suk.. grøntsager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
15 svar
0 synes godt om
16. april 2009

bette

hvordan dælen får i jeres unger til at spise grønt???

kan ikke få mikkel til at æde hverken gullerod, agurk, tomat, broccoli, blomkål, og aaaalt det andet sunde...kogt eller ikke kogt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2009

Marco2

Blend det og smugl det i maden uanset hvad man laver...

Anmeld

16. april 2009

Tynen

Burde de spise grønsager??!

Hun får da pommes frites....

Anmeld

16. april 2009

Juniors mor

Tynen skriver:

LoooooL

Anmeld

16. april 2009

Mikkelmusen

Tynen skriver:

Hvad med kartoffelskiver... er det ikke grøntsager?!

Anmeld

16. april 2009

Tynen

Hvad med kartoffelskiver... er det ikke grøntsager?!

Joe.. De hedder jo noget med kartofler..

Anmeld

16. april 2009

Mikkelmusen

Nå men sådan lidt mere seriøst, så har vi også sådan en der bare kun gider spise kød...!
Vi putter grøntsager i hvor vi kan og f.eks. når jeg laver kyllingefrikadeller (eller alm. deller), så når jeg hakker kyllingekødet på min fine kødhakker, så putter jeg lige gulerod, peberfrugt og hvad vi ellers har ned i hakkeren bagefter... (Så får man også alt kyllingekødet med ud. )... Og blander det med kødet. Det smager rigtig lækkert med grønt i kyllingedellerne....

Og vi putter også hakket eller blendet grønt i lasagne.

Anmeld

16. april 2009

bette

Mikkelmusen skriver:

Nå men sådan lidt mere seriøst, så har vi også sådan en der bare kun gider spise kød...!
Vi putter grøntsager i hvor vi kan og f.eks. når jeg laver kyllingefrikadeller (eller alm. deller), så når jeg hakker kyllingekødet på min fine kødhakker, så putter jeg lige gulerod, peberfrugt og hvad vi ellers har ned i hakkeren bagefter... (Så får man også alt kyllingekødet med ud. )... Og blander det med kødet. Det smager rigtig lækkert med grønt i kyllingedellerne....

Og vi putter også hakket eller blendet grønt i lasagne.

hmm ja det er da egentlig en god ide at skjule det deri..
plejer at komme havregryn i mine dæller.. så måske jeg skulle prøve det andet også

synes bare det er en anelse svært hvis man fx som os ikke får dæller så ofte.. altså ik dem på maven for dem har jeg sku rigeligt af... men maden..

Anmeld

16. april 2009

Lise

Hos os putter vi en masse grønt i maden - for det har vi andre jo også godt af Og så ryger det ned...

Det kører meget i perioder med Simon - altså om han gider æde det eller ej. Men han er tosset med ærter, så det får han. Og så koger jeg gulerodsstave, så de er sådan al dente, og nogle gange gider han æde dem. Samme med broccoli. Ellers gider han ikke have det.

Men altså - hvis vi f.eks. skal have kødsauce, så river vi en masse knoldselleri og gulerødder, og kommer det i. Det smager godt, er sundt, og ynglen æder det med stort velbehag. Samme med frikadeller, og ja, alt andet... Det gælder bare om at stykkerne skal være så små, at de ikke kan fiskes ud af munden igen, efterfulgt af et Adr

Anmeld

16. april 2009

bette

vi spiser jo selv meget grønt og grøntsager.. specielt mig lige i tiden.. skal baaaare have dem.. hehe

men hver gang jeg tilbyder klumpen det smager han på det og så kommer det ud igen...

prøver at komme grønt i når jeg laver frikadeller elller lign.. eller hvis jeg laver lasange eller sådan noget..

får jeres unger slet ik lyst til at æde dem når de ser jer spise det??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.