Passer det at...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2012

frk andreasen

min mor fødte alle os børn 3 uger før tid.

jeg fødte min 1 barn på termin

2 barn  38+3

min mor var 36 timer om at føde mig. og der under for de andre 3 søskende

det tog mig 4 timer ialt første gang

og 3 timer 2 gang

så her holder det ikke skik. jeg er hurtig til af få dem ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2012

come2

Anonym skriver:

Passer det at fødsler tit går, som det gik ens mor? 

Jeg snakkede med min jordemoder forleden, da jeg er meget bange for at føde, og har termin lige om hjørnet. 

Så siger hun ''man siger tit 'som mor så datter', det kan være du klare det liiigeså flot som din mor''

SÅ BLEV JEG SKRÆMT!! For både min mormor OG mor har født sunde og raske børn, MEEEEEN de begge har ligget med veer mellem 40-60 TIMER! Og der har været en masse komplikationer ved begge deres fødsler. Og de begge var på min alder, da de fødte deres første. Det vil sige kun 17 år. 

Har nogle af jer haft en fødsel der lignede den fødsel jeres mor havde?? hmmmmmm  Er så nervøs for at føde. 

Jeg håber der er noget om det. Jeg blev født i en bil.

Det tog 11 min fra 1 presse ve.

Anmeld

2. maj 2012

VIPpigen

Den har ikke holdt stik her... Jeg er født ved igangsættelse 3 dage før tid. Og Lilje er født 5 uger før tid hvor fødslen gik i gang af sig selv...

Jeg er taget med sugekop fordi jeg ikke ville ud åbenbart, og Lilje arbejdede sig ud efter kun 30 min med presseveer...

Min mor havde en lang fødsel med mig, hvor jeg fik at vide kl 6.30 om morgenen at jeg nu var i aktiv fødsel, og Lilje er født 11.02...

Så stor forskel her... Ved dog ikke hvor hurtigt det gik med min søster, men min far mente hvertfald han godt kunne få en kop kaffe inden, og da han kom på fg, var min søster kommet...

Anmeld

2. maj 2012

JH12

Jeg håber virkelig ikke !

Ihvertfald ikke hvad man ser på hvad min mor skulle igennem da jeg blev født...
Hun gik 3 uger over tid, havde veer i mere end 24 timer, jeg var stjernekigger, hun sprang blodkar og alt muligt da jeg var på vej ud. og bagefter begyndte hun ikke lukke sammen, så hun skulle have ekstra indsprøjtninger..  

Men det gik nem og hurtig med mine brødre.. hvilket selvfølgelig ikke ville være dårligt

Anmeld

2. maj 2012

Madam Blå

Anonym skriver:

Jeg snakkede med min jordemoder forleden, da jeg er meget bange for at føde, og har termin lige om hjørnet. 

Så siger hun ''man siger tit 'som mor så datter', det kan være du klare det liiigeså flot som din mor''

SÅ BLEV JEG SKRÆMT!! For både min mormor OG mor har født sunde og raske børn, MEEEEEN de begge har ligget med veer mellem 40-60 TIMER! Og der har været en masse komplikationer ved begge deres fødsler. Og de begge var på min alder, da de fødte deres første. Det vil sige kun 17 år. 

Har nogle af jer haft en fødsel der lignede den fødsel jeres mor havde?? hmmmmmm  Er så nervøs for at føde. 

Den passer ikke på mig. Jeg havde en fødsel lige efter bogen. 14 timer efter vandet blev taget, og ingen bristninger. Min mor fødte mig på mange flere timer, og fik en tredjegrads bristning.

Hvis du er meget nervøs for fødslen, så prøv at tal med din jordemoder om det Det hjalp mig rigtig meget. Det er rart at vide, hvad der skal ske og hvordan, osv.

En fødsel er hård, men heldigvis er det 1000 gange det værd Ellers ville folk jo ikke gøre det igen og igen

Anmeld

2. maj 2012

Muffinmus

INGEN af mine 3 fødser har været på noge som helst måde lig min mors...som i SLET ikke....

Så her passede det ikke.

Anmeld

2. maj 2012

NinaNymannMadsen

da min mor fødte mig tog det alt i alt 6½ time, vandet gik først og veerne kom bag efter. hun mærkede ingen ting dagen før eller noget.
det samme var det med mig præsis lige som hendes.
den anden fødslen kan så ikke samlignes.

min mor tog 6½ time med min søster også og var ligesom hendes første fødsel. min anden tog kun 2½ time.

begge mine og min mors har gået fejlfri og var drømmefødsler.

Anmeld

2. maj 2012

Ciss

Anonym skriver:

Min mor havde meget hurtige fødsler helt fra første gang.

Vi er tre døtre, og det er kun mig, som har lignet hende på det punkt.

Begge mine søstre har haft fødsler i normalt tempo.

Man er jo ikke en tro kopi fysisk af sin mor, og så er børnene, man bærer, heller ikke ens.

Der er sikkert en lille chance for, at man ligner nok i fysikken til, at ting kan udvikle sig på samme måde, men jeg tror egentlig, at der er en mindst lige så god chance for det modsatte.

Og så kan man virkelig ikke se det udenpå: Min ene søster og jeg ligner nærmest tvillinger fysisk - men hun brugte nærmere et døgn på første fødsel, mens den hos mig tog i underkant af tre timer fra første ve. Og jeg var ældrer end hun var ved første fødsel.

Jeg tror, det bedste du kan gøre er at prøve at stole på din egen krop, at den kan detteher, og så ikke være bange for at fortælle om detteher til jordmoren, når fødslen faktisk først er gået i gang, så de er obs på at hjælpe dig, hvis problemet skulle opstå - og det er jo slet ikke sikkert!

Anmeld

2. maj 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Jeg ved ikke om det passer, men det passede ikke med min mor og mig.. Min mor har haft lange fødsler også. Fødslen med mig var både lang og tilmed komplicerede da de troede jeg muligvis var lam og der var alt muligt bøvl. Men min fødsel med min datter var mega hurtig, problemfri og fik kun lidt lattergas, ingen bøvl der.. Så her er der INGEN sammenligning!

Anmeld

2. maj 2012

lassemor07

Anonym skriver:

Ikke i det her tilfælde
Min mor har født 3 børn mig på 40 timer som endte i AKS min bror på 16 timer og min søster på 6,5 timer og jeg fødte Lasse på 4 timer fra første ve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.