Strække sig i graviditet ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.447 visninger
34 svar
0 synes godt om
1. maj 2012

AnonymMor

Hej piger

Jeg har hørt fra nogle forskellige at man ikke må strække sig når man er gravid fordi det kan give hareskår/ganespalte og at navlestregen kan vikle sig rundt om barnets hals osv hvis man stækker sig meget... Er dette sandt eller blot en skrøne ?

Derudover hvad omfatter så "ikke at strække sig" ?? jeg tænker at man strækker sig hvis man står ud af sengen om morgenen og så lige stækker hele kroppen... Men andre mener ogdså at man ikke engang må "strække" sig efter noget der måske står øverst i skabet eller i det hele taget have armene over hovedet ? 

tænker bare at det må da være svært at få en hverdag til at fungere hvis man ikke engang må tage det der står øverest i dit køleskab osv ??

Hbad mener i om dette ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

L&V

Rinepigen skriver:

Hej piger

Jeg har hørt fra nogle forskellige at man ikke må strække sig når man er gravid fordi det kan give hareskår/ganespalte og at navlestregen kan vikle sig rundt om barnets hals osv hvis man stækker sig meget... Er dette sandt eller blot en skrøne ?

Derudover hvad omfatter så "ikke at strække sig" ?? jeg tænker at man strækker sig hvis man står ud af sengen om morgenen og så lige stækker hele kroppen... Men andre mener ogdså at man ikke engang må "strække" sig efter noget der måske står øverst i skabet eller i det hele taget have armene over hovedet ? 

tænker bare at det må da være svært at få en hverdag til at fungere hvis man ikke engang må tage det der står øverest i dit køleskab osv ??

Hbad mener i om dette ?

Det er den værste gang sludder selvfølgelig må du strække dig, hvordan søren sku det lige gi hareskår

Anmeld

1. maj 2012

serinasmor

stræk dig bare

Anmeld

1. maj 2012

AnonymMor

Månsson skriver:

Det er den værste gang sludder selvfølgelig må du strække dig, hvordan søren sku det lige gi hareskår

Haha okay og her har jeg gået i snart 14 uger og ikke turde at strække mig  altså....

Anmeld

1. maj 2012

Mira0911

Det er noget pladder... Så stræk du bare kroppen... 

Anmeld

1. maj 2012

AnonymMor

Mira0911 skriver:

Det er noget pladder... Så stræk du bare kroppen... 

okay tak aner virkelig ikke hvor hende jeg har fået det at vide af har det fra

Anmeld

1. maj 2012

L&V

Rinepigen skriver:

Haha okay og her har jeg gået i snart 14 uger og ikke turde at strække mig  altså....

Arh men sødeste ven da Tror nærmere det er sundt at strække kroppen da den jo bliver ret belastet og øm, det kan et lille stræk jo tit hjælpe på.. Har det sjoveste billede i hovedet af at det der strækkerri nu

Anmeld

1. maj 2012

L&V

Rinepigen skriver:

Ej prøv lige og spørg hende hvordan hareskåret opstår ved et stræk

Anmeld

1. maj 2012

Mira0911

Rinepigen skriver:

Man vil altid få end masse at vide, at det og det må man slet ikke.... Som første, andengangsgravid kan man altså godt stå og tænke - Hmm... Kan det nu også passe.... 

Anmeld

1. maj 2012

AnonymMor

Månsson skriver:

Arh men sødeste ven da Tror nærmere det er sundt at strække kroppen da den jo bliver ret belastet og øm, det kan et lille stræk jo tit hjælpe på.. Har det sjoveste billede i hovedet af at det der strækkerri nu

haha ej bliver da helt flov nu  man skal åbentbart ikke tro på alt hvad man høre hehe

Har lige googlet mig frem til at det er en gammel skrøne man brugte i gamle dage hvor man dengang troede at det kunne forsage det osv.. så kan være det er der hun har det fra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.