Strække sig i graviditet ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2012

FogL

Hahaha! Det har jeg godt nok aldrig hørt. Jeg får satme dårlig ryg hvis jeg ikke strækker mig - så det gjorde jeg genneme hele graviditeten. Men ok, hendes navlestreng var også 1 meter lang - fnis!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

KM78

Jeg strækker mig f.eks. ikke i benene, men ikke fordi jeg tror at der sker noget med barnet

Men det er fordi jeg får kramper i læggene af at strække for meget ud. Det gør jo pænt nas. Så laver jeg bare venepumpeøvelser i stedet for.

Anmeld

1. maj 2012

AnonymMor

ciepige skriver:

Hahaha! Det har jeg godt nok aldrig hørt. Jeg får satme dårlig ryg hvis jeg ikke strækker mig - så det gjorde jeg genneme hele graviditeten. Men ok, hendes navlestreng var også 1 meter lang - fnis!  

Haha  Jeg lider nemlig også af dårlig ryg så det har været ulidelig ikke at måtte strække sig, så det er rart at jeg må IGEN hehe

Anmeld

1. maj 2012

AnonymMor

KM78 skriver:

Jeg strækker mig f.eks. ikke i benene, men ikke fordi jeg tror at der sker noget med barnet

Men det er fordi jeg får kramper i læggene af at strække for meget ud. Det gør jo pænt nas. Så laver jeg bare venepumpeøvelser i stedet for.

årh okay smart

Jeg har forsøgt på at strække mig med armene nedad i de sidste 14 uger men det resultere bare i at jeg ligner en vraltende pingvin istedet haha så det gik ikke så godt

Anmeld

1. maj 2012

morethanperfect

Altså jeg har også hørt at man ikke må strække armene op over hovedet sådan voldsomt meget ..
Men tror det er sidst i graviditeten ..
Det er fordi den kan risikere at få navlesnoren rundt om halsen ..

Nok er det noget sludder , men jeg strækker ikke armene op over hovedet , og hvis jeg endelig skal strække mig gør jeg det ligeud i stedet for op over hovedet
Selvom jeg er 2. gangs passer jeg utrolig meget på  

Anmeld

1. maj 2012

VIPpigen

Det er noget man troede i gamle dage... Jeg havde en bog hvor man kunne læse uge for uge om både dig og barnet under min graviditet... Der stod at i gamle dage måtte man ikke strække armene over hovedet, for så kunne barnet få navlestrængen om halsen... Kiggede man gennem et nøglehul var der andre ting der kunne ske, og drak man af et krus med skår ville barnet få hareskår...

Det er skrøner fra gamle dage...

Anmeld

1. maj 2012

L&V

VIPpigen skriver:

Det er noget man troede i gamle dage... Jeg havde en bog hvor man kunne læse uge for uge om både dig og barnet under min graviditet... Der stod at i gamle dage måtte man ikke strække armene over hovedet, for så kunne barnet få navlestrængen om halsen... Kiggede man gennem et nøglehul var der andre ting der kunne ske, og drak man af et krus med skår ville barnet få hareskår...

Den bog har jeg os og man måtte heller ik gå under en tørresnor forså fik baby også navlestrengen rundt om halsen Mega tosset

Anmeld

1. maj 2012

AnonymMor

VIPpigen skriver:

mange tak

Sikke dog nogle tossede skrøner de fandt på dengang

Anmeld

1. maj 2012

Mor Til Oktober Børn

Rinepigen skriver:

Hej piger

Jeg har hørt fra nogle forskellige at man ikke må strække sig når man er gravid fordi det kan give hareskår/ganespalte og at navlestregen kan vikle sig rundt om barnets hals osv hvis man stækker sig meget... Er dette sandt eller blot en skrøne ?

Derudover hvad omfatter så "ikke at strække sig" ?? jeg tænker at man strækker sig hvis man står ud af sengen om morgenen og så lige stækker hele kroppen... Men andre mener ogdså at man ikke engang må "strække" sig efter noget der måske står øverst i skabet eller i det hele taget have armene over hovedet ? 

tænker bare at det må da være svært at få en hverdag til at fungere hvis man ikke engang må tage det der står øverest i dit køleskab osv ??

Hbad mener i om dette ?

Hahaha  Hver du ikk ked af at du ikk har turde strække dig, for det samme gjorde jeg da jeg ventede Mille  Fik også at vide at det kunne skade barnet og det ene og andet , så var hunderæd for at strække mig på nogen måde  Hah

Anmeld

1. maj 2012

AnonymMor

MillesMor111010 skriver:

Hahaha  Hver du ikk ked af at du ikk har turde strække dig, for det samme gjorde jeg da jeg ventede Mille  Fik også at vide at det kunne skade barnet og det ene og andet , så var hunderæd for at strække mig på nogen måde  Hah

haha jamen det er da rart at jeg ikke er den eneste der kan hoppe på sådan noget fis hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.