Kunne I undvære børnepengene??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2009

Balderson

Jeg kunne godt undvære dem og har faktisk også gjort det.. Jeg valgte på et tidspunkt at sige at jeg gerne ville betale alt selv.. Men nu får jeg dem som alle andre, for som min mand sagde så kan vi lige så godt sige pænt ja, tak..
For mit vedkommende er de ikke med i mit budget og jeg ser dem som en dejlig ting at få som ekstra at snoller for...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2009

Astrid P

Jeg ville godt nok synes at det ville være svært at undvære børnepengene. Altså, Smilla ville nok ikke komme til at gå sulten i seng, men der ville ikke være råd til at købe fx cykelvogn. Det ville også være svært at få råd til at købe ordentligt fodtøj til hende, jeg synes godt nok at det er lidt af en udgift!

Men jo, vi kunne muligvis godt undvære, men det ville være surt... Det bliver dog forhåbentlig anderledes når jeg til sommer bliver færdig med min uddannelse, og pludselig har 7000 mere udbetalt hver måned end nu.

Jeg synes sagtens at børnechecken kunne være indkomstbestemt. Det ville da kun være fair!

Anmeld

16. april 2009

malou

Tja vi kunne sagtens undvære dem... har faktisk ikke fået dem endnu da jeg jo bor i malmø og derfor skal der lige sendes breve frem og tilbage mellem de 2 lande.... men det er jo med tilbage virkende kraft så fra på mandag er de 3 gange bagud.... skønt!!! men de ryger nu alligevel ind på en lukket konto til victor...

knus malou

Anmeld

16. april 2009

ekzunz

Vi får 14.176 kr. pr. kvt., og vi kunne da godt undvære dem, men så ville det altså ikke være sjovt længere! De indgår i budgettet, og bliver ikke brugt på noget ekstra hver 3. md.

Jeg kan godt se fidusen i at de er indkomstbestemt, men så synes jeg også at der skal tages højde for fx. antallet af børn.

Rikke

Anmeld

16. april 2009

Honningblomst

Znuzke skriver:

Vi får 14.176 kr. pr. kvt., og vi kunne da godt undvære dem, men så ville det altså ikke være sjovt længere! De indgår i budgettet, og bliver ikke brugt på noget ekstra hver 3. md.

Jeg kan godt se fidusen i at de er indkomstbestemt, men så synes jeg også at der skal tages højde for fx. antallet af børn.

Rikke

Så man ligesom træk x antal kroner fra indkomst pr. barn og regnede udfra det beløb...der erf mange steder det ikke er fair når man har mange eller flere børn, men vi har jo også selv valgt dem-smiler.
Men måske man bare skulle have et ekstra fradrag pr. barn, ligesom førhen..

Anmeld

16. april 2009

ekzunz

Eva skriver:

Så man ligesom træk x antal kroner fra indkomst pr. barn og regnede udfra det beløb...der erf mange steder det ikke er fair når man har mange eller flere børn, men vi har jo også selv valgt dem-smiler.
Men måske man bare skulle have et ekstra fradrag pr. barn, ligesom førhen..

Ja - et fradrag eller lign. Ligesom når der skal udregnes børnebidrag, så får den bidragspligtige også fradrag for de andre børn han/hun har forsørgelsespligt overfor - det synes jeg er en fin ide!

Jo - vi har valgt dem - og vil bestemt ikke undvære dem - men det koster altså en del at være mange

Anmeld

16. april 2009

DK

Da jeg er på SU, med de vilde 5017 kr. før skat om mdr., så kan børnepengene bestemt ikke undværes. De går lige ind på budgettet hver gang. De skal så prøve at dække noget af børnehaven. Jeg bor jo med Mikkel nu, så får ikke ekstra SU, eller billigere børnehave.

Anmeld

16. april 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg ville have meget svært ved at undvære dem

Selvfølgelig kunne det lade sig gøre hvis jeg absolut skulle, men det ville betyde at mine børn ville skulle undvære en del ting som andre børn ser som en selvfølge. Da jeg er enlig mor på SU synes jeg ikke økonomien er så god i forvejen.

Men uden børnepengene ville jeg ikke kunne tage på ferie med mine børn, og ture til zoo, legeland o.s.v. ville også blive meget sjældne. Desuden ville vi blive nødt til at flytte til en lille lejlighed hvor børnene ikke ville få eget værelse. Jeg ville blive nødt til at købe det absolut billigste tøj og sko til dem, og vi ville heller ikke have råd til at spise økologisk (gør vi heller ikke fuldt ud, men der hvor de kan lade sig gøre).

Så jeg er MEGET glad for de penge

Anmeld

16. april 2009

fam.4xc

lonemus skriver:

Samme her

Enig det er det samme her....

Tror som godt man ku undvære dem... man finder jo altid pengene et eller andet sted ved at spare på noget andet hvis det endelig sku være...

Hvis vi ventede en nummer 3 ville min første tanke være; har vu råd til det men det ville vi jo finde..

Anmeld

16. april 2009

Rasmine

Hoooold da op, pt. er der 29% som sagtens kan undvære børnepengene???
Har I overvejet at donere nogle væk, eller sponsere et lille negerbarn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.