Hej
Kirstine har ellers normalt ikke eksem eller noget, men hun kan bare IKKE tåle solcreme. Uanset hvor jeg smører det på, kommer der et tykt rødt kløende "knopret" udlæt der hvor cremen har været på huden.
Jeg har prøvet ALLE, og jeg mener ALLE slags solcreme, og det gik så vidt at min læge anbefalede at blande rismel med vand, og smøre det på hende, da det gjorde man i gamle dage pre-solcreme, når de "hvide" var i ex. afrika... Men altså.... Når man er en feminin prinsesse på 4 år er man ikke glad for at være indsmurt i en kridhvid tyk rismel-blanding. Det går desuden meget nemt af, og fedter overalt!!!

Så, tilsidst lykkedes det mig at finde et mærke hun kan tåle. Det er naturligvis suuuper dyrt. Jeg mener ca. 230 kr. for en lille tube med 100 ml.. Det hedder La Roche-Posay, og er noget fransk noget, og købt på apoteket. Det er 50+, og hedder Anthelios Dermo-pediatrics. Det er nemt at smøre på og uden parfume.
http://store.skincarelab.com/laroanspf60d.html Det er et amerikansk link, men så kan du da lige se tuben

Det skal siges at jeg tror vi har prøvet 15-20 forskellige slags. Jeg har simpelthen et SKAB fyldt med dunke og tuber... Der er nok til Mikkel og jeg i laaaang tid. Nogle har jeg købt både børne og alm. faktor for at se om der skal være en forskel der. Jeg har købt i spray, og creme og "mælk" og økologisk og svanemærket og det der EU økologi mærke og... jamen... altså. Men nu ved vi heldigvis at hun kan tåle dette, og så må jeg jo bare betale prisen! Det er sådan en lettelse i forhold til sidste år, hvor hun tit ikke havde solcreme på, men istedet en "langærmet" bluse, solhat og den slags. Børnehaven var klar over problematikken, men det er ikke nemt at holde hende inde i skyggen hele dagen.
God vind med at finde den rette
Anmeld