj 2012

Jonatansmor

ønskebarn74 skriver:

nogle venner har.. men de har nu fået mørklægningsgardiner og det hjalp..

Jae ... men frygter lidt...

Installerer jeg dem, så vænner han sig vel til dem. Og nedenunder ved mormor er der ingen mørklægning. Og så kan vi vel ikke låne ham ud mere og have kæresteaften?

Og skal jeg vælge - hvileløs vandren frem og tilbage mellem tv og nøgen bandit eller min kæreste nøgen, også som bandit, må det så absolut være det sidste der er det bedste

Anmeld

4. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jonatansmor skriver:

Installerer jeg dem, så vænner han sig vel til dem. Og nedenunder ved mormor er der ingen mørklægning. Og så kan vi vel ikke låne ham ud mere og have kæresteaften?

Og skal jeg vælge - hvileløs vandren frem og tilbage mellem tv og nøgen bandit eller min kæreste nøgen, også som bandit, må det så absolut være det sidste der er det bedste

Hehe..det havde jeg også valgt

Kender ikke til problemet da min dreng kun er 7 måneder, men han er lige begyndt at rejse sig og nej hvor er det irriterende at skulle ligge ham ned hele tiden i en time inden han giver op og sover.

Kan mormoren ikke få mørklægningsgardiner også? Ellers er børn nu ret hurtige til at finde ud af at det ikke foregår på samme måde i de forskellige arenaer de bevæger sig i.

Anmeld

4. maj 2012

ønskebørn74

Jonatansmor skriver:

du giver da bare mormor nogle i gave... hun bliver sikkert glad for dem..

Anmeld

4. maj 2012

RiUL

Haha godt skrevet
- tror ikke det er sommertid der er "bussemanden" her, nærmere to styks tænder der vækker vores dreng hver 2. time hele natten herligt...

Anmeld

4. maj 2012

Janni.

Her er virkelig lykken med sommertid.

Silas ændrede sove mønster ved skiftet fra vintertid til sommertid.

Fra at vågne omkring 4.30-5.00, sov han pludselig til 6.30-7.00. Oven i det hele sover han mere jævnt natten igennem uden at kræve sutten så mange gange som han før har krævet.

jeg elsker sommertid..

Anmeld

4. maj 2012

K&S

Janni. skriver:

Her er virkelig lykken med sommertid.

Silas ændrede sove mønster ved skiftet fra vintertid til sommertid.

Fra at vågne omkring 4.30-5.00, sov han pludselig til 6.30-7.00. Oven i det hele sover han mere jævnt natten igennem uden at kræve sutten så mange gange som han før har krævet.

jeg elsker sommertid..

jeg er også fan...! Anton vågner først mellem 6-6.30 nu i modsætning til 5.30 før :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.