De første tegn på fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2012

-Sigrid-

pemiro skriver:

Okay det var godt.. Dejligt kroppen så bare træner kraftigt

Tak for svar

Ja, det er ret smart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2012

Tona

pemiro skriver:

Hej med jer

Hvad var jeres aller første tegn på fødsel? Og fødte i før, efter eller på terminen?

Fortsat go dag derude

Tegnblødning, plukveer der tog til i antal og styrke og så kom der smerte der i starten mindede om at have vold ondt i ryggen.

Jeg fødte 13 dage over termin

Anmeld

4. maj 2012

pemiro

Amandas-mor skriver:

Tegnblødning, plukveer der tog til i antal og styrke og så kom der smerte der i starten mindede om at have vold ondt i ryggen.

Jeg fødte 13 dage over termin

Tk for svar

Jeg var lidt i tvivl om jeg måske havde små tegn til begyndende fødsel, men det har jeg fået afkræftet, så det var dejligt

Har utrolig mange plukkeveer og hele dagen idag har keg haft mens smerter i hele stykket fra navle og ned..

Men kan forstå på det hele at det bare er fordi kroppen træner ekstra meget

Er 35+2 idag

Anmeld

4. maj 2012

Tona

pemiro skriver:

Tk for svar

Jeg var lidt i tvivl om jeg måske havde små tegn til begyndende fødsel, men det har jeg fået afkræftet, så det var dejligt

Har utrolig mange plukkeveer og hele dagen idag har keg haft mens smerter i hele stykket fra navle og ned..

Men kan forstå på det hele at det bare er fordi kroppen træner ekstra meget

Er 35+2 idag

Ja, det kan det nok godt være. Men her er et par dejlige yoga-øvelser som lindrer så du ikke er så generet af det (bare hvis du ikke kender dem):

1. Sid på alle 4 og lad dine arme glide strakte fremad og din mave glide så langt ned mod lårerne som muligt. Altså sådan at du ender med at  ligge med panden i madrassen og armene strakt over hovedet også i madrassen og maven ned mod lårerne. Lig så længe du kan holde ud. Det giver et stræk i maven og du vil føle en lindring. Jeg gjorde det ofte i det meste af min graviditet. Det er i øvrigt også godt mod menstruationssmerter, men det er jo lidt et sidespring lige nu

2. Sid på alle 4 og skift mellem at skyde ryg og svaje som en kat gør

Anmeld

4. maj 2012

LR85

pemiro skriver:

Så du blev ikke sat igang alligevel?

Jeg har rigtig mange plukkeveer de her dage, uanset om jeg har lagt i sengen hele dagen eller om jeg har lavet havearbejde...

Idag har jeg så fået en hel del menssmerter, ved ikke om det er tegn på en snarlig fødsel eller om der bare bliver arbejdet viiirkelig hårdt på træningen dertil... Har ingen smerter...

Hvor er det vildt du har det sådan. 

Jeg har ondt/murren nede i lænden og ballerne. Sådan mens smerte-agtigt. 

Og er bare SÅ spændt, selvom jeg kun er 36+0. 

Øv der er lang tid til hvis det bare er almindelige graviditets ting

Anmeld

4. maj 2012

pemiro

LR85 skriver:

Hvor er det vildt du har det sådan. 

Jeg har ondt/murren nede i lænden og ballerne. Sådan mens smerte-agtigt. 

Og er bare SÅ spændt, selvom jeg kun er 36+0. 

Øv der er lang tid til hvis det bare er almindelige graviditets ting

Hehe jamen har det faktisk fantastisk.. Det er som sådan ikke generende, jeg kom bare til at tænke på om der måske var noget i gære.. Håber dog han blir derinde i et par uger endnu i hvertfald.. 

Jeg har værtfald ikke travlt, og som det er nu, kunne jeg godt gå nogle måneder endnu (det lød også underligt haha) men glæder mig godt nok til at se lillefisen

Anmeld

4. maj 2012

LinLin

jeg har ikke haft nogen tegn forud...

vandet gik første gang 37+6

anden gang fik jeg første ve 4½ time før han blev født... (40+0)

Anmeld

4. maj 2012

pemiro

Amandas-mor skriver:

Ja, det kan det nok godt være. Men her er et par dejlige yoga-øvelser som lindrer så du ikke er så generet af det (bare hvis du ikke kender dem):

1. Sid på alle 4 og lad dine arme glide strakte fremad og din mave glide så langt ned mod lårerne som muligt. Altså sådan at du ender med at  ligge med panden i madrassen og armene strakt over hovedet også i madrassen og maven ned mod lårerne. Lig så længe du kan holde ud. Det giver et stræk i maven og du vil føle en lindring. Jeg gjorde det ofte i det meste af min graviditet. Det er i øvrigt også godt mod menstruationssmerter, men det er jo lidt et sidespring lige nu

2. Sid på alle 4 og skift mellem at skyde ryg og svaje som en kat gør

Må prøve de øvelser tror jeg.. Er dog ikke som sådan generet af det, kom bare pludselig til at tænke på om det var tegn, for det skulle det jo helst ikke være nu

Mht menssmerter, er jeg en af de heldige der aldrig har haft dem før.. Kan jo så nu mærke hvordan det ca føles, og måtte da også spørge jm om det var Det der var menssmerter

Men tusind tak for dine råd

Anmeld

4. maj 2012

LR85

pemiro skriver:

Hehe jamen har det faktisk fantastisk.. Det er som sådan ikke generende, jeg kom bare til at tænke på om der måske var noget i gære.. Håber dog han blir derinde i et par uger endnu i hvertfald.. 

Jeg har værtfald ikke travlt, og som det er nu, kunne jeg godt gå nogle måneder endnu (det lød også underligt haha) men glæder mig godt nok til at se lillefisen

Jeg tror bare jeg er så spændt, a jeg gerne vil vide om det bare er pga almindeligt hverdagsarbejde, eller der er noget i gære. Vil ærlig talt godt have ham ud  

Er bare alt for spændt. 

Anmeld

4. maj 2012

pemiro

LR85 skriver:

Jeg tror bare jeg er så spændt, a jeg gerne vil vide om det bare er pga almindeligt hverdagsarbejde, eller der er noget i gære. Vil ærlig talt godt have ham ud  

Er bare alt for spændt. 

Jeg er skam også mega spændt og glæder mig helt vildt til den nye tilværelse... Og glæder mig til at gå på barsel efter mine eksaminer.. Så skal jeg bare hygge med lillefisen <3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.