Ny fotokurs- "gerilla style"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.882 visninger
34 svar
0 synes godt om
16. april 2009

OSCARSSON

Hej, Vi kør en ny fotokurs til en lav pris!

Jeg fik som i ved, dessværre ikke nok med tilmeldninger til fotokursen sidste gang for at kunde holde den. Det til trods for at der var rigtigt mange der stemt at de meget gerne ville være med til kursen. Grunden til at der bleve alt for få tilmeldninger er måske en kombination af flere forskellige ting, Datoerne passede måske ikke for mange, prisen var for høj, m.v.

Skam den der gir op...!

Vi prøver igen.

For at kunde holde prisen i bund skal jeg prøve en helt ny måde at lave det hele på...

Isted for at leje en dyr lokal med tilgang til projektor på en kro og give 2x kaffe og frokost inkluderet i prisen så gør vi det “gerilla style” og finder en deltager der bor mit på Jylland (i første omgang), i et hus med et værelse stort nok for at kunde rumme 20-30 mennesker for en dag (jeg åbner for flere deltager for at kunne holde prisen nere). Samt at der skal være nok med parkerings mulighed til de som kommer i bil. En god ting er om du bor i nærheden af en stor by eller om der er gode forbindelser til tog/buss og nemt at finde for de der kør bil.

Alle der syns at de kan stå som vært for en sådan kurs må gerne kontakte mig gennem at udfyllde kontakt formulæret på min blog på www.oscarsson.dk
og fortelle at de vil væra vært for fotokursen.

Den der bliver udvalgt til at være vært til kursen får deltage i kursen for fri.

Værten skal dog stå for at kaffe/te findes for de andre deltager.

Brød, kage og andre lækkerier til at spise, sørger enhver deltager for at selv bringe med sig.

Vi begynder kursen kl.10.00 og kør på til kl.15.00 med nogle pauser under dagen.

Vi skal behandle ting som:

- hvordan virker kamerat og hvorfor. (kort introduktion for at i skal forstå hvad der sker når i trykker på knappen) Det er ikke astrofysik, selv om nogle gerne vil få jer at tro det. Alle kan lære tekniken, se bare på mig.

- hvordan skal kamerat indstilles for bedste kvalitet, næmmeste betjening m.v.

- flash eller ikke flash? Helt sikkert skal man sometider bruge flash, men mange gange, ikke i de tilfællden du tror...

- Find det smukke lys, og hvis der ikke er noget så lær dig bruge det “svære/dårlige lys” til din fordel.

- Husk at bringe kamerat med jer, vi skal også lave nogle praktiske øvelser sådan at i kan få nogle gode billeder med hjem at vise på Baby.dk og blære lidt med, overfor familje og venner... :-D

- Alle deltager får en portrætt af sig selv taget af mig på dagen. Leveres som en billedfil på e-mail og den kan i bruge som en avatar på for eksempel Baby.dk (en avatar, er det billede i har af jer selv i samband med jeres profil)

- Dessuden, laver jeg en foto konkurrence for kursdeltager på Baby.dk efter kursus og vinder får en OSCARSSON- real life photo session til et værdi af 1500 kr. (vinder betaler for kørsel eller kommer til mig i Ålbæk for fotografering)

- Dato for kursen er, søndag 21 Juni 2009. Det er lige før ferien, det giver en god grund at stå på, før ferie billederne skal tages. Plads meddeles senere.

- Sidste dato for tilmeldning er torsdag 30 april 2009. Tilmeldning er bindende og kursafgift skal være indbetalt senest den 5 maj 2009. Tilmeldning sker gennem at udfyllde kontakt formulæret på min blog på www.oscarsson.dk der skriver i navn, adresse, telnr, og at i vil deltage i fotokursen den 21 Juni 2009.

Der skal være mindst 15 tilmeldninger for at vi skal køre kursen.

Hvis du har spørgsmål så kontakter du mig gennem at udfyllde kontakt formulæret på min blog på www.oscarsson.dk

OBS! prisen er kun 300 kr per deltager.

Tag chansen og lær foto fra en med mere end 20 års erfaring som fultids fotograf.

Vi skal have en sjov og hyggelig dag sammen.

Mvh Jan Oscarsson, OSCARSSON- real life photography

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2009

OSCARSSON

I må selvfølgelig gerne også stille spørgsmål her i tråden...

Anmeld

16. april 2009

Nemesis

når du engang kommer til sjælland..så ligger jeg gerne hus til

:-) Sisse

Anmeld

16. april 2009

linemus

Det lyder rigtig godt. Giver du besked herinde, når du ved, hvor det bliver?

- Line

Anmeld

16. april 2009

OSCARSSON

ladydan1 skriver:

Det lyder fint, Sisse.

Vi kør tilmeldning til den her på Jylland först men hurtigst muligt går vi over broen...

Anmeld

16. april 2009

OSCARSSON

linemus skriver:

Det lyder rigtig godt. Giver du besked herinde, når du ved, hvor det bliver?

- Line

Line,

Ja, jeg giver besked så fort jeg hørt fra nogen der vil lægge hus til.

Anmeld

16. april 2009

ekzunz

ladydan1 skriver:

Vi kan da bare køre sammen - vi bor jo ikke så langt fra hinanden - vel??

Anmeld

16. april 2009

Rasmine

Jeg vil med.

Anmeld

16. april 2009

ka li ja

jeg vil også gerne med.. men vil ikke tilmelde mig bindende endnu.

hvordan lær man 20-30 mennesker at tage gode billeder på 5 timer?
har du haft succes med det før?

Anmeld

16. april 2009

OSCARSSON

ka li ja skriver:

jeg vil også gerne med.. men vil ikke tilmelde mig bindende endnu.

hvordan lær man 20-30 mennesker at tage gode billeder på 5 timer?
har du haft succes med det før?

Ja, jeg har holdt kurser tidligere. For bland andre Länsstyrelsen i Örebro. (Kan lignes ved et amt eller en kommune i Danmark)

Jeg kan selvfølgelig ikke love dig at jeg kan lære alle mennesker at tage gode billeder på 5 timer men jeg kan love dig at de der er med til kursen kommer at få verktøj/kundskab til at tage meget bedre billeder end de gjorde før. Forudsat at de lytter til det jeg har at sige og aktivt deltager i kursen med spørgsmål m.v.. Og at de gør brug af den kundskab de får gennem at øve sig når de kommer hjem.

Med interesse, vilje, kundskab og inspiration kommer man meget langt.

Mvh

Jan Oscarsson

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.