Anonym skriver:
Passer det at fødsler tit går, som det gik ens mor?
Jeg snakkede med min jordemoder forleden, da jeg er meget bange for at føde, og har termin lige om hjørnet.
Så siger hun ''man siger tit 'som mor så datter', det kan være du klare det liiigeså flot som din mor
''
SÅ BLEV JEG SKRÆMT!! For både min mormor OG mor har født sunde og raske børn, MEEEEEN de begge har ligget med veer mellem 40-60 TIMER! Og der har været en masse komplikationer ved begge deres fødsler. Og de begge var på min alder, da de fødte deres første. Det vil sige kun 17 år.
Har nogle af jer haft en fødsel der lignede den fødsel jeres mor havde?? hmmmmmm
Er så nervøs for at føde. 

Min mor havde meget hurtige fødsler helt fra første gang.
Vi er tre døtre, og det er kun mig, som har lignet hende på det punkt.
Begge mine søstre har haft fødsler i normalt tempo.
Man er jo ikke en tro kopi fysisk af sin mor, og så er børnene, man bærer, heller ikke ens.
Der er sikkert en lille chance for, at man ligner nok i fysikken til, at ting kan udvikle sig på samme måde, men jeg tror egentlig, at der er en mindst lige så god chance for det modsatte.
Og så kan man virkelig ikke se det udenpå: Min ene søster og jeg ligner nærmest tvillinger fysisk - men hun brugte nærmere et døgn på første fødsel, mens den hos mig tog i underkant af tre timer fra første ve. Og jeg var ældrer end hun var ved første fødsel.
Jeg tror, det bedste du kan gøre er at prøve at stole på din egen krop, at den kan detteher, og så ikke være bange for at fortælle om detteher til jordmoren, når fødslen faktisk først er gået i gang, så de er obs på at hjælpe dig, hvis problemet skulle opstå - og det er jo slet ikke sikkert!