Solcreme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2009

Pia.

Mebach skriver:

Vichy, fra apoteket, uden parabener og parfume.
Dyr, men lækker, nem at smøre ud.

den bruger vi også.... super god og lækker...

Anmeld

17. april 2009

lonemus

Mebach skriver:

Vichy, fra apoteket, uden parabener og parfume.
Dyr, men lækker, nem at smøre ud.

Vi bruger den samme...mener det er faktor 40. Vi bruger spray, syntes det er dejlig nemt

Anmeld

17. april 2009

Katjaro

Her i huset købes der også kun parfumefri solcremer.... Vi kan nemlig ikke tåle andet.

Med hensyn til Vichy solcremen fra Apoteket så skal man være opmærksom på at deres børneserie rent faktisk indeholder parfume. Man skal op i deres "voksen" serie og over faktor 30 (så vidt jeg husker) før end der ikke er parfume i. Til gengæld har vi været rigtig glade for dem, de er lette at smøre ud - hvilket så desværre bare betyder at det er kemisk filter - men sådan må man vælge.

Dermas solcreme fungerer også her og ligeså gør Matas'

Men vores foretrukne hvis vi skal være ved vandet en hel dag, eller er f.eks. på de kanariske øer er P20. Den er simpelthen suveræn.

Hilsen Katja

Anmeld

17. april 2009

Mormilla

17. april 2009

DK

Bastian skriver:

Derma køber jeg. Det er vigtigt for mig, at plejeprodukterne er svanemærket. Der skal ikke creme med parabener på mine børn. Derma er både svanemærket og effektiv solbeskyttelse. Så synes jeg det er mindre vigtigt, hvor nemt det er at smøre ud.

Det er jo altsammen meget fint, og jeg er HELT enig. Men hvis børnene ikke kan tåle det, er solcreme med parabener bedre end ingen solcreme. I alt fald hvis man har en lille blond bleg tøs...

Anmeld

17. april 2009

DK

lærkes_mor skriver:

Mange tak for alle de gode svar....
Tror faktisk den jeg ga hende på sidste år var den Vichy som i snakker om desværre...
Det eksem Lærke fik lyder PRÆCIST som det du beskriver DK.... Kan være jeg skal ty til den solcreme du beskriver. Prøver måske lige Dermas først... 230 er mange penge - især når man er på SU... MEN hvis det er den eneste som Lærke kan tåle også så er det prisen værd!!!

Tak for svar alle...

Ps... Lærke var 9 mdr sidste sommer da hun fik solcreme på....

Jeg er også på SU og kvier mig hver gang jeg betaler, men altså det er bare det eneste jeg har kunne finde der duer.

Prøv evt at smøre Lærke med en Derma tester på apoteket. Så kan du sikkert se om hun får eksem af det, uden du behøver købe.

Anmeld

17. april 2009

bette

DK skriver:

Hej

Kirstine har ellers normalt ikke eksem eller noget, men hun kan bare IKKE tåle solcreme. Uanset hvor jeg smører det på, kommer der et tykt rødt kløende "knopret" udlæt der hvor cremen har været på huden.

Jeg har prøvet ALLE, og jeg mener ALLE slags solcreme, og det gik så vidt at min læge anbefalede at blande rismel med vand, og smøre det på hende, da det gjorde man i gamle dage pre-solcreme, når de "hvide" var i ex. afrika... Men altså.... Når man er en feminin prinsesse på 4 år er man ikke glad for at være indsmurt i en kridhvid tyk rismel-blanding. Det går desuden meget nemt af, og fedter overalt!!!

Så, tilsidst lykkedes det mig at finde et mærke hun kan tåle. Det er naturligvis suuuper dyrt. Jeg mener ca. 230 kr. for en lille tube med 100 ml.. Det hedder La Roche-Posay, og er noget fransk noget, og købt på apoteket. Det er 50+, og hedder Anthelios Dermo-pediatrics. Det er nemt at smøre på og uden parfume.

http://store.skincarelab.com/laroanspf60d.html Det er et amerikansk link, men så kan du da lige se tuben

Det skal siges at jeg tror vi har prøvet 15-20 forskellige slags. Jeg har simpelthen et SKAB fyldt med dunke og tuber... Der er nok til Mikkel og jeg i laaaang tid. Nogle har jeg købt både børne og alm. faktor for at se om der skal være en forskel der. Jeg har købt i spray, og creme og "mælk" og økologisk og svanemærket og det der EU økologi mærke og... jamen... altså. Men nu ved vi heldigvis at hun kan tåle dette, og så må jeg jo bare betale prisen! Det er sådan en lettelse i forhold til sidste år, hvor hun tit ikke havde solcreme på, men istedet en "langærmet" bluse, solhat og den slags. Børnehaven var klar over problematikken, men det er ikke nemt at holde hende inde i skyggen hele dagen.

God vind med at finde den rette

den solcreme har vi også brugt sidste år.. den er super god.. og nem at smøre ud.. den koster ikke det helt vilde synes jeg ikke.. jeg købte den på apoteket..

Anmeld

17. april 2009

Bastian

DK skriver:

Det er jo altsammen meget fint, og jeg er HELT enig. Men hvis børnene ikke kan tåle det, er solcreme med parabener bedre end ingen solcreme. I alt fald hvis man har en lille blond bleg tøs...

Ja, du har fuldkommen ret

Anmeld

27. juli 2010

Phillip Hobbs

We use only the safest sunscreen we can find.

I have spent a lot of time researching and found out that there are some very dangerous chemicals in sunscreens.

Even perfumefri or parabener fri ones, It seems that the companies say this just to sell their products. Try research some of the ingredients in those chemical cocktails,you will be surprised.

I have just seen a short movie called "The Story of Cosmetics" It is pretty amazing.I put it on my blog so everyone can see it.

I have also written an article about sunscreen.

One tip:Watch out for Titanium Dioxide when shopping for sunscreen.

Mvh Phillip Hobbs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.